Voorwaarden BMI voor behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mykelti, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hoi dames,

    Ik sta op de rand van de overstap naar de fertiliteitsarts en ik loop er tegenaan dat mijn BMI te hoog is. Nu gaan ziekenhuizen daar verschillend mee om.

    Ik heb gezocht op een dergelijk verzameltopic, maar helaas niet gevonden. Wellicht dat meer van jullie het voordeel zien van een topic waar per ziekenhuis aangegeven staat of er voorwaardes gehanteerd worden qua BMI voor behandeling.

    Dus als je weet hoe een ziekenhuis ermee omgaat, zet het erbij incl. eventuele randvoorwaarden! :)
     
  2. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    De lijst ziekenhuizen (kopiëren en aanvullen)

    MCA Alkmaar: BMI niet van belang, wel goede cyclus
    AZM Maastricht: BMI <30, anders geen fertiliteitsonderzoek
    Rode Kruis Zkh Beverwijk: BMI <40
    Geertgen Kliniek Elsendorp: geen??
     
  3. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Geertgen Kliniek Elsendorp idd geen BMI voorwaarden...
     
  4. Gemma79

    Gemma79 Fanatiek lid

    19 feb 2011
    1.105
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey Mykelti,

    Ik zit hier ook mee hoor.
    Als wij eventueel straks aangewezen zijn op UMCG ( groningen ) mag je een maximaal BMI hebben van 35.
    Ik ben dus al druk aan het lijnen.
    Als je het leuk vind mag je me wel mailen hoor.
    lenthelenthe@hotmail.com

    groetjes Gemma
    ( drachten )
     
  5. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    De lijst ziekenhuizen (kopiëren en aanvullen)

    MCA - Alkmaar: BMI niet van belang, wel goede cyclus
    AZM - Maastricht: BMI <30, anders geen fertiliteitsonderzoek
    Rode Kruis Zkh - Beverwijk: BMI <40
    Geertgen Kliniek - Elsendorp: geen
    UMCG - Groningen: BMI <35
    Orbis - Sittard/Geleen: BMI <35
     
  6. Doortje28

    Doortje28 Actief lid

    15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Hoi even een aanvulling/wijziging op bovenstaande:
    Ik ben laatst nog in het RKZ in Beverwijk onder behandeling geweest en daar mocht mijn BMI niet hoger zijn dan 35. Maar zij doen daar ook alleen maar aan IUI, voor andere behandelingen moet je ergens anders heen!

    Succes met lijnen, het is iig voor een mooie doel!

    Liefs
     
  7. Rosalinda

    Rosalinda Lid

    12 dec 2010
    98
    0
    6
    Hey Doortje, Ik ben op dit moment onder behandeling bij het rkz en heb, helaas, een bmi van 39,5. Mij wilden ze dus gelukkig wel helpen. Wel vreemd dat ze daar blijkbaar dus geen rechte lijn in trekken!(ze hebben overigens wel gezegd dat ze liever zagen dat ik onder de 35 kwam en heb verwijzing gekregen voor een dietiste maar alsnog mocht ik al beginnen)
    Zie dat je wel zwanger bent, gefeliciteerd!

    Succes voor alle lijners onder ons!
     
  8. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Kan het zijn dat ze die lijn verschillend trekken voor dames met of zonder regelmatig cyclus?

    Toen we daar kwamen was mijn BMI 41,6, nu 35,7, maar we gaan never nooit meer naar het RKZ! Gaven doodleuk aan dat als ik naar BMI 37,6 ging (12 kilo eraf) ik gewoon zwanger zou worden...we hadden helemaal geen vruchtbaarheidsprobleem, want ik was immers een keer zwanger geweest...yeah right...het komt echt aanwaaien...
    Toen we aangaven dat ik last heb van allerlei vitaminetekorten werd daar erg laconiek over gedaan...zucht.
    Overigens zit mijn gewicht vnl aan mijn benen. Dat scheelt ws ook wel.

    Gaan nu naar het MCA in Alkmaar. Daar doen ze ook meer behandelingen zelf.

    Succes dames!
     
  9. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Krijg overigens wel een beetje de wabbers inmiddels. Als ik volgend weekend niet zwanger blijk, wordt het dus echt serieus... :cool::(
     
  10. Rosalinda

    Rosalinda Lid

    12 dec 2010
    98
    0
    6
    Mykelti,Wat naar dat je zo behandeld bent :( Ik heb pcos en nooit een eigen cyclus gehad misschien dat daar het verschil ligt.
    Goed om te weten dat Alkmaar iets meer kan. Wie weet wat er in de toekomst nog nodig is bij ons.

    Succes met zwanger worden! En ik duim een beetje mee voor volgend weekend :)
     
  11. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    En jij nu dan? Ben je gewoon weggestuurd?
     
  12. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    ik heb bij het OMC in Sittard gelopen(Orbis) en die BMI onder de 35 geldt daar niet, echt onder de 30(iig voor het spuiten!!). ik ben toen wel behandeld, omdat ik al zelf met Clomid was begonnen, en ik daar zelf werkzaam ben....
    ik had toen een BMI van boven de 35, uiteindelijk afgevallen tot 28 (ivm de doorverwijzing naar het AZM, waar wel idd een BMI van onder de 30 wordt verwacht!).
     
  13. Doortje28

    Doortje28 Actief lid

    15 okt 2010
    202
    0
    0
    Friesland
    Hoi meiden,

    ik geloof het meteen! Ik heb nml in het RKZ eerst 3 rondes chlomid gehad (heb ook pcos, overigens toen met een bmi van 33,1, misschien zeiden ze het om me te triggeren om wat af te vallen) Begon met chlomid 50, geen resultaat, toen chlomid 100, ook geen resutaat en met chlomid 150 ook niet. Elke keer was het op dag 10 van de cyclus dat ik 2 eitjes rond de 6 mm had en hoe verder we in de cyclus kwamen, hoe kleiner ze weer werden. Maar wel blijven volhouden hoor tot dag 24 ofzo, want wie weet groeien ze alsnog, yeah right! Maar goed, aan het einde van elke cyclus moest ik i.p.v. naar de echoscopisten naar de gynaecoloog om te overleggen hoe we de volgende ronde zouden gaan beginnen. De ene zegt meteen; volgende ronde verhogen we, begin maar meteen met...(even de naam vergeten, iig waar je weer een bloeding mee op wekt) Bij ronde 2 was ik bij een ander gyn en die zei nee, we gaan niet verhogen, je lichaam moet wennen, dus we doen in ronde 3 gewoon weer 100. Maar laat eerst je lichaam even tot rust komen, kom volgende week nog een keer terug, dan kijken we nog even hoe het ervoor staat en dan mag je pas weer beginnen met dat spul om de bloeding op te wekken. Ik een week later terug. Bij WEER een andere gyn en die zegt nee dat is duidelijk het doet niets, dus je we gaan nu naar de chlomid 150 :$ Kortom heel duidelijk dat ze daar niet 1 protocol hanteren en allemaal anders denken! En dat terwijl er 2 feriliteits gynaecologen zijn en je komt wel gewoon bij andere op consult. Erg jammer, want je wordt er als patient erg onzeker van. Ik tenminste wel.

    Gelukkig zijn die meiden van de echo wel super tof en relaxed en was ik daar erg op mijn gemak elke keer. Ik ben nu idd zwanger, na 3 rondes chlomid wat dus niet aansloeg mocht ik over op de puregon en na 28 dagen had ik eindelijk een mooi eitje, en dat mooie eitje is inmiddels nu een kindje van al zo'n 25 cm groot! Heel bijzonder! En wat extra leuk is dat ik nu voor mijn echo's ook bij dezelfde echoscopisten loop! Zij weten welke weg je bewandeld hebt en daarom is dat (voor mij iig) heel speciaal.

    Succes met jullie keuzes en het lijnen, ik hoef daar nu voor 1 x in mijn leven nu even niet aan te denken, heerlijk! En ik hoop dat jullie snel zo'n mooi wonder als ik in me draag mogen meemaken!

    Liefs
     

Deel Deze Pagina