Ik heb binnenkort mijn eerste gesprek met de gynocoloog na jaren een zwangerschapswens te hebben, wat kan ik van dit proces allemaal verwachten? Ook wil ik een plakboek bijhouden van dit hele traject, zodat ik het allemaal een plekje kan geven. Zijn er dames die dit ook hebben gedaan?
Als ik het goed begrijp word dit het allereerste gesprek? Verder nog geen onderzoeken gehad? Dan zullen ze ongetwijfeld even een inwendige echo maken om de stand van de baarmoeder te bekijken. Verder willen ze vaak bloed afnemen en een zaadonderzoek doen. Ik kreeg daarna een cyclus analyse dan moet je telkens terug voor een echo om te kijken of er een eitje rijpt en uiteindelijk springt. Dit is volgens mij vrij gebruikelijk als er niks uit de andere onderzoekjes komt. Daarna kijken ze pas verder. Een goede tip is om alles wat je wil vragen op te schrijven in een boekje deze kun je dan elke afspraak meenemen. Wanneer moeten jullie Heen? Heel veel succes alvast. Eerste keer is altijd spannend maar komt allemaal goed!
Inderdaad wat Indy zegt. Ze zullen ook bloed nemen bij zowel jou als je partner. Wij moesten dan nog een gesprek met de vroedvrouw. Bij mij hebben ze inwendige echo's gedaan en een hysteroscopie om te zien of er zeker een verklevingen ofzo zijn. (Was gelukkig niet pijnlijk ofzo). Ik vond de eerste periode tot aan de eerste poging vooral veel te lang duren naar mijn goesting. Ik heb hiervan geen dagboek ofzo bijgehouden. Omdat ik het persoonlijk gewoon geen leuke periode vind. Ik begin pas te schrijven vana een terugplaatsing Ik vond het vooral veel wachten en over en weer rijden voor echo's en bloednames. Succes in ieder geval! De enige tip die ik kan geven is schrijf daar ter plaatse belangrijke zaken op want anders weet je het niet meer eens je terug thuis bent.