Metformine

Discussion in 'Zwanger worden' started by Dahlia, Sep 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik kom net van de gynaecoloog. Ik had vorige week bloed geprikt op suiker, en vandaag dan de uitslag: ik heb een te hoge bloedsuiker. Ik heb er niet zoveel verstand van, maar mijn bloedwaarden waren 5,7.

Dat was op zich zelf al een 'klap in mijn gezicht'. Toen hij me dat vertelde. Maar hij schreef me ook medicijnen voor die ik moet gaan slikken.

Het is Metformine. De apotheker vertelde me gelijk dat je daar niet lekker van word en dat je kans hebt op hele erge maag en darm klachten. En toen ik de bijsluiter las werd ik ook niet blij. Daar stond dat inderdaad, en dat dat ook zeer vaak voor komt. En ook braken en zo. En als er iets is waar ik vreselijk angstig voor ben dan is het wel overgeven. Heb het van kinds af aan niet meer gedaan en als het door zo'n pilletje kan komen, dan slik ik hem echt liever niet.
    Ik heb even gegoogled op Metformine en ook het woord bij zoeken op zwangerschapspagina ingetoetst. Daar lees ik echt vreselijke verhalen van kokhalzen boven de wc en iemand die schreef dat ze maar beter op de wc kon gaan wonen.

Als dit echt zo is, dan slik ik het liever niet.

Is er iemand die het medicijn heeft geslikt en zich toch aardig goed voelde hierdoor?

Echt hoor, ik zie het niet zitten. En mocht ik ze toch gaan slikken, dan over een paar maanden, want volgende week gaan we een weekend weg en er staat een verhuizing voor de deur.

HELP!

2. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Lieve schat,

Ik gebruik metformine en zal je zeggen je moet niet te veel googelen en zeker niet alles geloven bij iedereen is alles weer anders en als de internist vind dat je suiker te hoog is dan moet je daar wel iets aan doen!!!

Ik bedoel het niet boos ofzo hoor helemaal niet maar wilde het je even kwijt, ik heb ook suikerziekte en ben vorige week naar de internist geweest en mijn suiker was heel toevallig net als de joune 5.7 en zal je zeggen dit is niet te hoog althans zo zei mijn internist het :D

Wat wel zo is door het gebruik van metformin je meer kans op vruchtbaar hebt hihi dat zei mijn gynaecoloog dus....

Liefs WIlma

Share This Page