Overstimulatie eierstokken

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Lunzie, Oct 13, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lunzie

Lunzie Lid

Oct 13, 2022
    7
    0
    1
    Female
    Hallo heeft er iemand ervaring mee met overstimulatie van de eierstokken?

morgen zou de terug plaatsing zijn maar gaat niet door vanwege overstimulatie

Er is bij de punctie 22 eicellen gevonden waarvan 12 bevrucht is geraakt maar nu heb ik eileiders van 10 bij 6 cm groot en zijn ontstokken dit is voor mij de eerste keer dat ik icsi doe en dan dit heeft er meer mensen ervaring mee

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,829
    8,485
    113
    Female
    Ik heb zelf geen overstimulatie gehad maar wel 19 eiblaasjes die zijn aangeprikt bij de eerste poging. Mij is toen idd ook gezegd dat de terugplaatsing misschien niet door kon gaan. Ik had uiteindelijk 10 eicellen en dus kon mn terugplaatsing wel doorgaan.

3. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

Apr 28, 2020
    1,485
    955
    113
    Female
    Noord-holland
    #3 Milkyway7, Oct 14, 2022
    Last edited: Oct 14, 2022
    Wat super jammer dat het niet door kan gaan. Balen is dat dan hè!
    Hier het zelfde gehad.( heb wel pcos) Mij was van tevoren verteld dat overstimulatie specifiek bij mij complicatie kon zijn dus ik was een beetje voorbereid en kon me er daardoor op instellen. Bij punctie 24 follikels aangeprikt. Op de echo paar dagen later veel vocht in eierstokken. Zelf had ik nauwelijks klachten gelukkig maar de terugplaatsing was niet gunstig dus ook gecanceld. Ik heb 2 menstruatie cycli moeten wachten voordat ik een cryo terugplaatsing kreeg. Meteen zwanger van geworden.
    Ik hoop op een spoedig herstel en wens je veel succes verder.

4. TamVegan

TamVegan Lid

May 23, 2022
    7
    0
    1
    Female
    Ik heb overstimulatie gehad. 35 eicellen, 2 bevrucht, 1 uiteindelijk ingevroren. Daar uiteindelijk wel zwanger van geworden, maar het was een enorme domper. Maar bij mij idd ook geen verse terugplaatsing.

Wat ik als tip wil meegeven is drink heel veel. En dan ook echt 3 liter per dag en geen caffeine/theïne. Ik dronk water, kruidenthee en sinaasappelsap.

mij werd verteld dat drie dagen na de punctie je eierstokken op z’n grootst zijn. En toen kreeg ik dus klachten. Maar het hoeft echt niet hè! Kan ook zomaar zijn dat jij er precies onder valt

Share This Page