We hebben een nieuw huis gekocht , nu zit daar een inloop douche in en ik vraag me af hoe ik die schoon moet maken. Onder het rooster waar het water wegloopt zit een soort aluminium gleuf waar dus allemaal rommel in blijft liggen . Die krijg je er dus niet uit en er blijft altijd water in staan. Zijn er dames die dit thuis ook hebben en mij kunnen vertellen hoe ik bijv zand en haren uit die gleuf kan verwijderen?
Met een doekje lijkt mij, evt een oude tandenborstel. Water hoort daar niet in te blijven staan lijkt mij...is de afwatering niet in orde dan? Als het droog is kun je het mss met stofzuiger eruit zuigen en daarna doekje erdoor.
Kan dat zwarte er uit? Ik heb een grijs ding (lijkt een beetje op dat van jou) dat ik los kan halen. Dat maak ik onder de kraan schoon.
Wij hebben ook een goot die daarop lijkt en in het midden bij het afvoertje blijft ook altijd wat water staan. Niet in de rest van de goot.
Dat is een ophoping van shampoo en conditioner, ik maakte dat elke week schoon met Dubro ontvetter. Even laten intrekken en dan met een schuurspons eraf halen.
Vaak kan je die bakjes eruit halen. Anders je man laten proberen. Bij die van ons zit er een speciaal haakje bij, maar dan nog krijg ik hem niet los. En man heeft hem zo los. Wie weet bij jou ook het geval.
Het water kan niet weglopen want dat zwarte stukje in het midden zit dus vast. Er blijft dus altijd wat water in staan. Vies hè?
Het lijkt me dus dat je zand ed er zi niet uit krijgt . Aangezien mijn zijn in de zomer behoorlijk wat zand mee neemt ben ik bang dat ik dat er niet zomaar uit krijg
Wij hebben het zelfde. Ik noem het schoon met schoonmaakmiddel voor de badkamer eventueel met ontvetter. En gebruik een afwasborstel en oude tandenborstel.
Idd, lijkt me een soort u-bocht-idee toch? Als je dagelijks of om de dag doucht, spoelt het oude water weg en gaat er niks broeien in het stilstaande water. Ik maak het hier - ander sport systeem, maar ook zo’n u-bocht-idee - gewoon schoon met allereiniger en spons.