Hebben jullie een weekbudget? Zo ja, wat is jullie budget? Ik bedoel daarmee echt alles incl. Boodschappen, leuke dingen etc.. wij geven zoveel uit aan van alles en ik wil graag kijken wat reëel is en wat kan minderen. 2 volwassenen, 3 kinderen! Hoor graag van jullie.
Ik heb alleen een weekbudget voor boodschappen. Dat is €100. Inclusief non-food als wasmiddel, luiers enzo. 2 volwassenen, 2 kinderen. Er gaat elke maand een vast bedrag naar de spaarrekening en de rest mag in principe op. We gaan bijna elk weekend wel wat doen.
Ik heb ook alleen een weekbudget voor boodschappen ( incl luiers en verzorgingsproducten). Dat is €100,- per week voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Overige zaken geen vast budget. Begin van de maand wordt er een vast bedrag gespaard. En op=op. Plaats eens een lijstje van je uitgaven als je wilt. Dan wil ik best met je meedenken hoe je de uitgave kunt minderen dan wel bekijken of ze reeel zijn.
Wat lief dat je dat wil doen. Ik denk dat we er beide van gaan schrikken ik ga er zo eens voor zitten en opschrijven wat we de afgelopen week hebben uitgegeven en waaraan. Dan zal ik het hier plaatsen!
Geen budget hier, ook niet voor boodschappen. We geven zo rond de €150 per week uit aan boodschappen en soms ook wat meer (voor 2 volwassenen en 4 kinderen). Als ik zou willen besparen zou ik als eerste in de boodschappen gaan snijden..
Hier ook een weekbudget voor de boodschappen van 90 euro. Wij zijn met 4 thuis. We hanteren ook een maandbudget voor overige dingen als verjaardagen, kleding, extra's, dagje uit enz. van 250 euro.
Ik heb sinds kort (ben gestopt met werken, dus wil echt een beetje opletten) een werkbudget van ongeveer 300 euro. Moet best er even aan wennen, was zeker het dubbele.
Vind ik ook niet maar even voor de zekerheid haha. Ons lukt het dus telkens niet voor 1200 euro! En dat zou ik zooo graag willen.
Oh en bevalt het?? Als dat zeker het dubbele is, snap ik enorm goed dat je moet wennen ja! Ik denk dat wij vaak rond de 4/500 zitten per week En dat vind ik zo zonde. We zouden echt wel meer kunnen sparen.
Ik heb echt geen idee... Verschilt ook per week. Soms helemaal niks extra’s en dan toevallig meerdere dingen. Zo heb ik van de week nieuwe placemats en een nieuwe etui gekocht. Zondag gaan we ‘s middags naar een pannenkoekenhuis en ‘s avonds ook uiteten. En de week daarop staat weer niks gepland en verwacht ik ook niks aan te gaan schaffen.
Wat mij nu vooral tegen de borst stuit is dat ik merk dat de kinderen het zo normaal vinden om te gaan lunchen of uiteten te gaan. Überhaupt iets gaan doen wat geld kost. En daar schaam ik me echt voor! Ik wil dat ze juist bewust met geld om leren gaan..
Ik heb ook een beetje een gat in mijn hand, ga vaak in het rood. Niet enorme bedragen maar 100, 200 euro. Maar ja, nog een half jaar gaat de oudste naar school dus dan komt dat bedrag vrij. Ik zit er verder niet echt mee. Wordt vanzelf wel weer beter, hebben gewoon wat dure jaren nu met het huis wat we gekocht hebben en de kinderopvang.
Ik schrik niet meer ze snel hoor Een aantal jaar geleden heb ik een enorme inkomensterugval gehad doordat ik van een goed betaalde baan naar een wia ben gegaan. Heb daarmee zelf enorm pas op de plaats moeten maken en toen kwam ik er pas achter hoeveel geld wij iedere maand opbrasten. Achteraf vind ik dat ze enorm zonde! We hadden onze hypotheek daar onwijs mee kunnen aflossen of iets anders duurzaams kunnen doen. Maar helaas vloog het er bij ons aan onzin uit....
Ja het bevalt heel goed en gek genoeg, ondanks dat ik meer tijd heb, heb ik minder de behoefte om geld uit te geven. Wij zaten ook zeker rond de 500 euro en achteraf vind ik dat ook zo zonde. Wij haalden ivm weinig tijd ook vaak eten op, dus hoeft nu niet meer, dat scheelt al een hele hoop.