Methode peuter zindelijk maken

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pinkblossom, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Oudste dochter is inmiddels bijna 3,5 en nog niet zindelijk.
    Er is een heleboel gebeurt afgelopen maanden waardoor we er gewoon echt niet mee bezig zijn geweest maar we willen het nu wel zsm gaan aanpakken.

    Wie kent er goede methodes om haar zo snel mogelijk op een goede manier zindelijk te krijgen?
     
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    ‘De’ methode is er niet echt. Maar ik zou starten met luierbroekje en elk uur op de wc zetten als ze dat toelaat.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.271
    2.443
    113
    Vrouw
    Week vrij nemen, luier uitdoen en dweilen maar. Bij veel kinderen valt daarna het kwartje. Niet bij iedereen. Succes!
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  4. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Mocht je op de klok beginnen voor de luier af blijft dan zou je nog een potje ernaast kunnen zetten voor Dex.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  5. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Wij beginnen eerst binnenshuis zonder luier. Potje in de woonkamer en 't gaat eigenlijk heel goed. Poepen gebeurt nog in luier en op het kdv wil hij ook nog met luier. Dus stap voor stap, kijken naar je kind, vooral niet dwingen. Zou ik zeggen :). We hebben ook een plas en poep kalender met stickers maar dat boeit hem niet zo.
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  6. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.786
    113
    Dweil klaar zetten, lading onderbroeken en makkelijke broekjes.
    Echte onderbroek aan, op gezetten tijden naar de wc laten gaan. Onze uk vond een luierbroekje wel handig en was lui.
    Dag 1 waren er veel ongelukjes, dag 2 een stuk minder, dag 3 zo goed als helemaal droog. Daarna zelde een ongelukje. Wel handig om alvast te bedenken waar je onderweg allemaal naar de wc kan mocht je zo ver zijn dat je buiten de deur gaat.

    In de autostoel lag een wegwerp doek dat absorbeerde mocht er een ongelukje zijn. (Kruidvat) in de tas standaard schone broek, onderbroek en sokken)
     
    Pinkblossom vindt dit leuk.
  7. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Vriendin van mij heeft haar dochter nu dag en nacht zindelijk.

    Ze heeft haar onderbroek en luier omgedraaid. Dus eerst onderbroek aan en luier er overheen.

    Ze vond het niet fijn om in een natte onderbroek te lopen. Vriendin vroeg elk uur of ze moest plassen.

    Vervolgens bij elke plas op het potje en niet in de onderbroek een stikker. De eerste week bij elke droge dag een klein cadeautje. En bij een week droog een groot cadeau.

    Na een 2 weken was ze zindelijk. Dag en nacht. Meisje is net 3 geworden.

    Vriendin moet nog wel even elk uur vragen of ze moet plassen of poepen. S nachts voelt ze het zelf en komt ze zelf mama halen om te helpen plassen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  8. Pinkblossom

    Pinkblossom Fanatiek lid

    29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Ik vind het zo’n onderneming.. met een mini peuter die vreselijk ondernemend is en een baby die aandacht wil.
    Ik heb nog 3 weken verlof en wil dus écht nu aan de slag ermee maar wel gelijk op de wc ipv potje. Ze is inmiddels al een aantal keer op de wc geweest maar doet er verder niks op.

    Ik ga het aanpakken!:)
     
    conejita vindt dit leuk.
  9. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Hier was de beste stimulans dat ze het zelf wilde, en het vervelend vonden om nat te zijn. En snachts valt trouwens niks te trainen. Daar moeten ze lichamelijk echt klaar voor zijn. Zo is mijn jongste van 2 wel nachtzindelijk maar nog niet goed droog overdag, was mijn oudste met 2 1/2 overdag zindelijk zonder ongelukjes maar is snachts nu nog steeds een ramp (ze is 6) en werd de middelste pas mat 3 jaar en 10 maanden zindelijk. En toen meteen ook snachts in de zelfde week. Bij haar hebben we alles geprobeerd maar droog werd ze pas toen ze het zelf kon. Daarvoor kon je 2 weken dwijlen zonder enige vooruitgang.stickers, cadeautjes ect, elk uur op de wc/potje hielp gewoon NIET. Dus kijk vooral wat lukt bij haar en anders probeer je over een paar weken nog een keer.
     
  10. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Vorige week ook begonnen luier uit onderbroek aan dag 1 en 2 drama 5 en 3 keer natte broek dag 3 4 5 6 al beter 1 natte broek ongeveer per dag maar nu dag 7 buikgriep waterdunne diarree dus actie ff op hold want is niet leuk voor ons beide maar zodra buikgriep over is ga ik weer verder, werk met een leuke kookwekker draaien we dan samen op 45 min en als afgaat loopt ze naar de pot om te proberen en daarna weer 45 voorruit met slapen nog wel luier om eerst overdag daarna wel met slapen
     

Deel Deze Pagina