Ha dames, Misschien hebben jullie een idee Ik heb inmiddels heel google afgezocht naar een leuk en niet te zwaar christelijk geboorte gedichtje voor op het kaartje. Bij onze 1e zoon hadden we: Lief, klein, uniek, bijzonder, Gods wonder. Dit vond mijn man wel "zwaar " genoeg, haha. Nu wil ik graag een gedichtje voor een 2e zoontje en een christelijke touch. Maar tot op heden nog niets geschikts gevonden.. Hebben jullie ideeen?
Groot is het wonder Een hartje dat klopt Een kindje dat leeft Een geschenk van God Of ook iets te "zwaar"?
Weer tintelt de kosmos van verwachting, Weer houdt de schepping haar adem in - Een mens kwam aan het licht, Een mens, die mens zal zijn? Of... Je overkomen Zoals licht in de morgen je overkomt, Of een tedere wind, Of een kus van de zo'n. Je overkomen Zoals muziek je overkomt, Of een liefde, Een genade, Of zoals een glimlach van God Je overkomt. Deze gedichten komen uit het boekje 'een heel mens' dat ik gekregen heb na de geboorte van mijn eerste zoon. Hoewel ik niet gelovig ben vind ik ze wel heel mooi! Je zou ze natuurlijk kunnen inkorten.
Sorry, door omstandigheden even hier niet meer geweest.. Maar bedankt voor de reacties! Inmiddels had ik een ander gedichtje gevonden: Bij ons is een baby geboren hij is zo lief en klein wilt U goed voor mijn broertje zorgen En altijd bij hem zijn Alleen vind manlief het weer "onduidelijk" voor mensen die niet geloven.. Omdat er dan alleen U staat en niet iets van God of Heer oid.. Maar dit is het enige gedichtje dat ik kon vinden dat echt voor een broertje is.. Pff erg lastig.. iemand nog ideeen?
Wilt u waken als ik weg ben En hij alleen ligt in de nacht Zijn fiets een beetje sturen in de drukte overdag Wieg hem slapend in uw armen tot hij al zijn dromen vindt En houdt u hem voorlopig nog een beetje uit de wind Deze zag ik laatst op een geboortekaartje. Het komt uit een songtekst van Van Dik Hout. Mooi en volgens mij niet te zwaar. Alleen geen verwijzing naar een broertje.