Al sinds weken heb ik in toenemende mate pijn aan mijn ribben (midden en rechts). Ik ben bijna 30 weken zwanger van tweeling. Een van de twee ligt heel hoog over dwars. Eerst nog heel beweeglijk en veel tegen die ribben aan zitten schoppen, nu rustiger maar met constante druk op die al geïrriteerde ribben. Met de dag neemt de pijn toe. Kan al 2 weken niet meer liggend slapen dus zit met veel kussens rechtop. Als ik dan in mijn slaap net iets teveel naar links of rechts zak, word ik weer wakker met erge pijn. Overdag zitten is ook wat lastig, moet iets naar achter leunen anders is het niet uit te houden, maar zit je te lang in die houding dan gaat rug erg zeer doen... Mag evt. wel paracetamol, maar staat me tegen om dat aan de lopende band te slikken en af en toe heeft in deze niet echt toegevoegde waarde. Nou las ik bij eenling zwangerschappen dat deze pijn minder kan worden als ze indalen, maar ben bang dat die vlieger voor mij niet opgaat aangezien er nog 1 onder ligt. Wie herkent deze klachten en heeft wellicht toch nog pijn verlichtende tips om de komende weken door te komen (hoop in ieder geval dat ze nog even blijven zitten!)
Hai! Oeioei herkenbaar van mn 1e, wel 1ling zwangerschap. Rechterkant ribben behoorlijk gekneusd gehad. Bij indalen wel gemerkt dat het iets beter ging maar dat duurde ook niet langer dan een week. Herken idd je problemen met zitten en slapen e.d. Ik vond het fijn dat er wat tegendruk op kwam dmv tape, al was dit vaak niet voldoende en liep ik zelf continue met mijn handen tegen mijn ribben gedrukt. Verder geen tips voor je, was pas over toen ze geboren was Nu 24w zwanger van de 2e en hoop dat dit kindje iets vriendelijker is voor mij Succes, en wat gaaf een tweeling!!
Ik herken het wel, bij mij werd het echt beter toen de baby's gingen indalen. Nu hij ingedaald is maakt de andere baby wel wat meer plaats en gaat anders liggen.. Hier ook echt enorme blauwe plekken op de buik haha 🙈😋. Erg vervelend meid maar ben bang dat je niet zoveel kan doen. Laatste loodjes zijn het zwaarst. En voel me de afgelopen dagen ook meer sof ik overreden ben door een trein. Hier nu zaterdag 32 weken. Ben benieuwd hoeveel weekjes nog 😄
Dank jullie wel. Pip, wat voor tape kan ik aan denken? Soort strak drukverband? Hoor het voor het eerst, dus proberen waard mogelijk. Al is het maar een nachtje! Marieke, wat een fysieke ellende soms he?! Maar wel super dat ze al bijna de 32 weken hebben gehaald! Toch weer een kritische mijlpaal natuurlijk. Is ook dubbel dan... Enerzijds de hoop dat nog weken lekker veilig blijven zitten, anderzijds die fysieke pijn zo beu! Eerste gedachte overwint met gemak, dat dan weer wel!
Ik had hier Fysiotape of curetape. Wel via de fysio- en manueel therapeut gegaan toen. Verband schijnt ook te kunnen maar heb ik geen ervaring mee. Hier hielp het iets, scherpe kanten waren eraf zeg maar. Hopelijk werkt het want het is idd afzien!
Hier ook zwanger van een tweeling. Ik heb ook zoveel pijn aan me Ribben. Kindje ligt ook super hoog en die raakt me Rechter rib.. Zo'n beurse pijn voel ik en die loopt door naar achter me rug. Ik slaap ook super slecht.. Lopen overdag gaat zo moeilijk... Ik heb het tot nu toe echt goed volgehouden, ik moet wel zeggen. Ik doe al mijn huishouden nog alleen he. Dus de was, stofzuigen, afstoffen, slaapkamer en badkamer en toiletten.. En zelfs dweilen enzo. Ik haal de kids van school nog en daarna kook ik. Misschien doe ik wel veel te veel.. Klinkt wel zo als ik het zo schrijf. Ik wil gwn bevallen...