Hoi meiden, Sinds kort heb ik een gespannen buik bij inspanning/lopen. Het zijn geen harde buiken, want die heb ik ook en voelen heel anders. Als ik te lang doorloop met zo een strak aanvoelende buik dan merk ik dat ik wel een harde buik krijg. Ik ben nu 26 weken en voel me erg beperkt in mijn bewegingsvrijheid omdat ik het een naar gevoel vind en mij afvraag of dit erbij hoort (groei?) of dat het een teken is dat ik nog minder moet doen. Zal het overigens ook met mijn verloskundige bespreken aankomende afspraak. Groetjes Mieke
ik heb dit ook met periodes. ik merk het vooral als de kleine een groeispurt heeft gemaakt. blijkbaar moet ie buik dan ook even wennen. zodra ik dan zit voelt het wel gewoon weer soepel
Bij mij heefthet te maken dat mn baarmoeder sneller groeit (is gegroeid) dan mn buik en huid en buikspieren. Is onschuldig maar vooral vervelend en een naar gevoel. Moest zelf een balans zoeken tussen inspanning en rust want teveel harde buiken kan natuurlijk ook een risico worden.. Zeker goed om bij je vk aan te geven misschien heeft ze nog tips of kan ze aangeven waar het door komt.
Ik heb er ook last van. Vooral na een stukje fietsen of huishoudelijke klusjes, van die dingen die ik niet eens inspanning zou noemen. Toch heb ik het advies van de verloskundige gekregen om rustiger aan te doen.
Ik heb hier ook last van. Icm kortademigheid en duizelig zijn. Dat kan al optreden na een rondje naar de bakker. Gyn adviseert dan ook alles kalm aan te doen.