Verkouden, goede middeltjes? Wat mag je gebruiken als je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nescio, 21 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben sinds gisteren snotverkouden. Neus en voorhoofd zitten dicht, kriebelhoest en in het algemeen lamlendig.

Ik spoel met zoutoplossing en heb een homeopathische neusspray. Zijn er nog dingen die ik kan doen om het wat dragelijk te houden?;)

2. Cheerio

Cheerio Fanatiek lid

3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Ik had idd ook neusspray en dan enkel zoutoplossing, en heb 1 dag (3 stuks) noscapine gebruikt voor die irritante kriebelhoest en een flesje tijmhoestdrank. Nu nog aan het hoesten...maar het ergste heb ik weer gehad gelukkig :cool:.

Beterschap!

3. Lieve93

Lieve93 Lid

7 apr 2015
    83
    4
    8
    NULL
    NULL
    Het klinkt misschien gek, maar bij mij werkt het!
    ik snij altijd een verse ui doormidden en zet die in een schaaltje net onder of naast m'n bed.. daar gaat je neus van open..of nuja , hier toch haha ;)
    Nadeel is wel dat vriendlief dan ook moet meegenieten, maar die geeft er gelukkig weinig om!

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Helaas is het erger dan ik dacht... lig op de bank en heb geen zin er vanaf te komen. Ik ben nog niet eerder ziek geweest tijdens de zwangerschappen, hopelijk duurt het niet te lang.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Toen ik ziek was tijdends m'n zwangerschap ben ik bij huisarts geweest. (Alles was zo'n beetje ontstoken toen,oren,keel en later ogen)
    Mocht toen zes paracetamol
    1 week neusspray met xylometalazine
    Fijnsiroop en verder heel rustig aan,proberen veel water en thee te drinken
    Beterschap

6. Humava

Humava Niet meer actief

Ik gebruik ook 1 week echte neusspray, niet die homeopatische, dat is wel nodig bij mij anders slaap ik niet. Ik probeer het wel zo min mogelijk te gebruiken.

7. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Luuf onder je neus

8. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb ook gewoon 1 week de echte neusspray gebruikt en daarna was het wel grotendeels weg.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik gebruik gewoon normale neusspray. Die zoutoplossing werkt niet.

10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ok, dan ga ik toch ook normale neusspray proberen. Zoutoplossing doet inderdaad niets.

Straks in bad, zodat alles goed opengaat, dan sprayen en flink wat Luuf onder mijn neus :)

11. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    De kindervariant neusspray met xylometazoline mag je gedoseerd gebruiken. Ikzelf momenteel ook erg verkouden en 32 weken zwanger. Gebruik de spary nu alleen voor het slapen gaan, het werkt net zo goed als de volwassen dosering en je kunt in ieder geval met een open neus in slaap vallen.

12. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Dit, ik had voorhoofdholteontsteking en was echt nodig hoor. Week gebruikt kon ik tenminste slapen!

13. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Gewoon de normale neusspray gebruikt. Die heb je ook voor baby's en dan dus halve dosering. Wellicht dat dat net voldoende is om je neus open te houden. Verder heb ik van de huisarts een spray om m'n slijmvliezen daarna rustig te houden.
    Zoutspray helpt bij mij ook niks.

Deel Deze Pagina