Net de 20 weken echo achter de rug. Alles was goed gelukkig Alleen de meting van het bovenbeen was aan de korte kant. Nu zijn wij allemaal niet groot (1,63 en 1,68 en zl zit ook onder het gemiddelde qua groei). Maar ik vraag me af wat dan de gemiddelde lengte van het bovenbeen is? Het was nu gemeten op 31,4mm en ik ben 20,6 weken zwanger.
Tis wel heel toevallig maar met onze GUO ook op 20+6 is dezelfde lengte van het bovenbeentje gemeten haha. Dus aan mij heb je niet veel Maar vond het wel grappig.
Haha oke! Wat grappig Werd er bij jullie iets over gezegd? Hier vroegen ze alleen of ons andere kindje ook aan de kleine kant was.
Toen werd er nog weinig over gezegd. Ze lag toen al wel onder de p10 lijn maar niet zo ver dat het zorgelijk was. Er werd wel een extra meting ingepland 3 weken later. Met die meting zat ze ook onder de p10 lijn en werden de groeimetingen standaard om de 2/3 weken gepland. Nu ligt ze er nog steeds onder en is ze zelfs iets afgeweken van haar eigen groeilijn. Morgen extra echo met doormeten van de placenta. Week erna weer een groeimeting. Maar persoonlijk maak ik me niet zo druk. Als ze beetje in de mate blijft groeien word ze ongeveer 5-5,5 pond. Prima gewicht als je het mij vraagt. De gyn vind het ook prima gaan. Ik ben ook niet groot (1.58) en partner ligt rond de 1.70. De rest van de metingen staan onder mijn banner
Ik had ook GUO op 20+6. Ik ben 1.61 maar vriendlief is 1.91. Femur lengte is 33,9 wat ongeveer gemiddeld is bij 20+6 Geschat gewicht was 384 g
Femurlengte was hier "maar" 29.7mm met 20.2weken Liep daardoor een weekje achter. Geschatte gewicht 331 gram.
31,6 met 20+3. Ze had langer verwacht omdat mijn man lang is, maar kleine zou gemiddeld zijn. Zit daar zoveel verschil in?
Niet om je ongerust te maken maar ter informatie. Onze 3e had ook korte bovenbenen. Hij zat steeds op of onder de p5 lijn. We kregen regelmatig groeiechos hierom en voor verwijde nierbekkens die overigens weer normaal waren bij 30 weken. Verder geen afwijkingen. Bij geboorte bleek hij Down te hebben.
Bij ons waren ze ook bang voor down omdat ons kleintje met zijn bovenbeentje ook onder de P5 lijn zat. Gelukkig gezond geboren al is hij geboren met 32+6 weken zwangerschap en had hij vier weken groeiachterstand. Nu gaat alles helemaal goed met hem!
Zorgen maak ik me niet hoor. Was benieuwd naar andere ervaringen en naar de gemiddelde lengte. En een (kleine) kans op een kindje met down oid blijf je altijd hebben.. 100% zekerheid heb je nooit.. Maar zolang er geen zorgen zijn mlbij mijn vk en in het zkh heb ik ook geen zorgen