Omdat ik al 2 kindjes heb die bij de 20 weken echo op de p60-95 groeide en deze baby tussen de P10 en p40 bij de 20 weken echo , krijg ik groeiechos. Vorige week de eerste bij 30 weken gehad: Femur (bovenbeentje) groeit op p10 (20&30 wk echo) Buikje (AC) is van p25 naar p40 gestegen Hoofdje (omtrek HC en doorsnede BPD) van p40 naar p85 Conclusie de baby groeit goed, geschat gewicht is op de p50 nu. Het heeft alleen zo'n kort bovenbeentje (gaat om 2 mm overigens: p50 is 55 mm en onze heeft nu 53 mm) Als je gaat googlen op short femur oid dan word je niet blij. Is ook geen goed idee om te doen natuurlijk. Wie heeft er ook ervaring met zo'n gedisproportioneerde baby? Groot hoofd, normale buik, korte beentjes? Onze zoon en dochter zijn beide met bijna 4000 gram geboren en met een (volgens de curve) relatief groot hoofd: zal wel erfelijke factor zijn....... Maar toen waren de benen gewoon p60.......
Ja hier een baby dat de beentjes <p5 had, het buikje p25 en hoofdje p50. Is een hele gewone baby geworden hoor. Alleen te vroeg geboren met een ernstige groeiachterstand. Ik had een placentaprobleem maar dat lijkt mij bij jou niet aan de orde gezien de cijfers..