Meting hoofdje bij echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Re81, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Gisteren had ik een echo bij de gynaecoloog (ben daar nu onder controle ivm keizersnee vorige zw.schap). Tijdens de echo zag ik dat de metingen van het buikje en het bovenbeentje uitkwamen op een "uitgetelde datum" van 3 juli. Toen ze het hoofdje (zowel omtrek als doorsnede) ging meten, zag ik de datum 4 augustus voorbij schieten, de enige opmerking die ze maakte was "oh, een bescheiden bolletje". Op dat moment heb ik er verder niet bij nagedacht en dus niks gevraagd, maar later ging het toch malen bij mij.

Ik weet dat in het begin van de zw.schap enkele milimeters al veel verschil kunnen maken in "uitteldata" maar hoe zit dat op het einde van de zw.schap? Krijgt mijn kindje nu een megaklein hoofdje ten opzichte van de rest van het lichaam? Of gaat het nu ook om milimeterwerk?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi,

het zal nu iets meer verschilllen. Maar geen probleem, het hoofdje is vaak moeilijker op te meten in de laatste fase van de zwangerschap (zeker als het is ingedaald). Er zijn nu ook individuele groei-verschillen opgetreden. Dus maak je geen zorgen.

Mirjam

3. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Bedankt voor het geruststellen!

Groetjes

Re81

Deel Deze Pagina