Echo beter verplaatsen van 6+1 naar 6+3/6+4?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door MotherOfAnAngel, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Kreeg net advies de echo van 12 september (6+1) beter te verplaatsen naar enkele daagjes later, aangezien die dagen veel uit zouden maken of het hartje wel of niet al klopt.

Is dit zo?
    zal ik dit doen?
    Ben nu al zo ongeduldig aan het wachten , het nadeel is wel, dat vriendlief die vrijdag &zaterdag werkt (als ze dan al op zaterdag afspraken maken)
    Dan kan hij precies niet mee ivm dagdiensten.

En wil hem er zo graag bij hebben, maar ook een fijnere echo hebben...

Hij werkt er pas net dus een dag afmelden in zijn proefperiode gaat hij natuurlijk niet doen, dat staat niet goed.

2. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Trouwens, hij zegt doe waar je je het beste bij voelt en hij gaat de volgende keer wel mee zegt Hij, maar wil hem zelf gewoon graag er wel bij hébben, het is toch iets van ons samen♡

3. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Lastig he, ik snap je twijfel. Mijn gyn in Gent zei altijd dat je met 6+3 altijd een hartje moet zien, als je zeker bent van je eisprong. Als het daarvoor niet zichtbaar is hoeft dat nog niets te betekenen, kan liggen aan ervaring echoscopiste, kwaliteit apparatuur en plek van het vruchtje in de baarmoeder. Dat is de reden dat ik mn echo’s zelf altijd gepland heb tussen 6+3 en 6+5. Het was al spannend genoeg en dan wist ik met de echo meteen waar ik aan toe was, want anders sturen ze je weer weg met de mededeling kom over een week maar terug. Dus als je het mij vraagt zou ik de echo inderdaad verzetten. Je kan er ook heen gaan met de gedachte: als ik een hartje zie is het mooi meegenomen maar zo niet hoeft er nog niets aan de hand te zijn. Als je daarmee om kan gaan (nog geen hartje zien) kan je hem natuurlijk ook laten staan.

Succes met je keuze!

4. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ik Ben niet zeker van eisprong, Maar we hebben maar 2x gevreeën (cd14&17)
    70% van de keren is mijn ei op dag 18 en anders later, echt maar 1 enkele keer is mijn ei eerder geweest als dag 18
    Ik testte cd27 savonds licht positief. (Waars. 9 dpo)

Dus later een ei lijkt me niet. Want dan zou ik ? 7?8? Dpo savonds positief getest moeten hebben, dat geloof ik niet.

5. momim

momim Niet meer actief

Lastig, want ik kan me gezien je voorgeschiedenis heel goed voorstellen dat je liever samen naar de echo gaat. Ik zou als ik jou was eerder voor een iets latere echo kiezen zodat je gelijk duidelijkheid hebt i.p.v. extra stress.

MotherOfAnAngel vindt dit leuk.
  6. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik zou hem persoonlijk op 7 weken zetten zelfs
    Dan moet je hartactiviteit hebben

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik zou het ook verzetten. Je moet dan wel wat langer wachten maar wdan heb je wel meer zekerheid. Als je bij 6+1 niets ziet dan zit je ook in de stress

8. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik had Mn echo op 6+4 en werd gemeten op 6+1 en hartje was net aan het kloppen (klopte ook nog niet heel snel). Als ik eerder was geweest wsl geen hartje gezien en ik was door icsi 100% zeker van Mn eisprong. Ik zou m dus ook verzetten.

9. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Ik zou hem verzetten naar precies zeven weken. Dan heb je een beetje speling wat betreft je eisprong en weet je direct waar je aan toe bent.

10. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Ik heb bij alle drie de zwangerschappen al erg vroeg echo's gehad en alle keren gaf het meer onzekerheid dan duidelijkheid. Zou het dan ook verzetten naar 7 weken.

11. Stakato

Stakato Niet meer actief

Precies. Ik snap echt niet waarom ze überhaupt voor 7 weken aan echo’s doen, tenzij een bbz in voorgeschiedenis of verdenking bbz.

bozoe vindt dit leuk.
  12. SophieSoHappy

SophieSoHappy Bekend lid

18 apr 2016
    696
    631
    93
    Vrouw
    Ik had mn eerste echo met 6+0 uitgaande van laatste menstruatie... na bloedverlies en er was niets te zien dus ze zeiden dat ik een miskraam had gehad. Achteraf was dat 5+3 want 12 dagen later zagen we dus wel een kloppend hartje en was dat dus 7+1 ipv 7+4. Als je dus net iets minder lang zwanger bent als je denkt zie je dus niets. Ik zou het dus zeker verplaatsen naar 6+4 om teleurstelling te voorkomen.

13. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    #13 MotherOfAnAngel, 2 sep 2018
    Laatst bewerkt: 2 sep 2018
    Ik ben vandaag echt minstens 4+5
    korter kan echt niet want dan zou ik voor 9 dpo savonds positief getest hebben.
    Als mijn eisprong op de normale dag was zoals die hét meest is, testte ik 9 dpo in de avond al best duidelijk positief terwijl ik met geen enkele zwangerschap al op 9 dpo positief getest heb, laat staan als me ei nog later was, dat dat 8-7dpo savonds was geweest. Dat geloof ik niet , haha

SophieSoHappy vindt dit leuk.
  14. Besco

Besco Fanatiek lid

2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Kan je man zijn baas niet in vertrouwen nemen en de situatie uitleggen? 2 uurtjes even weg moet toch wel kunnen. Ik zou iets later doen, dan heb je gelijk zekerheid

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Ik heb bij 6.0 en 6.2 inwendig hartjes gezien. Dat is normaal, maar dan moet je zeker zijn van je ei! Ik wist dat ivm mmm. Maar spontaan kunnen 4 a 5 dagen wel het verschil maken. Dus je kan het door laten gaan, maar schrik niet als het dan bv net nog niet klopt.

16. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Het ligt aan het moment van innesteling wanneer je positief test. Ik heb van mijn 7 zwangerschappen 3x op 8dpo positief getest, 2x op 9 dpo (en die dag ervoor op 8dpo negatief). De andere keren testte ik pas later dus weet ik niet wanneer hij positief zou zijn. Ik heb zelfs 1x zo duidelijk positief getest op 8dpo dat ik denk dat mn test de dag ervoor ook al positief was geweest. Wat ik ermee wil zeggen is dat de kans dat je gelijk hebt groot is, maar dat het ook wel zo kan zijn dat je positieve test op 8 of 10 dpo was bijven niet op 9dpo. Goed om daar met je echo rekening mee te houden en als je besluit hen te laten staan er heen te gaan met de verwachting om een vruchtje in de baarmoeder te zien zitten en geen hartje nog. Dan kan het alleen maar meevallen.
    Persoonlijk had ik er zelf voor gekozen paar dagen later dan samen met partner te gaan. Ja die extra dagen zijn killing, maar als je een echo met onduidelijkheid hebt, zijn die dagen erna nog veel en veel zwaarder weet ik uit ervaring. Dan kan je beter een paar daagjes extra in onwetendheid zitten is mijn mening, hoe zwaar dat ook is.

17. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Dankjewel voor alle reacties!
    Ik weet het nog niet zo goed wat ik dan ga doen...
    Misschien kan ik vragen om een week erna nog een echo te hebben met 7+ weken. En die ene ook te laten staan,
    Ook al klopt het hartje niet zal het vruchtje wel rond de 6 weken moeten zijn dan.

Wil zo graag eens een echo die goed is, heb er maar 1 gehad en dat was toen met 8 weken en helaas geen hart activiteit en miskraam :(

Kijk er zo naar uit om eens een levend boontje te zien ❤

18. Frummels

Frummels Fanatiek lid

31 mrt 2015
    4.475
    2.835
    113
    Vrouw
    Je zal dan inderdaad rond de 6 weken zijn. Ze kunnen het dan niet altijd meten, omdat het pas een paar mm is (met 7 weken is het vruchtje 1cm). Ik had deze zwangerschap met 6+4 een eerste echo en daar konden ze ook niet meten. Dus wat je dan gaat zien is een witte stip in de baarmoeder. En dan kan je verschillende scenario’s hebben. Je ziet een hartje snel kloppen, je ziet een ‘opstartend hartje’, dat is een hartje wat langzaam klopt wat of kan betekenen dat het net klopt of is een indicatie dat het mis zal gaan (ik heb dit zelf bij mn eerste zwangerschap meegemaakt, kreeg vanwege bloedverlies een echo met 6+1) of je ziet (nog) geen hartje.

Als ik je verhaal zo lees en je voorgeschiedenis dan denk ik dat je vooral behoefte hebt aan een positieve eerste ervaring, dat wil zeggen: echo met je partner waarop je meteen duidelijkheid hebt of het goed zit of niet. Ik denk dat je met het laten staan van de echo een aannemelijk risico loopt dat je dat niet gaat krijgen, omdat je die dag 6+0 tot 6+2 bent. Dus je moet jezelf afvragen of je dat wilt...

Uiteraard ga je, zeker bij onduidelijkheid, een echo kunnen krijgen de week erna, maar een week in angst zitten of het wel goed zit is loodzwaar, zeker als je al zoveel pijn, gemis, angst en verdriet hebt meegemaakt als jij, want dat komt dan allemaal weer naar boven...

Ik spreek mij misschien wat rechtlijnig uit, maar ik heb op het forum al zo vaak verhalen gelezen van vrouwen met onzekere echo’s rond de 6 weken en ik zeg je dit alleen, omdat ik het oprecht heel rot zou vinden als jij daar ook bij gaat horen, omdat je al zoveel voor je kiezen hebt gehad. Dan is een stukje zelfbescherming wellicht het beste. En het feit dat je dit topic opent zegt ook al iets over je eigen wens en twijfels over wat te doen.

19. MotherOfAnAngel

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Ik waardeer het juist hoe je de moeite neemt alles zo duidelijk te vertellen en meedenkt !
    Ik weet precies nog niet wat te verwachten en ervaringen van andere kunnen daarbij helpen.
    Ik ga het bespreken met mijn vriend of we het een weekje gaan verzetten, maar kijk er enorm tegen op om dan nog 6-7 hele dagen langer te moeten wachten hihi.

Ik gok dat mijn eisprong tussen dag 16 &20 geweest kan zijn (banner staat op dag 18 eisprong omdat dat simpelweg het meest voorgekomen is op die dag)
    Dus zal dan 5+6 /6+3 zijn , ergens tussen in zijn
    En stel het is 5+6 dan lijkt het me inderdaad ook veel te vroeg voor een mooie echo
    Dankjewel!

20. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik zou de echo ook echt verplaatsen naar iets later, liever echt wel naar de 7 weken. Het extra wachten is verschrikkelijk weet ik uit eigen ervaring.
    Ik vond alleen de tijd tot de tweede echo na een eerste twijfelachtige echo nog veel erger. Toen was jk niet meer hoopvol maar wanhopig.
    Daarom heb ik er bij mijn laatste zwangerschap er voor gekozen om helemaal geen vroege echo te doen. Ik heb ons kindje pas bij 12+4 gezien. Enorm lang wachten, maar ik ben er achteraf zo blij mee. Een echo verandert niks aan de uitkomst, maar kan wel bepalend zijn voor hoe je je voelt. En heb je een geweldige precies op termijn echo dan is er met een vroege echo niks mis, maar wijkt er maar iets af dan wordt de wachttijd echt een hel.
    Verplaatsen tot over de 12 weken is misschien overdreven, maar ik zou hem echt verplaatsen naar de 7 weken en echt je vriend meenemen.

Deel Deze Pagina