Laag posteriore placenta

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door beebje082011, 16 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Op mijn 13-weken echo verslag staat dat de placenta laag-posterior ligt.

Kan dit kwaad? Ik was al heel erg angstig tijdens de echo dat er ook maar iets mis zou zijn, en had nog naar de placenta gevraagd maar ze zei dat ze een placenta die bijv de uitgang blokkeert pas later kunnen beoordelen.

Toch lees ik online dat het niet helemaal de bedoeling is dat hij laag ligt?
    Of is dit een gewone variant van alle mogelijkheden en niets zorgwekkends op zich?

Ik hoop zo dat het geen kwaad kan...

2. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    laag posterior is gewoon laag aan de achterkant en is helemaal prima. Alleen als het echt dichtbij of over de uitgang ligt is het een probleem. Met 13 weken groeit de placenta vrijwel altijd nog een heel stuk omhoog. Klinkt dus gewoon als een goede ligging van de placenta bij jou!

3. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.309
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Denk dat er nog weinig van te zeggen is. Je hebt laag en laag. Het hoeft op dit moment zeker niet persee iets slechts te betekenen hoor! Uiteindelijk zal het afhangen van hoeveel centimeter hij van de baarmoederhals ligt of erover heen. Probeer nog niet teveel in doemscenario's te denken, ik weet dat dat moeilijk is en bespreek je angst nog een keer met de verloskundige dan kunnen ze kijken wanneer ze je meer duidelijkheid kunnen geven.

4. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    @Marlena @Neskio Dankjulliewel! Gelukkig dat het niet meteen slecht nieuws is want ik ben heeeel erg bang voor ingrepen enz.
    Hopen dat het goed blijft!

Deel Deze Pagina