Metopica synostose

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door Mamasboefje, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hoihoi,

Gistermiddag ben ik met mijn jongste zoontje naar Maastricht geweest omdat onze kinderarts vond dat hij een richel op zijn voorhoofd heeft. Dit viel ons ook al op. Zij dacht dat de kans aanwezig was dat zijn voorste schedelnaden gesloten waren.. hiervoor heeft ze ook een foto laten maken. Daarop zagen ze alleen dat het nog netjes open was en hier waren we dus heel erg blij om, wat helaas voor korte duur was:( De kinderarts vertrouwde het nog steeds niet omdat het op foto's niet altijd duidelijk te zien is daarom had ze ons doorgestuurd naar Maastricht zodat een plastische chirurg hem na kon kijken. De plastische chirurg zag het dus al meteen en zei gelijk dat de voorste schedelnaden gesloten zijn.. hij vond dat we vandaag dus maar eens naar Rotterdam moesten bellen voor een afspraak te maken voor een ct-scan en dan gaan ze kijken of het noodzakelijk is om hem te opereren. Wij schrokken hier dus heel erg van aangezien de foto's uitwezen dat het er netjes uitzag en hij ontwikkeld verder heel goed en zijn hoofdje groeit ook gewoon goed. Dit zagen wij dus totaal niet aankomen! Soms vraag ik me toch af of hij niet te vroeg met zulke conclussies komt.. ik weet natuurlijk ook wel dat hij zoiets vaker heeft gezien en heus wel weet waar hij over praat maar ze hebben nog eens niet een ct-scan gemaakt. Moet ik er nu toch maar vanuit gaan dat het klopt of kan het nog wel mee vallen?

2. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Bah wat een (zacht uitgedrukt) naar nieuws...
    In dit geval zou ik voor een second opinion gaan, beter het zekere voor het on zekere..

3. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Ja dat gaan we ook doen. Ik ga zo naar Rotterdam bellen voor een afspraak voor de ct-scan. Ik wil het nu gewoon echt zeker weten want ik vind het toch knap dat hij het zo met blote oog kan zien. Hij heeft ook zeker wel een richel op zijn voorhoofd maar het is niet heel duidelijk te zien.. verder staan zijn ogen ook niet dicht op elkaar of zo. Je ziet het nauwelijks alleen als je op die richel gaat letten;)

4. Prinsesje14

Prinsesje14 Niet meer actief

Verstandige keuze. Nu weet je wel dat je er rekening mee moet houden dat het wel zo kan zijn.. maar uiteraard hoop ik voor jou en je zoontje dat het niets ernstigs blijkt te zijn.

Deel Deze Pagina