metoprolol tijdens zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door elanor83, 23 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elanor83

elanor83 Lid

23 jun 2008
    14
    0
    0
    Ik heb een vraagje. Ik ben nu 8,5 week zwanger en ik slik metoprolol 50 mg. Ik ben al gehalveerd doordat mijn bloeddruk te laag was aan het begin van de zwangerschap. Ik slik ze tegen de migraine en hoge bloeddruk. Volgens mijn huisarts is er weinig over bekend met dit medicijn en heeft toen ik een kinderwens had contact gehad met het ziekehuis of ik het mocht slikken. Dat mocht, maar we hebben het er niet over gehad of ik daar onder controle moet komen. Wat adviseren jullie, mijn verloskundige heb ik erover mee aan de telefoon gehad, en die wist het niet, was er niet bekend mee. a.s woensdag heb ik mijn eerste intake bij de vk.
    Ik hoop dat jullie me meer kunnen vertellen hoe het anders weleens gaat, als je deze medicatie slikt.. en of ik moet voorstellen om toch een intake ook in het ziekenhuis te nemen.
    alvast bedankt.

groetjes elanor

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Elanor,

ik heb helaas mijn medicatienbijbel niet bij hand alnders had ik het je gerichter kunnen vertellen, maar ik geloof dat Metoprolol niet het medicijn van voorkeur is bij een zwangerschap, juist omdat er weinig over bekend is. Het is dan in ieder geval een consult bij de gyn waardig. Je kunt best je intake bij de vk afwachten, die hebben meestal dat medicatieboek wel in de sreekkamer liggen, dan kun je met haar overleggen op welke termijn je evt gezien moet worden door de gyn. Soms kan de HA ook wel je medicatie veranderen, maar omdat je toch al wel bijna 9 weken zwanger bent moet er even goed naar gekeken worden of in ieder geval overlegd.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina