Efteling, erg jammer.

Discussion in 'De lounge' started by kippiekip, Dec 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

#1 kippiekip, Dec 22, 2012
    Last edited by a moderator: Dec 22, 2012
    Gisteren na lange tijd weer in de efteling geweest, we zijn gezellig met mijn moeder, mijn zus, de kids en drie vrienden er heen geweest.

Op de site stond dat de vliegende hollander en de piranha dicht zouden zijn, logische natuurlijk want met dit weer ga je niet in water attracties ;)

Maar goed, komen we daar dus aan staan er op het plein bij de Bob slee allemaal kerstkraampjes, erg gezellig met een groot kampvuur enzo. Het enige nadeel was dat er van de 10 kraampjes er maar 2 open waren, een chocomel kraam en een stroopwafel kraam, ach dachten we dat kan gebeuren gaan we gewoon lekker naar het volgende plein bij de Python. Komen we daar aan, niets open qua kraampjes. Die attractie in het midden voor die kids met die grote walvis in het midden ook dicht, hmm. Het grote restaurant daar waar je dus ook naar de wc kan was ook dicht, je kon alleen gebruik maken van de WC. Daarnaast had je een winter wonderwereld en daarbinnen kon je wel wat te drinken halen ( over de prijzen zal ik het maar niet hebben want dat weet je in een pretpark maar toch ;) ) Wij door naar het plein bij de vogelrok, was wederom 1 kraampje open waar je zo'n Unox worst kon kopen. Wij weer naar het volgende plein ( wij noemen dat het kinderplein ) waar je dus die kleine carrousel en die kleine zweefmolen enzo hebt, alles dicht, alle attracties voor die kids waren dicht, zelfs het restaurantje wat je daar hebt zitten was dicht, alleen het museumpje was open ;). Dan heb je aan de andere kant ook een paar restaurantjes/kraampjes zitten, er zit zo'n winkeltje '' oma's gehakt bal '' ofzoiets ? Die waren dus ook allemaal dicht.

Wij zijn speciaal naar de winter efteling gegaan omdat we nog weten van vorig jaar dat het zo leuk was, zo gezellig met al die mensen om het kampvuur lekker opwarmen met een warme choco, en tuurlijk ik begrijp dat je voornamelijk ook wel bezig bent met de attracties enzo maar ik heb ook nog een kleintje van 2 jaar mee die dus niet overal in kon, die kampvuurtjes en kraampjes met lekkers zijn dan een super alternatief om even te kunnen wachten tot de rest weer terug is.

Ben ik nu echt een zeikerd als ik zeg dat ik het belachelijk vind dat meer dan de helft dicht was qua eten en drinken ? En dat het kinderplein geheel dicht was ? Je betaald verdomme 33 euro per kaartje en dan is de helft dicht ... Nogmaals het gaat mij niet om het feit dat ik de hele dag wil eten maar als je elke keer ver moet lopen om wat te drinken te kunnen kopen en vervolgens weer een stuk verder moet lopen om wat te eten te kunnen kopen dan is dat toch niet handig ?

2. adi

adi Niet meer actief

Nee, ik vind helemaal niet dat je je aanstelt.

Ik irriteer me ook aan al die parken en dierentuinen die de helft dicht gooien op dagen dat weinig bezoekers komen. Ik snap dat het dan best duur is om alle kraampjes/ restaurants/ attracties open te houden als maar een paar mensen per uur langskomen...

Maar, de bezoekers die er zijn betalen gewoon volle pond, en hebben dus recht op volledige dienstverlening. Als ze helft dicht willen gooien, moeten ze dat ook maar in de prijs compenseren op die dag.

Ik was dus teruggegaan naar de kassa of klantenservice en korting geëist op je kaartje. Ook al wilde jij de hele dag bij die kraampjes hangen, dat is jouw volle recht, je betaalt er immers ook voor als je de park binnenkomt.

3. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Nou ja, belachelijk zeg, je moet echt een klacht sturen. Je moet gewoon inderdaad even wat kunnen eten en dat het kindergedeelte dicht was, nou ja. Kunnen ze niet maken vind ik. Ik zou echt een deel van me geld terug vragen.

4. kippiekip

@adi: Precies, kijk dat er een kraampje minder open is vanwege de stilte oke dat zou ik ook nog begrijpen maar meer dan de helft, nee dat vind ik ook belachelijk.

Ben al een klacht aan het mailen naar ze, ik stuur dr voor de zekerheid ook eentje per post.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Klopt idd!

Omdat er in de winter minder bezoekers komen besluiten ze de helft van de eet tenten maar dicht te gooien als ze zien dat er op die dag bijna geen mens komt :x

Zo ook met de winkeltjes. Als het een rustige dag is (of het nu zomer of winter is) sluiten ze de helft gewoon ivm dat het anders zonde is om alles open te doen en medewerkers in te zetten als er toch maar een paar man komen

Vind het ook erg slecht. Je betaald ook de VOLLE prijs en dan wil je logisch ook VOL kunnen genieten, maar als dan maar de helft open is vind ik dat niet kunnen

6. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    En daar betaal je echt de volle mep voor? Schandalig vind ik het. Dan mogen ze de prijs ook halveren wat mij betreft.

7. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ik ben het eens met de rest. Hopelijk hoor je nog wat op je klacht.

8. kippiekip

Yup 33 euro pp voor een kaartje, 10 euro per auto voor een parkeermunt en we hadden ook zo'n karretje genomen omdat die oudste snel moe word en die was 4 euro huur kosten ;)

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dit dus!!:x
    Zou ook boos zijn hoor!
    Mss kun je een mail sturen naar de Efteling!
    Wie weet krijg je nog kortingskaarten ofzo.

10. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Ja ik had wel een klacht ingediend. Ik vind de prijzen echt niet normaal voor een pretpark of dierentuin dus dan mag je in mijn ogen ook wel iets verwachten

11. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Dan moeten ze bijv aangeven dat er in het weekend en nu bijv in de kerstvakantie meer faciliteiten open zijn maar het dan wel een stuk drukker is, dat je zelf de keus hebt.. ;)

Zal voor t park wel te duur zijn om alles open houden als je er een kanon kunt afschieten..

12. Wat jammer zeg! Wij zijn 1x naar de winterefteling geweest en toen was wel alles open (maar ook heeeel druk). Qua eten en drinken kan ik me nog voorstellen dat ze niet alles opengooien op een doordeweekse dag. Zelfs als niet alles open is heb je nog genoeg keus lijkt me. Maar dat het kinderpleintje dicht was dat vind ik dan weer wel raar! Er lopen genoeg kleine kindjes rond, toen ik met mijn dochter ging hebben we zo ongeveer de hele dag op dat pleintje gelopen, naast dat en het sprookjesbos is er weinig anders voor ze. Wel jammer dat als je de volle mik voor je kaartjes betaalt, je er een half gesloten winterefteling voor terug krijgt. Stond het niet op de site verder dat ze veel sluiten buiten de drukke periode? Zo niet, dan zou je wel een klacht kunnen indienen.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja lullig is dat, ik zou me daar ook aan irriteren.
    En vooral dat ze dan de attracties voor de kleintjes dichtgooien.
    Daarnaast moet je ook nog hele einden lopen in dat park, dus ze mogen best op elk plein zorgen dat er iets geopend is.

Heel slecht, dus terecht dat je die klachtenbrief instuurd.

14. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Is het zelfde als je naar de dierentuin gaat en de dieren zitten allemaal binnen in hun hok omdat het te koud is!!!
    Dus je staat in je recht...ben benieuwd wat ze terug sturen;)

15. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey ik ben je misschien wel tegen gekomen of jij mij ;)

Ik was er gister met ons gezin ook, wij vonden ook wel dat er veel dicht was en maar toch heel veel leuke dingen kunnen doen met de kids, dit onze 1e keer

Wel jammer van die walvis enzo, maar ik vind toch dat er qua eten nog best veel open was, oke niet alles maar alles wat ze hadden was wel ergens in het park te halen

Wat ik wel jammer er raar vond ( en wij hadden nog geluk) was dat je bij het poffertjes huis om 5 uur geen eens meer poffertjes kon eten, terwijl het park tot 6U open was?!

Wij waren er net voor die tijd maar toen leek het al alsof ze niet meer op je zaten te wachten

Maar verder topdag gehad

16. kippiekip

Ik heb gisteren de hele site afgestruind en kon echt alleen maar vinden dat de vliegende hollander en de piranha dicht waren, meer niet.

17. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

Jan 25, 2011
    1,931
    0
    0
    Ik ben het helemaal eens met wat de rest zegt! Echt een klacht sturen hoor, je betaald belachelijk veel. Dus mag je er ook wat voor terug verwachten.

Daarom ga ik dus liever naar Disney, ja dat is wel duurder maar dan krijg je wat dat betreft wel meer waar voor je geld. Op de site staat aangegeven welke attracties in onderhoud zijn en de rest is gewoon open.

18. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,658
    1,417
    113
    Efteling reageert erg triest en laks op klachten dus succes ;). Ze doen er toch niks mee erg jammer.
    En inderdaad disney rules :D

19. kippiekip

Disney is inderdaad veel leuker maar ja onze portemonnee weigert dat helaas dus dat zit er voor ons voorlopig niet in :(

20. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,658
    1,417
    113
    Snap ik maar het is zo leuk ;). Ik had van het zomer een klacht ingediend bij de efteling over de gehandicapten voorzieningen maar de reactie terug was ronduit onbeschoft en mijn respons daarop hoorde ik nooit wat weer, dus ik ben wel een beetje klaar met de efteling wat dat betreft.

Share This Page