Bloedgroep en antistoffen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Anan, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,033
    2,396
    113
    Hallo dames,

Ik ben nu 29,5 wek zwanger. Ik blijk ab rh d nega te zijn. Bij bloedprikken 27 weken bleek kindje ook nega te zijn dus dat was prima. Over de antistoffen werd gezegd dat die er niet waren, maar dat dit onderzoek opnieuw moest omdat het bloed langer dan 5 dan over transport heeft gedaan.
    Nu vandaag gebeld dat er toch antistof e of E (was telefonisch dus welke weet ik niet) is aangetroffen. Maandag moet mijn partner geprikt worden.

Op internet word ik niet heel vel wijZer wat dit nu betekent of kan betekenen en wat de kansen zijn. En begrijp ik het goed dat er nu sowieso door vk overleg moet zijn met Gyn?

Dit is eerste zwangerschap en heb ook nooit bloedtransfusie gehad. Hoe kom ik dan aan die antistoffen?

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo Anan,

Het is moeilijk om dit even ´kort´ uit te leggen dus ik verwijs je even door naar de volgende links:
    Bloedgroepantistoffen en zwangerschap. Als nader onderzoek nodig is - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu

NVOG
    Als je deze link aanklikt kom je op een pagina met folders patiëntenvoorlichting. Je moet dan "Bloedgroep, rhesusfactor en irregulaire antistoffen" aanklikken. Dan opent de patiëntenvoorlichting zich. Voor jou is vanaf 3.3 van toepassing.

Hopelijk beantwoorde bovenstaande online folders jouw vragen.

Groetjes Gea

3. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,033
    2,396
    113
    Dank. Deze had ik inmiddels zelf ook al gevonden. Zal t eens goed doorlezen.

Share This Page