Metronidazol ervaring.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Propje, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Propje

Propje Lid

26 dec 2012
    9
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hallo,

Ik heb even een vraagje en kon zo snel geen topic vinden hierover.
    Heb al heel lang vaginale klachten, ook voor de zwangerschap. Hiervoor ben ik onder controle geweest van de gynaecoloog.
    22 december 2012 heb ik Metronidazol gehad, een stootkuur van 4x500mg in 1x en 26 december 2012 had ik een positieve zwangerschapstest, gelukkig hebben de verloskundige mij gerust kunnen stellen omdat ik en het kindje nog geen bloedband hebben en alle controles en echo's zien er super uit.
    Nu ben ik vrijdag doorgestuurd door de huisarts ivm allergische reactie bij de vagina, uit de kweek blijkt er een gardnerella bacterie te zijn.
    Heb nu weer Metronidazol gehad maar nu voor 7 dagen en 2 per dag, bij de apotheek deden ze moeilijk en na overleg met de gynaecoloog heb ik het uiteindelijk meegehad maar de apotheker was hier eigenlijk niet mee eens.

Nu ben ik toch ongerust en ben benieuwd of er iemand ervaring heeft over deze antibiotica kuur? Durf hem namelijk niet meer in te nemen en bij terugbellen naar gynaecoloog wuiven ze het weg :(

Alvast bedankt

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    apotheek.nl

Kan ik dit medicijn gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?
    Zwangerschap
    Gebruik dit middel NIET als u zwanger bent of binnenkort zwanger wilt worden. Over het gebruik van dit middel tijdens de zwangerschap is nog te weinig bekend.

Bent u zwanger, of wilt u tijdens de kuur zwanger worden, overleg dan met uw arts of apotheker voor u met de kuur begint. Zo mogelijk kunt u overstappen op een ander middel.

Ik zou het dus niet gebruiken en zeggen dat je een ander middel wilt waarbij wel duidelijk is dat het niet schadelijk is voor de zwangerschap! van deze is dat namelijk niet bekend..

3. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Ik heb het eerder gehad, nu weer ontsteking in kaak. Ik mag het middel nu absoluut niet van meerdere partijen... ik raad het je af

4. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik zou het ook niet nemen en second opinie vragen! Liever een keer teveel gaan dan iets slikken wat gevaarlijk is voor de baby. Dat is het niet waard!

Deel Deze Pagina