Zware verwonding opgelopen tijdens zwangerschap, wie?

Discussion in 'Zwangerschap' started by fairy2011, May 28, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Woensdag heb ik een zeer gecompliceerde beenbreuk opgelopen. Mijn voet stond de verkeerde kant zelfs op, botten waren volledig los van mijn been. Donderdag geopereerd (fijn allemaal als je zwanger bent) en alles met platen vast gezet.

Ik ben gister thuis gekomen en heb ook nog een peuter van 1,5. Ik heb minimaal 4 weken volledige bedrust en mag alleen naar het toilet en terug. Daarna nog weken loopgips en revalideren.

We proberen met de familie alles op te lossen, want op hulp heb ik geen recht als je een partner hebt die voor je kan zorgen (uiteraard werkt hij, zorgverlof is beperkt).

Nu wens ik het niemand toe, maar ben op zoek naar ervaringsverhalen. Zijn er meer meiden die zoiets mee hebben gemaakt? Hoe hebben jullie het die weken volgehouden?

2. Anneka

Anneka Lid

Apr 9, 2011
    50
    6
    8
    NULL
    NULL
    Geen ervaring! Ik wil je wel veel sterkte wensen. Kan me voorstellen dat dit erg lastig is. Heb zelf ook een kleintje rond lopen terwijl ik zwanger ben en zou er niet aan moeten denken dat dit mij gebeurt.

Eventueel kun je wat aanpassingen doen om wat makkelijker voor de kleine te kunnen zorgen. Zo bestaan er bv trapjes voor de commode zodat de kleine er op kan klimmen en jij niet hoeft te tillen. En er zijn bv ook campingbedjes met een luikje die je met een rits open kan maken zodat je kleine zelf uit het bedje kan klimmen. Etc. Eventueel kun je bij praktische problemen een ergotherapeut inschakelen die je kan helpen met tips/ hulpmiddelen.

sterkte!!

3. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Geen ervaring maar heel veel beterschap xx

4. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

Mar 22, 2013
    3,793
    0
    0
    ergens in nederland!
    geen ervaring, allereerst veel beterschap

Kan je ook geen thuiszorg krijgen?
    je man kan fulltime werken dat wilt niet zeggen dat hij dan ook voor je kan zorgen,

zou eens navraag doen bij de gemeente of een verwijsbrief van je arts die je geopereerd heeft.
    Volgens mijn heb je er wel recht op alleen is het zoeken en weten via je welke instelling.

5. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ook geen ervaring maar veel beterschap gewenst! X

Share This Page