hoi, ik heb gisteren een echo gehad om te kijken naar hoeveelheid vruchtwater. Dat was goed. Gekeken naar grootte vh kindje, loopt ruim 2 weken voor, maar ze zei dat dit ook prima was. toen alle waardes ingevoerd in pc en bleek; - romp erg groot, meer dan 2 weken voor en op bovenste groeicurve. - dijbeen, loopt een week voor, maar dus stuk korter en op onderste groeicurve. Toen zei ze tegenstrijdige dingen, zoals; maak je geen zorgen, maar ook: oei, de romp is wel groot, toch iets om te blijven controleren met een groeiecho en misschien glucosemeten .. Dus ik ben nu niet gerustgesteld En heb pas volgende week controle bij vk en wil eigenlijk niet zolang in onzekerheid rondlopen. Wat denken jullie? Aan de ene kant denk ik zelf gewoon: mijn benen zijn inverhouding ook kort en ik heb best een lange romp, dus het zal wel goed zijn, maar dit wil ik toch graag bevestigd krijgen Ik hoor het heel graag. Alvast bedankt! Groetjes Caroline
hoi ik zou me geen zorgen maken, de maten worden afgezet tegen een gemiddelde, en welk mens is nou gemiddeld? als je zelf lang bent en je herkent je eigen figuur erin dan zou ik me zeker geen zorgen maken. Als je kindje voor blijft lopen in groei zal er misschien een keer extra bloed geprikt worden op suikerwaarden ja. Mirjam
Bedankt voor je reactie! Besefte nu pas dat ik hier had gepost. Ben de dag erna gebeld door de gyn die het erg afwijkend beeld vond. Zag hij niet vaak waren zijn woorden. Wil de echo zelf opnieuw om te kijken of de meting wel nauwkeurig is gedaan. Hij zei dat hij vooral de romp te groot vindt en dacht aan suiker. Beentjes wil hij ook checken en dan ook de armen. Pffff, ben zo bang voor dwerggroei ofzo maar dan moeten de beentjes toch al wel ruim onder de onderste groeicurve zitten lijkt mij?! Vrijdag heb ik de echo en afspraak bij gyn, gelukkig! Groetjes Caroline
hoi nou fijn dat je goed in de gaten wordt gehouden. Heb je ook een 20 weken echo gehad? Was daar dit zelfde beeld op te zien? Laat je ons weten als je voor de volgende echo bent geweest, we leven met je mee hoor. Mirjam