Onze dochter had gisteravond haar schoen gezet, en vanochtend zat daar een doosje playmobil in. In het (nieuwe) doosje zouden 11 dingetjes moeten zitten o.a poppetje, paard, assesoires maar er zat alleen maar 1 paardje in. Ik heb playmobil al gemaild maar ze zijn alleen binnen kantoortijden bereikbaar dus ik zal sowieso voor maandag geen antwoord krijgen. Ik vroeg me af of er andere ouders zijn die dit meegemaakt hebben en hoe dat opgelost is. Het is natuurlijk niet te bewijzen dat het doosje bijna leeg was..
Onze ervaringen met playmobil zijn daarin niet zo geweldig. Geen nieuw onderdeel gekregen voor een missend stukje. Ws heb je meer succes als je teruggaat naar de winkel en daar het setje gaat ruilen. Lego doet dit heel wat beter. Nog nooit een missend stukje gehad, maar wel eens iets wat kapot ging en altijd gratis vervangen/toegestuurd werd.
Hier wel een vervangend speelgoed gekregen. Eerst waren we naar de winkel terug gegaan, maar daar vertelden ze ons, dat problemen met playmobil met hen zelf opgelost moesten worden. Ik heb toen een mail gestuurd naar hen, daarop kreeg ik meteen antwoord. Ik moest het doosje opsturen en ik kreeg netjes na een weekje ofzo een vervangend product. Succes ermee Pluisje
Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo netjes van die winkel. Ik werk zelf bij een grote speelgoedwebshop, en van ons krijgen de mensen dan gewoon een nieuw doosje opgestuurd. Dat regelen we dan zelf wel met Playmobil. Ik weet niet waar je het gekocht hebt, maar ik zou in eerste instantie toch even terug gaan naar de winkel.
Zo is het juridisch ook geregeld in NL. De winkel waar je het koopt, moet je een vervangend product geven dan en dient dat zelf met de fabrikant te regelen.
Playmobile heeft wat dat betreft een heel slechte service. Van onze camper waren de voorlichten niet goed...gewoon productiefout, niet goed uit de machine gekomen...nooit meer iets van gehoord.
Ik ben tot 3 keer teruggegaan naar de winkel, maar zij bleven volhouden dat dit de enige manier was. Ik had ook alles nagekeken op internet, zelfs geprint, wat mijn rechten en dus hun plichten waren. Maar ze bleven bij hun standpunt. Ik ga er dus ook bijna nooit meer naartoe sindsdien... lijkt me logisch he Maar ik moet wel zeggen, dat ik wat betreft de afhandeling van de klacht, over playmobil zelf, geen klachten heb..
hier goede ervaringen met playmobil. ik had iets gekocht en er mistte ook iets. had klantenservice gebeld en moest een kopie van de bon mailen en een online formulier invullen en binnen een week had ik het betreffende onderdeel in huis
Ik heb ooit een gratis vervangend stukje gekregen. Je moet een formulier invullen met de codes en dan sturen ze het op. Maar ik zou in jou geval het doosje naar de winkel brengen en omruilen.
Klopt. Teruggaan naar de winkel met de bon dus en in alle redelijkheid en billijkheid zouden ze je kosteloos een nieuw doosje moeten geven.
Gisteren van playmobil een mail gekregen waarin eigenlijk gewoon gezegd werdt dat ik een leugenaar ben. Het was namelijk onmogelijk dat er zoveel dingen ontbraken want alle doosjes werden gewogen. Ik heb ook de winkel gemaild, ik had geen bon meer maar door m'n pin betaling konden ze de bon terug zoeken in het systeem. Na veel heen en weer gemail nu te horen gekregen dat we in de winkel het doosje mogen komen omruilen. Uiteindelijk dus netjes opgelost maar ik ben echt boos op playmobil! Natuurlijk snap ik hun kant wel maar om dan maar je klant een leugenaar te noemen.. Dan had ik het wel met de grote doos gedaan die we later hebben gekocht en niet met dat kleine doosje van een paar euro. Het gaat niet om het geld, maar om het principe..
Wat klantonvriendelijk. Misschien kun je nog een klacht indienen tegen Playmobiel. Dit is echt niet netjes!
Inderdaad omruilen in de winkel, de meeste speelgoedwinkels hebben wel goede service. Was het doosje echt nog helemaal dicht? Misschien heeft iemand stiekem in de winkel wat eruit gestolen en weer dichtgeplakt met wat lijm? Ik vind de reactie van playmobil niet netjes, maar moet eerlijk zeggen dat het me ook wel verbaasd dat er zoveel niet in zat! Dan denk je toch snel aan iemand die in de winkel wat gestolen heeft. Ik had het pas in een ahxl, met een doosje playmobil, die was gewoon bijna helemaal leeg gejat en ook van cars lagen er alleen nog lege verpakkingen, echt asociaal dat mensen dat doen, maar helaas gebeurd het vaker dan je denkt.
Ik denk ook eerder dat het in de speelgoed winkel is gebeurd al met al vervelend voor je hopelijk word het Door de winkel nu goed opgrlost