hoevaak en waarvoor gebruik jij je keukenmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door tessa321, 23 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.054
    178
    63
    Gelderland
    Het lijkt me een handig ding, kan ook wel een aantal dingen verzinnen die ik ermee kan doen. Maar is het dat ook echt waard?

Ben benieuwd naar jullie reacties!

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    De gewone machine nooit! Alleen de blender die erop zit bijna dagelijks. De staafmixer met zo n dicht bakje word ook veel gebruikt en is wat makkelijker klaar te zetten.

De keukenmachine voor koek, taart, kloppen word wekelijks gebruikt.

3. ImAmommy

ImAmommy Fanatiek lid

23 aug 2015
    1.614
    1
    36
    Hier ook dagelijks de blender in gebruik, staafmixer af en toe, de rest eens in de zoveel tijd, aangezien wij bijna nooit cakjes/koekjes bakken.

4. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Hier bijna dagelijks. Voor deeg voor pizza of quiche of taart. Voor beslag voor pannekoeken, slagroom of taartvulling etc. Er zit een hakmolen bij en die gebrik ik voor de babyhap, pesto, boemboe, parmezaaanse kaas bijv. De rasp gebruik ik minder vaak, ik snij vaak liever. De blender gebruik ik bijna nooit.

Ik vind hem zijn geld dubbel en dwars waard, heb een kenwood prospero.

5. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb er eentje van Philips en wordt vooral gebruikt voor biscuitmix en slagroom voor de taarten (wekelijks ongeveer), de keukenmachine gebruik ik weleens (1x per maand) om bloemkool rijst te maken.
    De blender gebruik ik zelden.

6. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Blender gebruiken we alleen in de zomer.
    De keukenmachine gebruik ik regelmatig, om kaas te raspen of komkommer (voor raita), maar ook voor uien hakken en zoals vandaag voor de uien, wortelen en bleekselderij voor de bolognesesaus.

Mijn KitchenAid gebruik ik als ik ga bakken of iets moet opkloppen. Maar wil daar nog wat accessoires voor hebben zodat ie meer gebruikt wordt ipv alleen maar mooi staat te wezen :)

7. fafa

fafa Niet meer actief

Die van mij staat alleen plaats in te nemen eigenlijk. Ik vind een ouderwets mes, rasp of garde vaak prettiger werken. Alleen voor gepureerde soepen zet ik hem aan.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Zelfde als fafa. Was bij ons een miskoop

9. Soullady

Soullady Bekend lid

7 mei 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Miskoop. Philips ding teveel accessoires. Teveel spul in afwasmachine.
    Gebruik losse staafmixer en gewone mixer wel heel vaak.

10. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Wij hebben een vrij klassieke keukenmachine die vooral beslag/deeg/dingen heeft, geen staafmixer oid.

Maar we gebruiken hem bijna dagelijks, omdat we zelf ons brood bakken. Hij kneedt het brood voor me ;) Daarnaast gebruiken we hem voor beslag mixen etc, maar dat is meer incidenteel.

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    De keukenmachine is weg... inclusief het verzamelde stof erop.
    De Bamix (staafmixer) wordt hier wekelijks gebruikt, de blender nu minder, maar in de zomer erg vaak.

12. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Pastasaus maken
    Falafel maken
    Hummus
    Pindakaas/amandelspread
    Slagroom opkloppen
    Eieren kloppen
    Zelfgemaakte soep blend ik in de blender die erbij zit
    1 keer heb ik frietjes gemaakt van zoete aardappel met zo'n speciaal mesje wat erbij zit.

13. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    We hebben een keukenmachine die we niet vaak gebruiken. Soms voor taarten, beslag, quiche. Als we veel snij werk hebben.
    We hebben een klein apparaatje op het aanrecht, van moulinex die raspt, etc. Die gebruiken we wel veel.
    Blender gebruik ik noooooooi! Waar gebruiken jullie die voor? Kan alleen smooties bedenken, doen we nooit

Wel veel gebruiken we de Philips soupmaker! Wat een ideaal ding

14. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

13 feb 2013
    1.054
    178
    63
    Gelderland
    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Heb een goede staafmixer mey accessoires en fijne broodbakmachine. Dus misschien heb ik meer aan zo'n moulinex rasp ;)

Keuzes keuzes keuzes :D

15. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Hij heet moulinex fresh expert. Lekker klein op het aanrecht. Super simpel schoonmaken ook

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Heb er 1 van Bosch, maar gebruik eigenlijk vooral de staafmixer en garde ervan. Taarten bak ik er niet mee (alleen malen van bestonge koekjes voor de monchou bodem), die van de hema zijn veel te lekker 😁

17. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Wij gebruiken hem zeer regelmatig om zelf kaas te raspen. Geraspte kaas is best prijzig en dus doen wij het zelf.
    Voor rest gebruiken we hem niet zo veel.

18. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben een Kitchen Aid, hij wordt vaak gebruikt. Voor alle soorten beslag, mijn man heeft als hobby brood/banket te bakken.
    En ik wil een blender/staafmixer aanschaffen.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zeer regelmatig, voor pannenkoeken beslag, taart, pizza deeg en de andere keuken machine voor geraspte wortels, uien, paneermeel etc ja. Blender in perioden dagelijks andere perioden weinig.

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.076
    2.220
    113
    Brabant
    Wij hebben een kitchen aid.. En die gebruik ik dagelijks: gewoon om even naar ge kijken, zoooo mooi.

Zonder gekheid. Die gebruik ik alleen bij taarten etc. Niet zo vaak. Maar ben er wél heel blij mee.
    Ik zou nog wel een keer een haksnij apparaat willen. Maar even geen plek voor.

Deel Deze Pagina