Is dit raar of ligt het aan mij?

Discussion in 'De lounge' started by Mama81, Jan 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Op dit moment werk ik 20 uur bij een kleine organisatie op kantoor: 1 fulltimer, 3 parttimers (waaronder ik) en altijd 1 of 2 stagiaires. Het is een platte organisatie waar een ieder zijn verantwoordelijkheden heeft, zo ook de stagiaires, die functioneren in principe gewoon mee.
    Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een andere baan, dus misschien is mijn reactie een beetje heftig en wil daarom graag jullie eerlijke mening:

De fulltimer is een vriendin van mij, die ken ik al 10 jaar, hebben in het verleden eerder met elkaar gewerkt, daar kennen wij elkaar ook van. De laatste tijd ben ik erachter gekomen dat ze met bepaalde dingetjes niet eerlijk is geweest, ik kan haar hier niet mee confronteren, want ik ben niet goed bezig geweest: heb lopen snuffelen (heel slecht, ik weet het) Ik weet dus zogezegd nog van niks. Deze en nog meer dingetjes bij elkaar hebben mij doen besluiten om weg te gaan, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk in deze tijd, zeker als parttimer. Ben aan het overwegen om een opleiding tot kraamverzorgende te doen (zie mijn andere topic hier in de lounge). Maar goed, dit is gewoon even een kleine intro. Vanmiddag gebeurd het volgende:
    De fulltimer zit de hele dag in bespreking met de werkgever op een andere locatie, ze bespreken de missie en doelen van 2011. Tussendoor belt ze mij op voor wat opdrachtjes, die mag ik ook weer uitbesteden aan de stagiaire. 1 van de opdrachtjes was of ik de andere parttimer wil bellen, die al sinds maandag ziek is, of ze zich beter voelt en morgen weer komt werken of niet.
    Omdat ik het op dat moment druk had heb ik aan de stagiaire gevraagd of zij even naar onze collega wilt bellen. De fulltimer krijgt dit te horen en vraagt of ik wel goed bij mijn hoofd ben om de stagiaire te laten bellen naar een collega die ziek is. Dit had ik toch echt niet kunnen doen en ze vroeg me of ik serieus was toen ik zei dat ik me van geen kwaad bewust was. Ik schrok zo van haar toon en was me echt van geen kwaad bewust, zoals ik al zei, we zijn een platte organisatie en de stagiaire doet net zo goed mee met alles en werkt hier ondertussen ook al 6 maanden, dus ik zag en zie er nog steeds de fout niet van in. Maar zoals ik al zei, misschien ben ik wel naief of zo en was dit inderdaad not done of zo. We hebben met een kortaf "doei" weer opgehangen, maar de tranen sprongen in mijn ogen. Wat vinden jullie? Had ik inderdaad zelf moeten bellen?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zelf had ik dit inderdaad ook niet laten doen door de stagiaire, maar je collega had het wel wat anders mogen brengen :D

3. tulip

tulip Niet meer actief

tja, als stagiaires vaker dit soort taken overnemen vind ik het niet zo gek dat je het aan haar vroeg.

4. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

Feb 26, 2009
    6,291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik vind eigenlijk wel dat je zelf had moeten bellen, omdat ik me kan voorstellen dat als ik ziek zou zijn en een stagiair zou mij bellen of en wanneer ik weer kwam werken, ik dat heel vreemd zou vinden. Er is een gezagsverhoudingen tussen jullie en de stagiair en niet andersom. Ik vind ook dat een stagiair niet betrokken kan worden in personeelszaken. Maar goed dat is mijn mening. Ik heb zelf een eigen bedrijf en zou dat ook niet goed vinden.

Maar ze had niet zo boos hoeven reageren.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    #5 Strijkkraal, Jan 5, 2011
    Last edited: Jan 5, 2011
    Ben het met Hopmarjanneke eens, ze had het anders mogen brengen, maar ze heeft wel een punt. Dergelijk zaken besteed ik ook niet aan een stagiaire uit ..;)

6. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ze hadden jou er op een andere manier op aan kunnen spreken daar begint t mee.
    Maar, je kan jou "taak" natuurlijk niet zomaar op een ander afschuiven.
    Het word jou gevraagd,en niet die stagiere.

Fout zit in beide partijen in mijn ogen.

7. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zou ook zelf gebeld hebben. Ik zou het persoonlijk ook raar vinden als ik door een stagaire gebeld zou worden of ik weer kwam werken! Ze had wel iets anders mogen reageren, maar snap haar standpunt wel!

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ondanks dat ze ff normaal had kunnen reageren, vind ik dat ook zeker geen taak voor een stagiaire.
    Sorry ;) Maar je hoeft je er niet schuldig over te voelen hoor, nu weet je het toch voor de volgende keer? Iedereen maakt wel eens een foutje.

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Bedankt voor jullie eerlijke reacties dames. Ik was mij echt van geen kwaad bewust, zeker omdat de stagiaire taken heeft waarbij ik soms denk van "hmmm". Blijkbaar heb ik dit verkeerd ingeschat en zal het zeker voor de volgende keer onthouden hihi.

10. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    tja, als je een aantal van de andere dingen ook mag uitbesteden en de stagiaire kent de collega verder ook gewoon goed (aangezien ze er ook al 6 maanden werkt) - dan vind ik er niets mis mee eigenlijk. Als je zelf heel druk bezig bent geweest verder?

11. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Athina, zo zag ik dat eerlijk gezegd ook. we hebben verder geen pz of zo, iedereen kent elkaar verder goed en we besteden vaker werk aan elkaar uit als dit nodig is. Maar zoals ik al eerder zei, het zal wel aan mij gelegen hebben haha, thanks voor de reacties in ieder geval!!

12. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Hier ben ik het mee eens. Stagaires hoeven niet te bellen naar zieke collega's. Ik bedoel, als mij een stagaire belt met hoe het gaat, gaat haar dat niets aan. Die gaan naar mij weten vaak ook weer weg.

13. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

Jun 8, 2010
    1,903
    0
    0
    Oosten van het land
    Wel vind ik het rot voor je dat de tranen in je ogen sprongen, maar het is gewoon menselijk. Die collega van je had wel wat aardiger mogen doen :(

14. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Tuurlijk gaan ze vaak ook weer weg, maar er heerst hier juist een vrije open cultuur waar de stagiaire ook gewoon bij hoort en er worden zat prive dingen besproken waar de stagiaire bij zit, dus wat dat betreft is er niet zo'n afstand zeg maar tussen de stagiaires en het "gewone" personeel.

15. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Het was gewoon even de druppel, zit zelf al een beetje met tegenzin te werken omdat ik een andere baan wil en dan krijg je op zo'n toon kritiek, dat viel even in het verkeerde keelgat zeg maar...maar het is alweer gezakt haha ;)

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik had de stagiaire niet laten bellen. Aan de andere kant vind ik niet dat iemand die op gelijk niveau functioneert, het recht heeft om op zo'n manier te reageren. Je bent immers gewoon collega's.
    Iemand op een normale manier op fouten aanspreken oké, maar dit zou mij te ver gaan.

Persoonlijk zou ik dit niet pikken van een directe collega.

17. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Misschien is het handig als de taken/verantwoordelijkheden van de stagiaires ook op papier komen?
    Zelf zou ik ook niet door een stagiaire laten bellen maar wat ik begrijp zet je je vraagtekens wel eens bij andere taken die ze doet, dan komt er verwarring.

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ik had het idd ook niet door een stagier laten doen,maar vind de reactie van je collega/vriendin ook wel erg overdreven

19. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Precies wat ik zou hebben geschreven.

Share This Page