Onze zoon (Bijna12) hoesten de hele dag en nacht en dat al 3.5 week lang. Vooral snachts klinkt hij als een zeehond en gaat maar door. Afgelopen nacht hoestte hij ongeveer 40 minuten in een uur, het ging maar door. Tot aan vandaag voelde hij zich fit, maar nu begint hij te snotteren, ziet wittig ( tekent bij vermoeidheid altijd snel), en klaagt over hoofdpijn. Ik heb elke week de assistente gebeld, geen noodzaak om langs te komen als hij niet hoge koorts heeft of benauwd wordt. Kinkhoest heerst, gewone hoest heerst, het hoort er allemaal bij zegt ze. Uit de buurt van baby's blijven maar voor de rest doet hij alles. Ik merk dat ik het nu lastig begin te vinden het duurt nu al zo lang en ik zie dat hij er niet fitter op wordt. Ik las ook dat kinkhoest de 100 dgn hoest wordt genoemd, dus het kan best zijn dat dit nog een tijd door gaat. Ik vind het gewoon super sneu voor hem. Iemand heel toevallig nog een goede tip??? Echt gewoon maar afwachten?
Ik heb van de huisarts promethazine gekregen, vooral voor de nacht, en dat werkt best goed. Ze hebben al slechte weerstand en dat wordt er niet beter op als ze haast niet slapen door het hoesten.
Kan je dat ook krijgen zonder dokterdvoorschrift ? Of echt op recept? Als hij maar wat rust kan krijgen....
Mijn oudste zoon hoest al 9 weken en ikzelf ook al bijna 5 weken. Mijn jongste zoon helaas sinds eergisteren ook. Er heerst een heel naar en vervelend virus. We voelen ons verder niet ziek dus ben er niet mee naar de huisarts gegaan. De oudste heeft gelukkig nooit gehoest in de nachten, ik een week denk ik. De jongste was afgelopen nacht ook constant aan het hoesten. Mocht dat de komende nachten doorzetten dan bel ik maandag de huisarts. qua tips; Hoog liggen met slapen, luuf onder de voeten en noscapect van Roter (vanaf 6 jaar)
Het ligt ook aan de hoest die hij heeft. Als het echt een kriebelhoest is kan je eens Noscapine proberen, gewoon te koop bij de Kruidvat en bij een productieve hoest ( met slijm) kan je Bisolvon tabletjes eens proberen. Als hij nu al zolang aan het hoesten is moet je wel naar de huisarts en al helemaal nu hij toch zieker wordt. Dat hoesten heerst wel enorm moet ik zeggen. Wij zien in de praktijk ook nog steeds veel mensen met langdurig hoesten en helaas ook wat mensen met kinkhoest. Mijn dochter heeft destijds kinkhoest gehad toen ze 6 jaar was. Die hoestte zich ook wezenloos tot brakens aan toe, die kreeg Ventolin van de huisarts. Was na 6 weken ineens over.
Het is geen kriebel hoest echt een droge hoest tot spugen aan toe. We zijn sinds gister gestart met noscarpine. Ik denk dat hij ook wat koortsig is.... Als er maar iets is waardoor hij maar iets slaapt of dat het iets verlicht.. Hij slaapt al met 2 kussens... om iets hoger te liggen maar ook dat lijkt niet echt te verlichten
Wat naar, zoon heeft het ook eerst 2 weken gehad daarna kreeg hij koorts. Geen enkele drogist drank hielp. Uiteindelijk begon hij te piepen en klonkt hij als een waterkokertje. Klinken de longen van je zoon wel schoon? Anders zou ik als nog een afspraak maken.
Dan zou ik zijn temp opmeten en als hij inderdaad koorts heeft dan maandag naar de huisarts, dan kan het wel weer even met het hoesten. Mijn dochter had destijds ook een soort van droge hoest en dan had ze een enorme hoestbui en dan kwam er een hele lading slijm naar buiten en was het weer even klaar. Zij had veel baat bij Ventolin.
Precies wat ik bedoel. Fijn dat het niet zo is. Nu hopen dat hij er snel vanaf is. Onze standaard dingen bij hoesten is - gesnipperde ui op de kamer - luuf onder de voeten ( als hij geen gevoelige huis heeft ook op de rug/ borst - drop siroop - hoestsiroop omdat je er toch niet teveel van mag hebben geven we hem af en toe ook de dropsiroop erbij.
Ik zou paardenmelk proberen. Ik heb die tip zelf gehad en mijn zoontje heeft echt wel flink gehoest, maar ik denk wel dat hij het in mindere mate heeft gehad door gebruik van de capsules. Hij had kinkhoest. Beterschap!
Onze zoon had dit in oktober. Weken hoesten, vooral 's nachts. Echt niets hielp. Eerst afgescheept door de huisarts, het kon wel 6 weken duren. Na 6 weken stond ik weer op de stoep bij de huisarts en gezegd dat hij, maar ook wij, het niet meer trokken. Door vermoeidheid ging zijn schoolwerk eronder lijden en zelf liep ik ook te tollen op mijn benen door slaapgebrek. Dat holle hoesten ging de hele nacht door en ik werd er continu wakker van. Pufje gekregen en vrijwel direct verbetering. Had hij dat maar eerder gekregen!
Wij lijken ook alledrie kinkhoest te hebben. Oudste is begonnen, daarna ik en man ook. Lachen leidt gegarandeerd tot een benauwde spuugaanval, praten in de ochtend ook. Dochter is negatief getest op kinkhoest maar het lijkt er wel sterk op. Zij is inmiddels 9!!! weken bezig, ik 6 en man 4. Alleen jongste vliegt overal doorheen eigenlijk. Nog nooit zoiets meegemaakt, zijn alledrie ook zo moe.... terwijl dochter zo druk is met school.
Dat schiet inderdaad niet op. Wij hadden van de week een meneer met bewezen kinkhoest die flauwviel in de spreekkamer omdat die zo erg moest hoesten, die werd ineens zo benauwd en kreeg het gewoon niet weg en toen dit wel lukte ging die out. Die zit nu inmiddels aan de antibiotica, prednison en de puffers. Het is echt heel hardnekkig. Je wordt er natuurlijk ook doodmoe van. Mijn dochter had het destijds precies 6 weken en ineens was het weg. Hopelijk stopt het bij jullie nu ook snel.
Heftig. Ja het duurt hier al zo lang en het is zo irritant om weer eens half te stikken tig keer per dag.
Sterkte, en beterschap! Geen tips helaas... In ons gezin is ook iedereen al weken aan het hoesten. Het is vreselijk en er zit maar weinig verbetering in, gek word ik ervan. De nachten zijn kort, we zijn allemaal op. Ik zit alweer sinds 1u bij mijn dochter - ze moet veel hoesten en heeft er ook nog oorpijn bij Bij mijn kinderen op school zitten halve klassen thuis... Ik weet niet wat hier rondgaat, maar het is een heel pittig virus. De huisarts geeft aan dat de longen schoon zijn en dat het hoesten wel 6 weken kan duren. We zitten op de helft
Geloof dat wij hier net aan de start zijn.... G loopt continue te hoesten. Moet volgende week afzwemmen (en dat is een heel ding voor dr waar ze super naar uitkijkt EINDELIJK dat B diploma)
Een behoorlijk rot virus dus.. en zo te lezen duurt het ook behoorlijk lang ): Vind het vooral sneu als ze in een hoest bui zitten.....