Iemand ervaring met behang verven?

Discussion in 'De lounge' started by Lara78, Jun 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lara78

Lara78 Actief lid

Jan 1, 2008
    272
    0
    0
    In het kamertje van mijn meisje ben ik het behang een beetje zat aan het worden. Het is een wit behang met (donkere) paarse bloemen erop. Nu wil ik het misschien gaan verven maar ik heb hier absoluut geen ervaring mee. Ga ik het wel helemaal wit krijgen? Het contrast is nml er groot en ik vraag me af of die bloemen blijft zien. Ik wil het uiteindelijk heel zachtrose maken. Ik kan het natuurlijk ook opnieuw behangen maar ja, misschien is verven ook een (goedkopere) optie??

2. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Ik weet dat je behang prima kan verven (mits het behang er stevig opzit) maar aangezien je een lichte kleur over een donkere wil doen moet je er rekening mee houden dat je wel 2 a 3 lagen aan zal moeten brengen. Of het dus echt goedkoper is vraag ik me af...

Succes met klussen!

3. Maia

Maia Niet meer actief

inderdaad best kans dat je er een paar lagen over moet doen, omdat je donkere bloemen hebt. Dan lijkt me opnieuw behangen goedkoper, dat kan vaak gewoon over het oude behang heen.

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Je kan behang heel goed verven. Hebben wij ook meerdere keren gedaan. Je zal inderdaad meerdere lagen verf nodig hebben. Dat hadden wij ook nodig, maar het resultaat is erg mooi geworden.
    Ik denk dat het wel goedkoper is dan behangen.

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Waarom niet gewoon het behang eraf halen en de muur verven?

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hey, heb het ooit bij mijn schoonouders hun buren gezien.
    Ze hadden eerst een "primer" erop gedaan, dat is een redelijk goedkope dikke witte laag, en dan 2 lagen nieuwe kleur... De primer zorgt ervoor dat je maar 1 of 2 lagen dure verf nodig hebt zodat het geheel goedkoper wordt... Je moet er wel op letten dat je de bloemen erdoor zal blijven zien als de bloemen in reliëf zijn...

7. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    In ons oude huis was dat ook gedaan. Maar dat was op vinylbehang. Weet niet wat voor soort behang jij hebt?
    Wat wel lelijk werd was dat het behang dan een soort van was gaan werken, door de verf. De randen gingen een heel klein beetje omhoog staan. Wij hebben dus het behang eraf gehaald en opnieuw behangen. Dit vond ik mooier, netter en strakker.

8. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

je kan gewoon behang verven hoor! hebben wij nu ook al 2x gedaan.. je moet het idd vaker doen ivm met de paarse bloemen.. anders koop je toch eerst goedkope witte latex en dan verf je daarmee totdat je de bloemen bijna niet meer ziet, en doe je daarna pas roze erover heen?? (lijkt mij een goedkope optie ipv 3x met dure roze verf eroverheen te gaan)

Share This Page