Drinken over de tv - tv kapot! Gezeur verzekering

Discussion in 'De lounge' started by FB1984, Aug 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zal t proberen kort te houden.

Enkele weken geleden gooide zoontje (2jr) een bal op tafel, hierdoor ging een glas drinken om, gedeeltelijk over de tv. Je raad t al, tv kapot! Alleem maar blauwe strepen....

Verzekering gebeld, en moesten papieren invullen, bon van de tv (9 mnd oud, €1050), en een expert bellen om de hoogte vd schade te bepalen. Kosten om te maken, ruim €1400.

Wij hebben ondertussen al een nieuwe tv gekocht, precies dezelfde, alleen t model van nu. Prijs €1199,-
    Deze bon moesten we ook laten zien aan verzekering.

Nu vandaag bericht gekregen: we krijgen €500 vergoed!

We zijn het hier totaal NIET mee eens...

Wat vinden jullie?? Ik word morgen teruggebeld

Help!!

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Dat is idd weinig zeg.
    Ze gaan van de dagwaarde uit volgens mij. Al vind ik deze dagwaarde wel erg laag.
    Zal anders bellen om te vragen hoe ze vij dat bedrag komen. Misschien hebben ze een rekenprogramma dat er per maand zoveel afgaat zeg maar.

Sneu zeg!

3. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

Apr 19, 2006
    818
    0
    16
    Wat staat er over in je polis bij de verzekering? Misschien hebben ze voor media standaard een eigen bijdrage?

4. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Vind het nog knap dat je zoveel vergoed krijgt eerlijk gezegd...

5. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

Jun 17, 2010
    2,382
    206
    63
    Male
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    De verzekering gaat uit van de dagwaarde van het toestel. Voor tv's e.d. daalt de dagwaarde heel erg snel, maar 600 euro daling in 9 maanden is wel veel idd.
    Als het goed is kan je bezwaar aantekenen.

6. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja gaat ook nog eens €100 eigen risico af...

Ik vind dat je een vergelijkbare tv terug moet kunnen kopen van t geld dat je krijgt!

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    Wat had je gedacht terug te krijgen?

En het is een verschil of ze de dagwaarde uitbetalen, of de waarde van een vergelijkbare tv.

8. Papaver

Papaver Niet meer actief

Over het algemeen worden dit soort zaken (huisgenoten die iets vernielen van elkaar, dus bv kind thuis, of kind bij opa)helemaal niet vergoed in de aansprakelijkheidsverzekering. Ik ben verbaasd dat jullie nog iets krijgen. Hoe rot het ook is.

9. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Heel eerlijk? Ik ook.. :)

10. Ellen291982

Kun je dat trouwens vinden in de polisvoorwaarden? Of ze kiezen voor dagwaarde of waarde van een vergelijkbaar product?

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,262
    6,158
    113
    Het zou er volgens mij in moeten staan.

12. Ellen291982

Moet ik die van ons maar eens opspeuren. Wij hebben ook een claim ingediend nl.
    Dank je.

13. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Hier ben ik het niet mee eens verzekeraars adverteren zelfs op tv dat zoiets vergoeden...

14. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Dat zal ik eens nakijken! Tnx voor de tip

15. Papaver

Papaver Niet meer actief

#15 Papaver, Aug 6, 2013
    Last edited by a moderator: Aug 6, 2013
    Klopt, maar dan moet je je bijna altijd bijverzekeren. Met een gewone aansprakelijkheid of inboedelverzekering zijn gezinsleden onderling niet aansprakelijk te stellen voor schade in je eigen huishouden en wordt dus niks vergoed

Zie bijgesloten link. Onder het kopje waarvoor ben ik verzekerd zie je het nogmaals staan. Een tv is nl geen letselschade.

Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) — Verbond van Verzekeraars

16. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hmm bedenk mezelf nu wat ik allemaal wel niet had kunnen claimen... Nooit bij stil gestaan!

17. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Mijn gedachte

18. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Je hebt nu ook inboedelverzekering bij unive bijv. Kun jeje voor 2 euro extra in de maand all risk verzekeren

19. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Ben je all risk verzekerd? Zo ja, dan vind ik het bedrag laag!!!

Wij hebben altijd het aanschafbedrag terug gekregen of het bedrag dat eenzelfde apparaat op dat moment kostte.

20. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Ik vind het eerlijk gezegd ook niet veel hoor. Ik heb een keer een tosti ijzer of grillijzer (weet ik veel) uit mn handen laten vallen. Wel op mn oppasadres, ging toen volgens mij wel via mn aansprakelijkheidsverzekering. Maar goed, ik had een nieuwe gekocht en het opgegeven bij de verzekering. En ik kreeg gewoon het volledige bedrag uitgekeerd. Ok, dat was maar 20 euro ofzo, maar toch. Je zou denken dat er voor zo'n goedkoop ding ook amper iets wordt uitgekeerd. Maar misschien ligt het dan aan de soort verzekering.

Share This Page