Zal t proberen kort te houden. Enkele weken geleden gooide zoontje (2jr) een bal op tafel, hierdoor ging een glas drinken om, gedeeltelijk over de tv. Je raad t al, tv kapot! Alleem maar blauwe strepen.... Verzekering gebeld, en moesten papieren invullen, bon van de tv (9 mnd oud, 1050), en een expert bellen om de hoogte vd schade te bepalen. Kosten om te maken, ruim 1400. Wij hebben ondertussen al een nieuwe tv gekocht, precies dezelfde, alleen t model van nu. Prijs 1199,- Deze bon moesten we ook laten zien aan verzekering. Nu vandaag bericht gekregen: we krijgen 500 vergoed! We zijn het hier totaal NIET mee eens... Wat vinden jullie?? Ik word morgen teruggebeld Help!!
Dat is idd weinig zeg. Ze gaan van de dagwaarde uit volgens mij. Al vind ik deze dagwaarde wel erg laag. Zal anders bellen om te vragen hoe ze vij dat bedrag komen. Misschien hebben ze een rekenprogramma dat er per maand zoveel afgaat zeg maar. Sneu zeg!
Wat staat er over in je polis bij de verzekering? Misschien hebben ze voor media standaard een eigen bijdrage?
De verzekering gaat uit van de dagwaarde van het toestel. Voor tv's e.d. daalt de dagwaarde heel erg snel, maar 600 euro daling in 9 maanden is wel veel idd. Als het goed is kan je bezwaar aantekenen.
Ja gaat ook nog eens 100 eigen risico af... Ik vind dat je een vergelijkbare tv terug moet kunnen kopen van t geld dat je krijgt!
Wat had je gedacht terug te krijgen? En het is een verschil of ze de dagwaarde uitbetalen, of de waarde van een vergelijkbare tv.
Over het algemeen worden dit soort zaken (huisgenoten die iets vernielen van elkaar, dus bv kind thuis, of kind bij opa)helemaal niet vergoed in de aansprakelijkheidsverzekering. Ik ben verbaasd dat jullie nog iets krijgen. Hoe rot het ook is.
Kun je dat trouwens vinden in de polisvoorwaarden? Of ze kiezen voor dagwaarde of waarde van een vergelijkbaar product?
Klopt, maar dan moet je je bijna altijd bijverzekeren. Met een gewone aansprakelijkheid of inboedelverzekering zijn gezinsleden onderling niet aansprakelijk te stellen voor schade in je eigen huishouden en wordt dus niks vergoed Zie bijgesloten link. Onder het kopje waarvoor ben ik verzekerd zie je het nogmaals staan. Een tv is nl geen letselschade. Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) — Verbond van Verzekeraars
Je hebt nu ook inboedelverzekering bij unive bijv. Kun jeje voor 2 euro extra in de maand all risk verzekeren
Ben je all risk verzekerd? Zo ja, dan vind ik het bedrag laag!!! Wij hebben altijd het aanschafbedrag terug gekregen of het bedrag dat eenzelfde apparaat op dat moment kostte.
Ik vind het eerlijk gezegd ook niet veel hoor. Ik heb een keer een tosti ijzer of grillijzer (weet ik veel) uit mn handen laten vallen. Wel op mn oppasadres, ging toen volgens mij wel via mn aansprakelijkheidsverzekering. Maar goed, ik had een nieuwe gekocht en het opgegeven bij de verzekering. En ik kreeg gewoon het volledige bedrag uitgekeerd. Ok, dat was maar 20 euro ofzo, maar toch. Je zou denken dat er voor zo'n goedkoop ding ook amper iets wordt uitgekeerd. Maar misschien ligt het dan aan de soort verzekering.