Wie heeft er ervaring met relatietherapie.. Hebben jullie er echt wat aangehad, zijn jullie veranderd hierdoor...
Ik en mijn man hebben twee jaar geleden relatietherapie gehad. Het liep al een tijd niet lekker, ik was verliefd op iemand anders en door mijn rare fratsen werd hij ook verliefd op een ander. Eerst geen goed gevoel over een therapeut, dacht: wat kan hij ons vertellen, om ons weer anders naar elkaar te laten kijken. Maar het heeft ons ontzettend geholpen, van broer en zus, die elkaar nauwelijks konden luchten of zien, weer naar houden van en zelfs verliefdheid. Dit jaar zijn we zelfs na tien jaar eindelijk getrouwd. Alles werd besproken en in die gesprekken werd er heel veel duidelijk. Waardoor we destijds zo ver uit elkaar zijn gegroeid. Bij ons was het voornamelijk de communicatie en daardoor de onbesproken angsten en twijfels. Ik zou het iedereen aanraden om het iniedergeval te proberen . Succes ts !
Je moet er echt voor 100% open voor staan. M'n vriend was dat niet voor 100% en dan werkt het niet! Maar bovenstaand reactie is natuurlijk helemaal super!!!
2,5 jaar geleden is vl toen ik 3 maanden zwanger was vreemd gegaan. Hij zat aan de antidepressiva en het ging niet zo lekker. Vriend ging in eerste instantie mee omdat ik dat wilde maar hij is erg blij dat hij dat gedaan heeft. wij zijn er veel sterker uit gekomen en praten veel beter met elkaar. Volgend jaar zijn we 10 jaar samen en gaan we trouwen, en ons 2e kindje verwachten wij over 9 weken. ik zou de situatie voor geen goud over doen maar het heeft ons veel dichter bij elkaar gebracht
Oo waaw nou geef mij zijn nummer maar Maar wat September08 zegt klopt. Mijn man staat er ook niet open voor. Dan werkt het ook niet.
Met mijn ex-man ook in relatietherapie gegaan, dat werkte voor ons zeker niet. Ten eerste was het een hork van een therapeut, echt zo'n kerel die vind dat vrouwen in de keuken thuis horen en dat de man gepamperd moet worden omdat die de hoofd kostwinner is :x. Ik had het na 2 sessies helemaal gezien en kwam erachter dat mijn ex-man sowieso verder aan het rotzooien was met zijn minnares dus heb de scheiding in gang gezet toen.
Ik lees ook mee... Ik ben wel benieuwd naar jullie therapeut. Zou je het met ons willen delen? Of via pb?
ik heb ervaring met 3 om precies te zijn. eerst werden we door verwezen naar nr 1 naar kort ons verhaal te hebben verteld zei die ik weet het al hier is geen redden meer aan, zet de scheiding maar in gang. ex man had toen meteen zoiets oh nou het is een proffessional hij zal het wel weten dus.. ik dacht je gaat toch niet serieus scheiden omdat 1 zo vent het zegt. ik had er ook totaal geen goed gevoel bij dus ben op zoek gegaan waardoor ik relatie therapeuten vond een man en een vrouw die samen werkte waardoor je dus van uit het mannen en vrouwen perspectief kon praten en dingen makkelijker kon zeggen voor mij gevoel door het balans dat er was ook werkte ze met spiegel therapie aan de hand wat wij vertelde deden hun het tegen elkaar ook zeggen waardoor je echt soms elkaar daardoor beter kon begrijpen. ik heb daar flink wat sessies gevolgt en hebben zelfs een relatie therapie weekend gedaan van flink wat geld ook alleen daar kwam uiteindelijk de zelfde conslusie uit en dat was scheiden. helaas is dit ook gebeurd en vraag me nog steeds af wat als we er niet heen waren gegaan (konden zelf eerst niet die keus maken omdat we niet zomaar wilde opgeven) of wat als hun ander ''advies'' hadden gegeven dus soms geef ik hun beetje er de schuld van om het zo maar te zeggen al waren hun hartstikke top en voelde ik me super om me gemak en begrepen door hun.
Je zou je eens kunnen orienteren op EFT emotion focused therapy, een vorm van relatietherapie die in gaat op de emotionele verbinding tussen mensen en zorgt dat je hierin weer meer verbinding kunt maken naar elkaar. Ook hierbij geld dat als een vd twee er echt niet open voor staat het niet goed zal werken, maar dit is een stroming binnen de relatietherapie die de afgelopen paar jaar veel bekendheid krijgt en ook zijn hier wel effectonderzoeken van gedaan. Via eft.nl of eft netwerk kun je meer informatie opzoeken mocht je geinteresseerd zijn en eventueel ook kijken naar een therapeut in de buurt. Mijn ervaring - als therapeut- is dat t werkt. Ik heb al meerdere stellen gelukkiger weg zien gaan. Uiteraard niet allemaal en de uitkomst van therapie kan ook zijn dat je niet samen verder wilt!
Ja ik ben met mijn ex in therapie gegaan, het heeft niet geholpen, Dit omdat hij er sowieso geen zin in had, en hij niets deed met wat ze zei en niets wou veranderen aan zijn houding/gedrag want hij vond/vind dat hij gewoon normaal deed en ws daar nooit in zou veranderen. Dusja als er niets zou veranderen en hij daar ook geen moeite voor wou doen was het voor mij wel duidelijk, ik wou wel mezelf aanpassen maar het was voor mij ook allemaal al veel te ver en veel te lang zo gegaan Wel heb ik er voor mezelf veel aan gehad, dat in teminste alles geprobeerd had. Ik denk dat als je er alletwee voor gaat en er 'optijd' bij bent het wel een goede uitkomst kan hebben hoor, maar vooral afhankelijk van hoe hard jullie er samen aan wilt werken.
Je moet er echt allebei voor willen gaan, dat is wel een voorwaarde, anders is het gedoemd te mislukken. Hier haptotherapie gehad samen en wij hebben heel goed opnieuw met elkaar leren praten. Ben nog elke dag blij dat we het gedaan hebben.
Wij zitten nog midden in het therapie traject. We zijn een aantal keer bij een therapeute(eft) geweest waar er eigenlijk alleen maar meer afstand en boosheid ontstond. Op inititatief van mijn man( hij is degene die twijfelt over de relatie) hebben we volgende maand een afspraak bij een andere ( door een vriendin aangeraden)eft therapeute. Hopelijk is daar wel een klik mee en kunnen we wat progressie gaan maken.