Hello! Vorig jaar hebben wij een woning gekocht met een tuin op het zuiden. Ondanks dat het een redelijk nieuw huis is met HR+glas en goede isolatie, is het NU AL warm binnen... Ondanks de donkere gordijnen die vrij dicht op het raam hangen. We kunnen wel een zonnescherm ophangen, maar die 24-7 naar beneden laten op 6m breed lijkt me niet handig. Ik Ben op zoek naar een oplossing en heb al diverse opties bekeken, maar niet alles is even haalbaar of praktisch. Wat hebben jullie aan de zonkant voor/achter het raam om het niet te warm te laten worden binnen?
Zonnescherm aan de buitenzijde. Wij hebben de tuin ook op het zuiden, en het is echt een verschil als je het zonnescherm uitdoet. Maar met deze zon/temperatuur hoeft ie echt nog niet uit.
Zonnescherm, als het harder waait word het ook niet warm binnen.... Hebben ook dikke gordijnen maar gebruiken we nooit. Trouwens wij gebruiken het scherm nu al dagelijks hoor.....niet voor de warmte maar voor de zon.
Wij hebben ook onze tuin vol op het zuiden en het dus snel warm binnen. Wij hebben wel een zonnescherm, deze is inderdaad dan de hele dag naar beneden. Onze buren hebben een rolluik, dat schijnt ook de boel lekker koel te houden. Zelf lijkt het me nogal claustrofobisch en ik wil de tuin kunnen kijken als de jongens buiten spelen. Je hebt volgens ook van die verticale doeken die je naar beneden kunt trekken.
Rolluiken kan bij ons wel boven maar beneden kunnen ze niet bevestigd worden, lijkt me ook niet heel sfeervol Ik was vergeten dat we voor een zonnescherm een boom moeten kappen die dan in de weg staat.... Ik Ben niet gehecht aan de boom maar hij houdt ook een deel de zon tegen in huis... Bedoelen jullie met een doek een Screen, of meer ala buiten gordijn (en wat is dat dan)? Een screen zou evt op de ramen kunnen maar lijkt me boven openslaande deuren niet praktisch? Er moet iets wijken voor zonwering, maar ik weet dus niet wat...
Niks boven alleen rolgordijnen, maar dat is vooral voor de inkijk bij omkleden en donker maken bij slapen. Voor de rest moet nog gebeuren haha. Maar wil eerst de muren in de juiste kleur geverfd hebben voordat ik gordijnen ga kopen