Meubelset of verschillende meubels

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat hebben jullie?

1. Meubelset

52 stem(men)
    27,7%
  2. Verschillende meubels

136 stem(men)
    72,3%
  1. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik hou dr van! :thumup:

Posh vindt dit leuk.
  2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.275
    25.746
    113
    Onze meubelen komen overal vandaan. Hoekbank van een woonoutlet, eethoek van Xooon, tv-meubel van ikea, etc. Maar het past wel bij elkaar in kleur en uitstraling.
    Ik vind het wel prettig dat als ik ergens op uitgekeken ben, het vervangen kan worden ipv dat ik meteen mijn hele woonkamer opnieuw moet aanschaffen. Dus geen sets hier.

3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.348
    113
    Een bij elkaar geraapt zooitje :D

Een witte klapeettafel uit de studententijd, een rode houten tafeltje die dient als salontafel uit mijn tienertijd, daarbij wat Ikea en overgenomen/gekregen meubels. Komt allemaal uit de tijd dat we net gingen samenwonen in een piepklein huisje en geen geld hadden. Alle meubelstukken hebben een verhaal, wat het voor mij wel leuk maakt.

Ik wil pas investeren in meubels als we een huis gaan kopen.

Een hele set vind ik niet mooi, maar smaken verschillen :)

4. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Ik vind alles uit dezelfde serie of zelfde soort hout niet mooi, maar deels hetzelfde wel. Bijv eettafel en salontafel zelfde serie hout, en dan tv kast en dressoir zelfde serie wit. Alleen maar hout of alleen maar wit vind ik niks.

Hier overigens alles verschillend want ik raak véél te snel uitgekeken op meubels :oops:. Hout met wit, hout met zwart metaal en een gekleurde kast staat er nu, maar oogt wel rustig en bij elkaar passend. Dat vind ik wel belangrijk. Zo kan ik elke keer 1 meubelstuk vervangen voor iets nieuws zonder dat het vloekt.
    Mijn man vervloekt me overigens wel want die vindt het of niet mooi of is net gewend aan het vorige meubelstuk :D (Hij houdt graag alles 20jr hetzelfde:|)

5. Manque

Manque Niet meer actief

Ik kan me heel goed voorstellen dat een meubelset voor sommige mensen rust geeft. Je kunt het dan vol zetten met snuisterijen en dienbladen met windlichtjes en dan nog oogt het niet zo snel rommelig, omdat die hele set een soort neutrale achtergrond is.

Ik vind het persoonlijk leuker om de meubels 1 voor 1 uit te zoeken en de meubels zelf de ruimte smoel te laten geven ipv de accessoires. En de snuisterijen te beperken tot een wandrekje ofzo. Ik hou ook niet zo van een themakleur, wat je in een interieur met een set wel snel geneigd bent toe te passen.

Nescio, Nimue, Posh en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Geen set, maar ik vind het wel een passend en rustig geheel.
    Ooit wel een eettafel gehad en eenzelfde salontafel. Eettafel hebben we nog (al 15 jaar ofzo), maar ik heb hem in de tussentijd geschilderd. Salontafel verkocht. Zat precies op staarthoogte van onze kwispelgrage hond. Die veegde constant alles wat op die tafel stond er af.
    Nu hebben we gewoon geen salontafel meer, maar andere oplossingen.
    Ik hou van Scandinavische kleurcombinaties.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Meubelset hier ook ooit gehad. Vreselijk saai en ouderwets. Beetje jaren 90....

Je kunt prima verschillende stijlen combineren. Of dezelfde stijl en dan 1 kleur of materiaal soort (maar wel verschillende meubels).

Nog veel erger is trouwens mensen die 1 degelijke set kopen (vaak bij trouwen of samenwonen). En daar de rest van hun leven mee doen....

DastyQueen en Koektrommel vinden dit leuk.
  8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    Geen set, maar wel alles wit.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Het liefst een set! Wij hebben nu een houten eettafel met zwarte stalen poten omdat mijn man dat mooi vind. De zwarte poten passen wel bij de deuren van de woonkamer. De eetkamerstoelen heb ik expres afgestemd op het dressoir en de salontafel. Het dressoir en salontafel zijn wel van hetzelfde merk en in exact dezelfde kleur. Ik hoop dat alles een beetje bij elkaar past als alles eenmaal geleverd is.. Ik vind het al snel heel rommelig ogen als het niet hetzelfde is.

Biny, DastyQueen, Hopsatee en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wij hebben een set. In ons vorige huis was het allemaal anders maar wel in dezelfde stijl. Dat vond ik echt niks al matchte het goed met elkaar. Toen we gingen verhuizen hebben we alleen het bankstel en de fauteuils meegenomen aan meubels voor de benedenverdieping. Ik heb het nu ruim een jaar en ik zou het zo weer uitkiezen. Ik vind dat de eenheid rust uit straalt, de chaos wordt wel door de kinderen gecreëerd.

DastyQueen en Debaky vinden dit leuk.
  11. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.621
    8.364
    113
    Vrouw
    Ik heb alles los gekocht, maar kwam toch telkens bij dezelfde serie uit. Dat heb ik niet bewust gedaan, ik vind het gewoon leuke meubels.

12. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    ik vind een set zo inspiratieloos en karakterloos. Maar goed, ik snap dat ieder zijn eigen smaak heeft en dat is prima. Zolang ik maar geen set in mijn huiskamer hoef te zetten :p
    Ik creëer juist rust met verschillende meubelstijlen die toch juist heel goed op elkaar afgestemd zijn. Als ik bij mensen met een "set" zit heb ik altijd het gevoel alsof ik in een aangeklede meubelboulevard zit.
    Ik heb mijn tv kast laten maken, koop eens wat in een gewone winkel en marktplaats en kringloop me suf voor een mooi geheel. Hou van kunst.
    En dat heeft zijn vruchten afgeworpen, want er is me het afgelopen jaar 3 keer gevraagd woonkamers van anderen in te richten :)
    Al is dat ook moeilijk omdat mijn interieur niet over 1 nacht ijs gegaan is, daar verbeter of verander ik zowat elke week weer wat aan.
    Maar prima toch? Verschillende smaken, verschillende stijlen :)

Koektrommel vindt dit leuk.
  13. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Nee hoor, ik ben er juist enorm mee bezig, wil gewoon rust creëren in mijn huis en naar mijn mening doe je dat door alles op elkaar af te stemmen. En of je dit dan in sets doet of dat je je meubels af stemt op elkaar, dat maakt voor mij niets uit. Ik zorg er juist voor dat alles bij elkaar past en zorg er voor dat het niet een bij elkaar geraapt zooitje word.

Liefje91, Syane, Biny en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Binnen een bepaalde stijl kan je heel veel kanten op. Mijn salontafel (bijzettafel) heeft dezelfde vorm als de eettafel, maar een andere kleur blad. Mijn eettafel heeft weer dezelfde kleur als het dressoir, maar die heeft weer hele andere vormen.

In grote lijnen zou je mijn meubels enigszins onder Scandinavisch kunnen plaatsen dus in die zin is het wel dezelfde stijl, maar daarbinnen is er nog heel veel ruimte om te spelen met kleuren, vormen en texturen.

15. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Of een gespleten persoonlijkheid :p

nizzie86 vindt dit leuk.
  16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja, niet iedereen zit in die luxe situatie dat ze eens in de zoveel jaar alles kunnen vervangen.

Dan maar lekker een '' jaren 90 '' type zijn. Zou er ook geen moment wakker van liggen wat andere er van vinden. Wij vinden het mooi, wij voelen ons er goed bij dus waarom niet?

Ik vind het juist verschrikkelijk dat sommige dan altijd standaard na een jaar of 5 een hele nieuwe inrichting willen hebben. Dan denk ik waarom? Zo'n vriendin heb ik ook, heeft ze pas na een jaar of 3 alles weer veranderd. Alles was echt nog in top conditie dus niet stuk, ingezakt of wat dan ook, als je dan vraag waarom ze dat doet dan krijg je een antwoord als '' Ja, rond de 5 jaar moet je gewoon je huis een beetje veranderen hoor, even een frisse wind er doorheen '' ik vind dat dus echt niet nodig. Als ik er 12 jaar mee doe en ik voel mij er nog goed bij en alles staat nog netjes, waarom zou je het dan moeten veranderen? Ik verander het pas wanneer ik er op uitgekeken ben.

Syane vindt dit leuk.
  17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Maar dat oogt dan toch weer één omdat het dus één stijl is. Snap je wat ik bedoel? Dat kan ook gewoon mooi zijn en valt voor mij niet onder een '' bij elkaar geraapt zooitje ''

In your eyes vindt dit leuk.
  18. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Hier een set. Eettafel, salontafel, tv-meubel en grote kast. We hebben het nu 8jaar en nog steeds heel tevreden mee.
    Vergrijst eiken.

Zou ik het nu weer doen. Geen idee.

19. honkeytonk

honkeytonk Fanatiek lid

5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Hier ook verschillende sets en ze matchen nog bij elkaar ook. Ik hou niet van een bij elkaar geraapt zooitje. Dat is te rommelig, chaotisch en onsamenhangend :)

Ben er wel veel mee bezig en krijg veel positieve reacties op onze inrichting!

We hebben de dressoir, kast, salontafel en tv meubel in onbewerkt eikenhout met een vierkante poot, we hebben de 2 banken, poef, eettafel stoelen en lounge stoel in fel gekleurd wol (in 5 kleuren totaal), met een stalen frame, de eettafel is bewerkt eikenhout in de kleur van het stalen frame, En een aquarium op een bewerkt eikenhouten meubel in de kleur ook van de stalen frame en eettafel. Zelfs de lamellen zijn qua kleur afgestemd op de rest.

Ik varieer niet in die meubels, die hebben ons goud geld gekost, maar door de samenstelling kan ik makkelijk de frisse wind door huis laten gaan middels accessoires.

DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Posh

Posh Niet meer actief

Meubelsets vind ik echt, écht verschrikkelijk.
    Hier allemaal verschillende meubels.

pippa26, Koektrommel en Amberxx vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina