Ik snap inderdaad wel wat je bedoelt hoor, maar in je eerdere post vergeleek je dat met een meubelset. Ik krijg persoonlijk echt de kriebels van dat idee, en ik wil niet dat mijn zorgvuldig uitgekozen meubels zo gezien worden
Ik bedoel meer mensen die een set degelijke meubels kopen en dan 30 of 40jaar (Of nog langer) nog hebben staan. En dan geen antiek of iets bijzonders. Maar zo'n standaard set. En meubels vervangen hoeft absoluut niet duur te zijn. Op marktplaats zijn prima spullen te krijgen voor bijna niets. Of je pimpt zelf een meubelstuk op. Hoeft ook niet veel te kosten (en erg hip ook nog). Iedere 3 of 5 jaar hoeft van mij trouwens ook niet. Maar een leven lang gedateerde meubels in huis vind ik dus niets...
Altijd verschillende meubelstukken gehad, we houden niet zo van standaard. Voor we trouwden hadden we niet zoveel geld, dus deden we het goedkoop. Ik rommel zelf ook graag, we zijn gestart met een antieke buffetkast die ik wit had geverfd, die is in elk huis gebleven. Hij is steeds minder wit, door alle stootputjes, en stukjes verf die eraf gaan en dat maakt hem steeds mooier In het eerste huis gecombineerd met een suffe koloniale eettafel en salontafel (omdat dat toen in was ofzo ), in het tweede huis een grote grijsrieten mand met dienblad als salontafel en een ovale tafel met witte poot en houten blad in exact dezelfde kleur als de vloer gebeitst. In dit huis is alles tijdelijk, het gaat nu even meer om het formaat en praktisch, er staat een grijzig gebeitste pallettafel op wielen in de woonkamer plus de witte buffetkast en in de eetkamer een (te lange) grenen eettafel die oerlelijk is, met een hele donkere grote kast die nog lelijker is.
Mijn woonkamer is el een beetje bij elkaar geraapt zooitje. Kwa kleuren is er wel over nagedacht. Dat wil zeggen; een vriendin van mij die dat goed kan en leuk vind, heeft er samen met mij over nagedacht. En ik hou een beetje 1 stijl aan, ook met tips van dezelfde vriendin. Maar verder staat inrichting nou niet echt hoog op mijn prioriteiten lijstje moet ik zeggen. Ik ben wat dat betreft net een man denk ik; het praktische staat voorrop. En ik hoef sowieso niet in een wooncatalogus te wonen.
Hier allemaal verschillende dingen. Mix van Ikea, kringloop, zelfgemaakt. Oh en 2 antieke kasten, die passen dan qua kleur eigenlijk niet in ons interieur maar die wil ik gewoon vanwege de emotionele waarde niet wegdoen.
Het is geen set, maar ook geen bij elkaar geraapt zootje Alles past wel bij elkaar, ondanks dat we niet alles in 1 koop uit een woonmall hebben geplukt.
Ik denk dat het ook uitmaakt hoe je over zoiets denkt. Voor mij is mijn huis een soort reflectie van wie ik ben. Dat was vroeger op mijn kamer bij mn ouders thuis, ook al zo. Dus hang ik dingen aan de muur die ik mooi vind, waar ik blij van word, die ik gaaf vind of die ergens voor staan. Bij een wooncatalogus huis heb ik al heel snel dat ik dan denk, ja mooi, maar wie ben jij dan eigenlijk? Dat er geen persoonlijkheid in zit of. En dan 'leeft' het voor mij niet. Misschien leg ik het een beetje zweverig uit zo. Maar dat dus.
Daarom vind ik het ook zo heerlijk als ik een grote boekenkast vol boeken zie staan bij iemand. Boeken zeggen ook veel over iemand.
Wij hebben het tv meubel, een dressoir en koffietafel van dezelfde set ze hadden ook nog een eettafel van die set maar die vonden we niet mooi , dus de eettafel hebben we apart maar past er kwa looks helemaal bij en eetkamer stoelen hebben er ook apart erbij maar wel 6 dezelfde die er bij matchen en ja de bank natuurlijk die is ook apart, en dan onder de eetkamer tafel en bij de bank hebben we dezelfde tapijten liggen
Ons tv meubel, eettafel en buffetkast zijn het zelfde . Het lijkt mij heel moeilijk iets passend te krijgen. Mits je natuurlijk een heel groot huis hebt ofzo. Er staan verder genoeg dingen in ons huis om het niet een geheel te laten lijken
Kijk en die heb ik dus! Lekker uitpuilend zoals het hoort. Iedereen die hier voor het eerst binnen komt, loopt er ook meteen naartoe. En de mensen die dan uitgebreid gaan staan kijken welke boeken er staan, daar hou ik dan stiekem al meteen een beetje van. Ik doe dat zelf ook altijd, super leuk om te kijken welke boeken mensen allemaal hebben. En mensen die 0 boeken in huis hebben... Sja
Wij hebben geen set, maar toch is het ook geen bij elkaar geraapt zooitje. Ons tv-meubel/dressoir is op maat gemaakt. Van hetzelfde hout is een grote inbouwkast gemaakt die ingestuct (is dat een woord? ) is in de muur. Dan hebben we nog een zwart stalen kastje. Dat zwart staal komt weer terug in de zwarte kachel en in de poten van de eettafel. En dat is een joekel van een boomstamtafel. Salontafel hebben we nog niet, er staat nu een klein rond bijzettafeltje.
Ik heb aardig wat IKEA spul, dus dat maakt het weer een set toch? Ik ben nog nooit een set tegen gekomen op het moment dat ik er geld voor had, die ik leuk vind, dus hebben we geen set. Wel ben ik langzaam steeds wat aan het vervangen en daarbij probeer ik wel op te letten dat het bij elkaar past. Maar momenteel heb ik zowel rood/wit als blauw/wit. Ik wil het rood uitfaseren.
Geen set, ook bijna geen meubels eigenlijk. Een kastje voor de tv een bank en een eettafel. Beetje eclectische inrichting hier, en verander ook vaak van spullen. Kringloop of marktplaats.
Hier geen enkel boek in huis Ja kinderboeken maar die hebben ze lekker boven in hun eigen speelgoed kast verstopt. Maar wat zegt dat volgens jou dan over mij dat ik geen boeken in huis heb? Ik kan gewoon niet de rust vinden in het lezen van een boek en ik word er kriegel van huizen met van die overdreven grote kasten met al die boeken. Gewoon een nieuwsgierigheidsvraag trouwens, bedoel er niets mee