Wat kan ik hier het beste aan doen? Heb al op internet lopen zoeken maar daar word van alles aan gegeven wat ik kan halen! Waarmee hebben jullie het het beste mee weg gekregen? Mijn man heeft het,en ben bang dat ik het nu ook ga krijgen via hem
Luizen shampoo gebruiken en haar goed uitkammen alles wat in huis van stof is en kan gewassen worden wassen. Jassen,kussenhoezen,beddengoed enz allemaal goed warm wassen. Suc6 ermee toen ik nog thuis woonde en op basisschool zat 1 keer gehad wat een ellende volgens mijn ma
Nou als eerste je bed helemaal afhalen en wassen, ik zou ook je jas in een soort van luizencape hangen zodat ze niet op de kapstok overlopen. Luizenshampoo halen en hem daar mee wassen en dan met een luizenkam kammen om te kijken of ze weg zijn. Zijn ze niet weg het haar blijven behandelen tot ze wel weg zijn... Gelukkig hebben mijn kindjes het tot nog toe niet gehad (zelf wel ooit in een heel ver verleden) maar weet wel dat het echt heel vervelend is!
Ik ga zo even de kids van school halen,en dan op na de etos pfff wat een elende zeg,me hele lichaam jeukt haha,gewoon verbeeltenis denk ik,hoop zo dat ze niet over springen naar mij met mn mooie lange haren haha
Tegenwoordig heb je zo'n electrische luizenkam (zat resultaten te vinden met google). Sommige shampoo's schijnen niet eens meer te helpen, net zoals frontline niet meer werkt tegen vlooien Voordeel van zo'n kam is , dat je ten alle tijden, bv. 1 keer in de week kunt checken, even doorkammen en klaar.
Hier ook overal jeuk haha. Vrienden waar we het weekend zijn geweest belde gister om te zeggen dat hun kindjes luis hebben. Ga vanavond mijn haar wassen en ff goed laten checken door mijn mama
Nog een tip, voor na al 't behandelen en zo; de natte haren insmeren met conditioner en niet uitspoelen. Dan schijnen die beestjes zich niet meer vast te kunnen houden...
Zoals al gezegd word. Neem alles van het bed af, maar dan ook echt alles! Houd dat een poos luchtdicht afgesloten, en was het daarna goed. Elke dag goed kammen, en let vooral op de neten. Je ziet ze namelijk snel over het hoofd. Ze kunnen namelijk erg klein zijn. 1 ding, behandel degene die hoofdluis heeft niet alsof die vies is! Want een hoofdluis zit graag op een schoon hoofd. (ja, enige ervaring, ik had het vroeger altijd als kind, elke zomer)
Ik gebruikte voor mijn dames prioderm lotion. Ik had eerst millium gebruikt, dat is een middel op natuurlijke basis, dat werkte dus niet. Toen heb ik grof geschut ingezet, prioderm, en dat hielp wel. Alles wat niet wasbaar is en van stof, in een afgesloten vuilniszak een week laten staan of 24 uur in de vriezer. Luizeneitjes laten los uit de haren als je een scheut azijn in water oplost en daar de haren na het wassen mee uitspoelt. Iedere dag haren 2 keer controleren, het liefst nat met cremespoeling, dan gaan de luizen er makkelijker uit. Haren niet schoon houden . Gebruik haarlak, gel, wax, mouse of andere stylingsproducten om te voorkomen dat je kids nog een keer besmet raken. Succes!