Dag dames, Ik zie door de wasbare luiers het bos niet meer dus ik ben op zoek naar ervaring! Mijn wensen; - 1 luier voor de gehele luier periode dus volledig verstelbaar. - behalve een inleggen en een booster wil ik liever niks hoeven toevoegen of vouwen - makkelijk te wassen - niet het duurste merk Ik zie zoveel soorten en maten en gedoe.. Dat ik helemaal gek word.. er is in september in mijn stad een groene mama beurs dus ik hoop daar wat merken te kunnen zien maar ik hoop hier ervaringsdeskundigen te vinden. Welke sluit aan bij mijn wensen? Welke heb jij? Wat vind je d'r van en wat kostte het ongeveer? Thanks!
One size luiers, leuk idee maar het bestaat gewoon niet goed. Ze verkopen het wel, maar ga zelf maar na, een babietje met maat 50 in dezelfde hoeveelheid stof als een kind van twee? Kan je met drukknopjes klooien maar je hebt vaak maar een bepaalde periode dat ze echt góed passen en dus ook niet lekken. Mijn ervaring is dat alleen een tweedelig systeem , dus een luier en overbroekje echt zijn werk doet,geen gelek en zelfs de monster spuitluiers bleven binnenboord hier. Ik ben begonnen met wasbaar luieren toen mijn zoon in maat twee zat(maat 4 wegwerp), rond de vier maanden. Hij is lang en was al 54cm bij geboorte, dus je zal ook kindjes hebben die daar pas met negen maanden inpassen. Ik zweer bij de luiers van Little Lamb, tweedelig systeem van bamboo luier en een bijhorend overbroekje. Dit systeem lijkt op Bamboozle stretch totsbots maar is veel fluffier en ik merk dat ze veel meer absorberen. Ze passen ookeeg mooi. Ik heb ook 8 one size Pocket luiers van Little Lamb, die komen met super geweldige bambooboosters ,2 per luier en ook daar heb ik nog geen lekkage mee gehad, maar ik hoef nauwelijks te verstellen. Voordeel bamboo luiers: absorberen met een extra booster enorm, geen lekkages, spuitluiers proof. Nadeel is dat ze langzaam drogen, maarja het is het een of het ander. De pockets zijn met fleece en drogen heel snel, komen wat minder intimiderend over voor de gastouder en zijn handige luiers overdag en voor snelle verschoning. Absorberen wel minder, dus met twee boosters red je de nacht niet. En dan hetgrootste voordeel, de prijs van Little Lamb is een fractie van totsbots, je hebt 6 maanden garantie na aankoop. Ik ben fan!
wij hebben dit pakket een paar jaar geleden gekocht. het zijn pocketluiers. we zijn er erg tevreden over. nu na 2 kinderen zien ze er nog erg goed uit. we gaan ze straks weer gebruiken. al gaan we nu wel een pakket bijkopen omdat ik nu zwanger ben van 2 wondertjes. https://bababoe.nl/startpakket-wasbare-luiers-xl-unisex
o en voor de nachten gebruikten we wel een 2 delig systeem. dit is niet echt meer werk gewoon een luier met een overbroekje erover heen. maar die absorberen veel meer. die zitten ook bij het bovenstaande pakket geloof ik.
Je eisen zijn heel logisch voor een luier, maar vaak niet praktisch. Zo past een one size luier NOOIT mooi bij een newborn tot een peuter van zo'n 15 kilo ( Zindelijkheid ) eerst zijn ze dan veel te dik om de billen. Daarbij zijn pockets handig in gebruik maar minder betrouwbaar ( sneller lekkage, minder keuze in absorptie ) en is een luier met een overbroekje uiteindelijk soms minder werk. Wij hebben bij allebei de kinders wasbaar gebruikt de eerste periode. Voor de tweeling straks hopelijk ook. Ik heb nu blumchen biokatoenen luiers in maatje newborn ( 2-5 kilo ) en een overbroekje. daarna gaan ze over in bamboozle. Twee delig maar niet meer werk en wel veel betrouwbaarder. Er zijn namelijk maar weinig pockets/ 1 deligen die de nacht halen. Ze zijn er wel, maar dat zijn echt de dure segment luiers. Overigens zijn die van little lamb inderdaad ook heel goed! BAMBOO x 10
Ik gebruik de prefolds van blumchen met overbroekjes van anavy. Ben pas begonnen met wasbaar luieren toen de kleine 6 maanden was. Ik vind de prefolds echt helemaal super. Ze zijn makkelijk in gebruik en met snappi vast te zetten. Ze wassen makkelijk en drogen snel. En ze zijn van bio katoen dat was voor mij ook echt een vereiste. Ik gebruik boosters van bamboe voor de nacht en overdag katoenen boostertjes. Met de prefolds heb ik direct de regular maat genomen. In heb begin wat aan de grote kant maar na een paar maanden pasten ze prima. Hij is nu 16 maanden en still going strong. De broekjes van anavy ben ik enorm fan van. Niet zo heel bekend maar zitten als gegoten. Het is wel een dikkerd. Als je een hele slanke baby hebt is het toch weer anders. Ik weet wel een adres waar je luiers kan huren om het uit te proberen. Heb ik ook gedaan. Ik heb de overbroekjes van blumchen en van anavy geprobeerd. Ik had gedacht dat ik fan zou zijn van de blumchen overbroekjes maar dat was dus niet zo. Weet niet of ik een winkel mag noemen op de site dus vandaar even zo.
Ah wat een toppers zijn jullie! Ik heb het nu even druk ga morgen even alles nog een keer goed lezen en alle merken bij langs shoppen. Een proef pakket huren lijkt me misschien wel handig. Dan kan ik het uitproberen voor ik dure pakketten ga kopen. Morgen kom ik er op terug!
Ik heb goede ervaringen met wasbaarwonderland. Goede service, goed advies en huren mogelijk. Wat ik dus erg prettig vond.