'Mevrouw, gooit u die Mirena spiraal (€120) maar weg hoor...'

Discussie in 'De lounge' gestart door prettymum, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    M'n zwager had laatst een rekening van zn verzekeraar. €200 van zn eigenrisico betalen. Hij gebeld want hij snapte t niet helemaal... Blijkt t door t zh gedeclareerd te zijn voor een afspraak van 5 minuten bij een internist omdat die man de uitslag van een onderzoek niet over de telefoon wou geven. Had trouwens prima gekund, achteraf...
    Ze hebben een klacht ingedient bij t ziekenhuis (dit was de bekende druppel. Ze zitten in de mmm en ze hebben in dat zh een verkeerde diagnose bij haar gesteld waardoor het hele traject enorme vertraging heeft opgelopen en ze bijna een onnodige operatie kreeg). En ze hebben het geld en meer terug gekregen. Doet je toch vermoeden dat ze weten dat ze iets fout hebben gedaan...

2. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Het is vreselijk in de zorg! Ik heb zelf in een ziekenhuis gewerkt en ben er echt van geschrokken hoe makkelijk dingen worden weggegooid of verspilt! En wij idd maar betalen....

3. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    hahaha ik zie je advertentie op marktplaats al staan

"Mirena spiraal z.g.a.n.! Bieden vanaf ***"

ahahahah

4. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Inderdaad en ik werk zelf bij een verzekeraar en heb het zelf gecontroleerd. Vond het gewoon echt niet kunnen maar ja bewijs maar eens dat je het niet hebt opgehaald. Heb er ook voor gebeld en ze konden er helemaal niets mee.

5. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Volgens mij is het zo dat het ziekenhuis een bedrag declareert voor het plaatsen van een spiraaltje en dat is de plaatsing, het consult inclusief spiraaltje. Toevallig hoorde ik dat van de week bij een vriendin. Het ziekenhuis had haar aangegeven dat ze óf zelf bij de apotheek een spiraaltje kon kopen (zelf betalen dus) en hem dan laten plaatsen door de huisarts, óf (als haar eigen risico dit jaar toch al verbruikt was, wat in dit geval zo was) rechtstreeks het spiraaltje te laten plaatsen door het ziekenhuis. Het ziekenhuis declareerde dan bij haar zorgverzekering het consult inclusief spiraaltje. Los van elkaar kon schijnbaar niet.

Maar goed... ik heb het zelf niet meegemaakt, dus het is alleen van horen zeggen. Hier lees je trouwens ook zoiets:

Rijnstate - Spiraal zetten in ziekenhuis

Groetjes,
    Josien

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Pfff, wat een verspilling inderdaad!

Vind het sowieso al krom dat dat stukje metaal 120 euro moet kosten, maar goed.

Zo kreeg mijn zoontje eens laxeermiddelen voorgeschreven. Wist ik veel hoeveel, ik kreeg het thuis bezorgd. Voor 100 dagen, maar mijn lieve schat kreeg het niet weg, dus ik die 98 sachets terugbrengen: "Nee mevrouw, eenmaal over de counter nemen wij niet terug".

Ik heb het grootste deel opgestuurd naar een contactpersoon voor een weeshuis in Polen.

Is dat geen idee? Aan een buitenlandse stichting geven?

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Josien klopt een ziekenhuis declareert via een DBC en dat is een prijs voor het gehele traject. De prijs hoervoor is van te voren afgesproken met de verzekeraar.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dan maken ze toch gewoon een DBC voor plaatsen zonder de kosten voor spiraal en plaatsen met de kosten voor spiraal? Dat is toch ongelovelijk simpel om even te regelen?

9. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Zat er geen garantie op :(

10. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Nee hoor. Ik kreeg van de apotheek te horen dat die meds gedeclareerd zouden worden. Of ik ze ophaalde of niet.

Aan de andere kant.. Ik had prematurenvoeding en ik wilde ook een voorraadje hebben.. Dat kon niet, omdat het zo duur was, mocht je maar een paar pakken per keer meenemen.

11. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Ik keek van de van de week naar een oproep van een programma op tv om verspilling in de zorg te melden. Misschien is dat wat?

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar dat vind ik op zich nog wel logisch: de apotheek heeft het wel besteld en daar kosten voor gemaakt.
    Nou zijn er natuurlijk zat medicijnen die dan aan een andere patient meegegeven kunnen worden, maar af en toe zijn er ook dingen die voor zulke specifieke klachten of aandoeningen voorgeschreven worden, dat je die niet zomaar even voor iemand anders kunt gebruiken.

13. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Maar wat ik niet begrijp.. De ha lukte het niet om het spiraaltje te zetten. Dus het is geprobeerd, hoe kun je het dan terugbrengen? (Nog nooit met een spiraaltje te maken gehad, vandaar..;))

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63

Ik weet ook niet of dat er al is zou heel goed kunnen hoor. Verwerk die nota's niet en weet daar het fijne niet van. Gaf het alleen als voorbeeld dat het in 1 codegedeclareerd word

15. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63

Bij mij ging het om aambeien creme lijkt me dus dat dat gewoon voor een andere patient gebruikt kan worden.

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Snap ik. Maar dit ging om een flesje neusdruppels en oordruppels... geen schrikbarende bedragen maar ze worden wel gedeclareerd....
    Van de ene wist ik niet dat die klaar lag (arts had niks gezegd) en de anders was ik vergeten...
    Maar zie het ook veel op mn werk. Standaard medicijnen die veel mensen gebruiken die gedeclareerd worden voordat ze opgehaald worden.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn man stuurt inderdaad ook medicijnen naar Afrika die niet meer gebruikt worden.

Ik denk dat de apotheek nogal strenge regels hanteert betreft het terugnemen van medicijnen. Wat ook wel logisch is aangezien men nooit weet wat degene ermee gedaan heeft wanneer het terug gebracht word.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Yep. Je weet niet wat er mee gebeurd is. Te koud, vochtig of te warm bewaard. Flesjes laten vallen enz.
    Misschien andere dingen wat ermee gedaan is..
    Veel mensen bewaren de medicijnen verkeerd en een apotheek kan gewoon niet garanderen dat dit goed gebeurd is.

19. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook eens een spiraal laten plaatsen. Het lukte pas bij de derde poging.
    Toen zei de gyn tegen de assistente, "Oeps deze is op de grond gevallen en hoef je niet op de rekening te zetten".
    Ook niet helemaal netjes, maar ik was er wel blij mee. Na er al twee te hebben betaald zonder resultaat, was ik er eigenlijk wel klaar mee.
    De gratis versie zit er nu gelukkig nog steeds goed in.

20. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nogmaals: dit mag niet. Dat het wel gebeurt, wil niet zeggen dat het toegestaan is. Klacht indienen bij de apotheek en melden bij de verzekeraar.

Deel Deze Pagina