hey hey Ik heb misschien een domme vraag. Ik ben 6 maanden geleden alweer bevallen van mijn dochtertje , toen ik 3 maanden daarna mijn mirena liet plaatsen vertelde de HA mij dat mijn BM door de zwangerschap en bevalling naar achtere was gekanteld. Toen ik in het ZH moest komen voor een controle om te kijken of mijn mirena goed zat lag hij nog steeds verschoven naar achtere. Nu gonst bij mij al een tijdje de vraag door mijn hoofd of dit nu straks invloed heeft op een tweede zwangerschap ? Blijft ie zo liggen ? Komt ie nog terug ? Het lijkt mij als ie zo blijft liggen dat ik niet zwanger kan raken. Nu zijn we natuurlijk nog niet bezig met een tweede maar dit zat me al ff dwars. Ik weet niet of ik mijn bericht hier kan plaatsen zoniet dan merk ik dat wel. Groetjes Jennifer
Typisch dat dit door de bevalling kan komen, wist niet dat dit kon. Maargoed. Misschien kan ik je enigzins gerust stellen; mijn BM is ook schuin naar achteren gekanteld en ik was in de eerste ronde zwanger, heb tijdens mijn zwschap nergens last van gehad en een supersnelle bevalling van 3,5 uur gehad. Dus bij ons heeft het echt helemaal geen invloed gehad moet ik zeggen! Succes met klussen! Liefs, Fem
Een gekantelde baarmoeder hoeft totaal geen probleem te zijn. Had er nog nooit van gehoord dat dit door zwangerschap cq bevalling kan komen. Naar mijn weten heb je een gekantelde baarmoeder of je hebt het niet (dus altijd al zeg maar). Maar dat doet er nu niet toe... Een bekende van mij heeft ook een gekantelde baarmoeder en die heeft 4 kinderen en allemaal thuisbevallingen gehad. Dus geen probleem lijkt mij zo.
Ik hoorde in 't ZH na m'n bevalling dat mijn bm ook naar achteren gekanteld is, en de arts zei dat dat geen kwaad kon of op enige manier nadelig kon zijn op 'n volgende zwangerschap...
Bijna iedereen heeft een gekantelde baarmoeder, de meesten hebben een achterover gekantelde. Die van mij is juist voorover gekanteld. Het kan helemaal geen kwaad en het heeft ook geen invloed op het zwanger worden of zijn. Het is geen gevolg van de zwangerschap of bevalling, ik denk dat je het altijd al gehad hebt.