Mex. griep op kinderdagverblijf van dochter en ik ben zwanger...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Marieke74, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Ik kreeg zojuist een telefoontje van ons kinderdagverblijf. Er was een geval van mexicaanse griep geconstateerd in de groep waar ons meisje ook in zit. Ze hebben afgelopen vrijdag samen nog gespeeld. Ik weet dat er een incubatietijd is van een week en ik merk nog niets aan d'r. Ze is gisteren ook weer daar geweest. Maar ik weet niet, nu ik dit weet, of ik haar morgen daarnaartoe moet laten gaan.
    Ik heb het gevoel dat als ik haar thuis houd, dan kan ik ze net zo goed helemaal opsluiten.
    Maar aan de andere kant, ik ben bijna 29 weken zwanger en ik word dinsdag ingeent. Dus misschien haar even thuishouden tot ik ingeent ben.
    Ik weet het even niet meer.
    Zijn er mensen die ervaring hebben en misschien mij een advies kunnen geven?

Groetjes, Marieke

2. puck24

puck24 Niet meer actief

Ik heb een exact hetzelfde verhaal op KDV van mijn zoontje. Ik hou hem niet thuis en laat me niet enten maar heb wel altijd van die desinfecterende gel bij de hand. Zodra ik hem gebracht en gehaald heb maak ik mn handen schoon. Meer doe ik er niet aan. Op KDV zijn ze er erg goed mee bezig. Meer keren per dag handjes wassen enz.

3. Mijn 1ste reactie is thuishouden, maar aan de andere kant, kan ze het ook maandag nog opgelopen hebben...

Maar de vrouw van de ggd zei tegen mij, zolang het bij een patient niet uitgebroken is, kan diegene nog niemand besmetten..
    Dus er kan van tevoren nog geen besmetting plaatsvinden

Dus als dat kindje vanaf het moment van het uitbreken niet meer op kdv geweest is, kan jij je kindje denk ik wel laten gaan

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou even je huisarts bellen voor advies ;)

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Iedereen komt wel een keer in aanraking met iemand die de mex griep heeft. Grote kans dat mijn man het had en 2 collega's van mij hadden het ook. Ik heb gewone griep gehad, iig niet lang hoge koorts en onze dochter is helemaal niet ziek geworden. Kan nog komen.
    Mocht je heel ziek worden houd je temp dan in de gaten en wees alert om ademhalingsproblemen.

6. Marieke74

Marieke74 Actief lid

6 jul 2006
    242
    0
    0
    Duitsland
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb gistermiddag toch even de dokter gebeld. Ze zei dat thuishouden idd geen zin had. En dat die hele mex. griep enorm opgeblazen wordt.
    Wel zei ze dat het voor mij, omdat ik zwanger ben, wel belangrijk is om me te laten inenten.
    Maar we hebben onze kleine meid dus wel gewoon vandaag naar kdv laten gaan.
    En idd je kunt het niet voorkomen dat je in contact komt met iemand die de mex. griep heeft.
    De dokter gaf zelfs aan dat het misschien niet verkeerd was als wij nu de mex. griep zouden krijgen, want dan zijn we er in ieder geval vanaf als straks onze kleine man wordt geboren en we hem dus niet kunnen besmetten.

Maar goed, ik weet nu dat ik het te zwaar opnam. Pas als er ziekteverschijnselen zijn, dan ga ik me druk maken, eerder niet.

Deel Deze Pagina