AMSTERDAM Een lastige collega kan de werkpret behoorlijk drukken, zo weet ook een Duitse verpleegkundige. Uit wanhoop besloot de Frankfurtse de vervelende medewerker te drogeren, en dat maar liefst zeven keer. De 43-jarige zuster gaf haar bazige collega onder meer een versuffingsmiddelen (Dormicum) en laxeerpillen. Erg veel moeite kostte het haar niet om aan de medicijnen te komen: beide vrouwen werkten samen op de afdeling anesthesie. Bij het 45-jarige slachtoffer leidden de middelen tot duizelingen en in één geval zelfs tot bewusteloosheid. Ze zou zo'n driekwartier onder zeil geweest zijn. Rust Over de reden voor de drogeringen is de dader duidelijk. Ik wilde rust, vertelt ze aan de Duitse krant Bild. Ik wilde dat ze naar huis zou gaan zodat ik mijn gang kon gaan. Over gezondheidsrisicos bleek de verpleegkundige nauwelijks nagedacht te hebben. Voor het Duitse juridische apparaat geen enkel excuus: ze zal zich in januari voor de rechter moeten verantwoorden.
Oke dan spoor je niet...Als vpk moet je die risico's toch ook gewoon weten. Dormicum is niet zo heftig als ik weet, maar ligt er natuurlijk aan in welke hoeveelheid je het krijgt.
nooit meer in de zorg laten werken of met medicatie in aanraking laten komen, als je in staat bent om iemand te drogeren die "lastig" is dan wil ik niet weten waar die nog meer toe in staat is.......
Ik moet stiekem wel een beetje lachen als ik dit zo lees.... Die collega moet wel erg zijn (en er moet ook wel een flink steekje los zitten bij de verpleegkundig die dit doet). Ik moet zeggen dat ik ook een collega had die echt het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Had haar ook wel graag even wat dormicum willen toedienen voor wat rust, haha! Maar denken en doen zijn 2 verschillende dingen he! Je bent wel goed gestoord als je het daadwerkelijk doet!
ik wilde een beetje rust haha! die moeten ze nooit meer met medicijnen of met mensen in de zorg laten werken!