rare cyclus

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Anais, 22 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    #1 Anais, 22 nov 2009
    Laatst bewerkt: 22 nov 2009
    hoi

ik heb enkele dagen geleden gehoord gehad dat ik pcos heb.
    Wat houdt dit precies in? hij vertelde dat de pcos erg was bij mij
    ikh had;
    -vergrote eierstokken
    -de eiblaasjes zaten ergens naast...maar snap niet goed wat hij hiermee bedoelde ze zaten niet helemaal op de juiste plaats?
    -de eiblaasjes bleven heel klein
    -de eiblaasjes werden cysten(vocht) en het zat er heel vol van
    -hij vertelde dat hoe langer ik wachte voor ivf of clomid hoe moeilijker...(ben 20 jaar)
    -de slijmlaag was te dik(vorig jaar ook)
    -heb cysten in de baarmoederwand,die zijn aangeboren.
    -heb ook een achterover gekantelde baarmoeder
    -heb vocht in de baarmoeder of zoiets...of in de buik weet niet goed wat hij bedoelde

hij vertelde dat als mijn vriend zijn sperma niet optimaal was,ik geen clomid moest proberen want dat had geen nut,maar dus ivf doen.

ook heb ik altijd wat overgewicht gehad en (in begin) niet zoveel maar vorig jaar was ik ineens 102 kilo en nu terug 89 (maagring) en ik zou een bloedonderzoek moeten doen voor insuline...maar heb vorig jaar deze al gedaan ivm maagring en alles was in orde dus neem aan dat ik geen suikerziekte heb en het overgewicht hier niet aan te wijten is...(nogthans kan ik me bij alle symptomen van suikerziekte vinden...maar tot nu toe-gelukkig- geen suikerziekte)

enkele dagen geleden heeft hij deze onderzoek gedaan en er was dus geen ei te bespeuren voor een eisprong en gisteren heb ik ineens mijn menstruatie gekregen...op cyclus dag nummer 25...nog nooit meegemaakt!

ik heb altijd 37,36,55,45,(1 keer28 ),35
    en altijd een week spotting....maar nu direct heel veel bruinverlies en veel rood en serieuze(sorry) grote stukken vliesjes of draadjes of hoe het ook noemt(zoiets paars). heb ook veel pijn wat normaal is dus :)

maar komt dit miss door de inwendige echo?want ik kreeg daarna veel krampen en rugpijn van die echo.maar mijn andere vraag (die belangerijker is) is dus
    -heb ik idd erge pcos,wat is pcos precies.
    -Klopt het dat met slecht sperma ik idd ivf moet doen?
    -is ivf goed voor mij of kan dat zelfs geen oplossing bieden en ons kinderloos achterlaten?
    -kunnen de cysten in de baarmoederwand en de te dikke slijmlaag een innetsteling tegengaan?
    -wat kan dat vocht in de buik(of baarmoeder) nou precies doen?ben je dan opgeblazen en kan het kwaad?

alvast bedankt!
    groetjes xxx

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi anais,

De vragen die je stelt beantwoord je zelf eigelijk al. eigenlijk zou je met je vragen weer even terug moeten naar je gynaecoloog alleen hij weet precies wat er met jou gaan de is, heeft de onderzoek uitslagen enz. voor mij is het echt gissen.

Ter info heb ik een link hiero nder staan. kan je je een beetje inlezen over PCO
    Wat is ...? - PCOS - UMC Utrecht

IMke

Deel Deze Pagina