Ik had op de site van groieppandemie.nl de vraag gesteld, waarom ze zomaar wat van hun site knippen en plakken bij wijze van antwoord, als je een vraag mailt. Krijgt ik dit antwoord van ze na een week (ze hadden eerst een excuus-mail gestuurd, dat het niet binnen twee dagen ging lukken): Geachte Mevrouw , Uw kenmerk is 11154. Wij beschikken niet over voldoende informatie om uw vraag te kunnen beantwoorden. Uw vraag hebben wij voorgelegd aan een medewerker van het ministerie van Volksgezondheid Welzijn en Sport. Wij kunnen uw e-mail niet binnen de gestelde beantwoordingstermijn van twee werkdagen afhandelen en doen ons uiterste best om zo snel mogelijk een antwoord te geven op uw vraag. Met vriendelijke groet, Charissa Schrijver Postbus 51 Informatiedienst
???? WAT???? Ergens zo eind februari komt je antwoord denk? Ze weten het gewoon niet he? Konden niet knippen en plakken Ik heb net even de rivm gegevens bekeken. Van 359 opnames vorige week naar 289. Van 18,4 zieken op de 10.000 naar de 11,3 zieken op de 10.000. Helaas 8 mensen overleden, allemaal onderliggend lijden. In totaal nu 36 mensen overleden. Het wordt nog altijd mild genoemd. In totaal 44 zwangere vrouwen opgenomen in het ziekenhuis. Kunnen we wat gaan ademhalen? Hopelijk zet deze daling door!
Hi hi, ik was ook al heel benieuwd wat voor antwoord er zou komen op deze vraag. Ik had er nog één (ik ben hun ergste nachtmerrie), ik had eerst gevraagd waarom huisgenoten na 23 november geen vaccin meer kregen en toen knipte en plakte ze onderstaand antwoord, waarop ik weer terug geknipt en geplakt heb (het begint dus onderaan): Geachte heer , Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt waarom u nog niet in aanmerking komt voor de huisgenoten vaccinatie. Ik beschik op dit moment helaas niet over informatie hierover. Houdt u Grieppandemie.nl / Home in de gaten. Als er meer informatie is over dit onderwerp, zal die op deze website worden geplaatst. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Monique van Borkulo Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 18-11-2009 Ik heb nog een vraag: waarom niet???? Geachte heer/mevrouw, Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt of het ook mogelijk is dat u en uw dochters worden gevaccineerd op het moment dat de baby wordt geboren na 23 November a.s. Huisgenoten van kinderen die op of na 23 november worden geboren, komen niet meer in aanmerking voor vaccinatie. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Ben Sijtsma Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst Echt ontzettend goed dat de overheid zo'n site maakt waar je vragen kunt stellen, ik wordt er echt enorm veel wijzer van
Dat wat op de RIVM site staat klink toch wel een beetje als goed nieuws, uiteraard niet voor degenen niet het niet gehaald hebben deze week. Alle grafiekjes gaan naar beneden en dan komt er bij vorige week een piek tevoorschijn......fingers crossed.... Ninette, hoe is het in Zwitserland??? Ik ben wel heel erg benieuwd of je (aan het) bevallen bent!
Het aantal gevallen is inderdaad gedaald. Valt me wel op dat ze nu ineens niet meer elk persoon die overlijdt noemen terwijl ze dat eerder wel deden.
Whahahaha! Je kan het proberen bij de NOS, die heeft vandaag een chat met die ene huisarts, die ook steeds op tv verschijnt Wellicht zit hij daar ook te knippen en te plakken! Nee, wijzer worden we hier niet van he?
Inderdaad, fingers crossed! Was net wel op nieuws iemand van rivm, deze zei dat het goed nieuws is, maar nog niet juichen. Als dit een week of 2,3 doorzet, dan mag dat. Maar.... het kan zijn dat er in januari nog een golf komt Nou.... maar niet he? Hij zei ook dat je eigenlijk pas echt in april weet hoe of wat. Maar ja, hij zei ook dat deze afname ook kan duiden op een minder sterk virus dan in eerste instantie werd aangenomen...
Nou dit is minder goed nieuws: Twee Fransen overleden aan gemuteerde griep | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Op het Franse nieuws wordt gezegd dat nog helemaal niet bekend is dat de doden door de mutatie komen. Beetje voorbarige conclusie van nu.nl Edit: het virus is in het lichaam van de patienten zelf gemuteerd. Er gaat dus geen gemuteerde versie van het virus rond.
Was net ook nog even in het nieuws, maar hier wordt gezegd dat het in de gaten gehouden wordt, maar niet teveel zorgen moeten maken. Ook nieuws: de overige vaccins worden verkocht! En mijn man wil die prik graag hebben ivm met de baby! Maar daar zijn wij niet de enige in En dan nog..... we zien een daling en er wordt gesproken over verkoop vaccins. Maar rivm zegt zelf dat er nog een tweede piek kan komen.... Ik snap die verkoop dus niet helemaal, want wat als je dan ineens wel meer vaccins nodig hebt? Er worden er 2 miljoen achter gehouden.
Wat een rust hier...toch niet allemaal geveld door griep??? Toen mijn zoontje ziek was (twee weken geleden) waren er heel veel zieken in de buurt en op school...inmiddels hoor ik er niks meer over. Maar die mutaties...brrr... @Ninette, en, en, en???
Ik dacht precies hetzelfde. Opeens is het natuurlijk over met dit topic. Velen zijn ingeent en nu is er een soort rust. Wel is het nog steeds een beetje spannend elke vrijdag met de resultaten van de RIVM. Hopelijk blijven de aantallen afnemen de komende tijd. Ja Ninette! Spannend!! Groetjes Charlie
Hier zijn we nog steeds wel zeer verbolgen over het verkopen van de vaccins, terwijl ik en mijn dochters wel heel graag zo'n vaccin willen hebben. Het maakt niet uit waar of tegen wie je het roept of mailt, het enige antwoord is, we weten het (nog) niet. Belachelijk, want er zijn alweer een week lang baby's geboren, waarvan de huisgenoten geen vaccin hebben gehad. Heel frustrerend dat die mensen op TV dan klagen dat ze helemaal naar Urk moeten, omdat ze zelf niet konden op de prikdag in hun regio. Ik was gerust ergens ver naartoe gegaan, als er een kans inzat dat we ingeënt konden worden.... Nou ja, nu maar hopen dat de baby niet 5 weken te vroeg komt, zoals alle baby's in mijn vrouw's familie en dat die griep dan echt over is.....
Hier ook hoor, ik snap er ook nog steeds niet van dat ze gaan verkopen en okee, er 2 miljoen achter houden, maar weten nog steeds niet of manlief er ook een mag! Mijn schoonmoeder, schoonvader, 1 zwager en schoonzus en mijn neefje van 5 zijn allemaal ingeent. Schoonouders vanwege leeftijd, de anderen omdat ze nog een kleintje hebben van 5 maanden. Ik ben blij dat zij geent zijn, zeker omdat de feestdagen eraan komen! Maar mijn ouders, mijn zussen en zwager....niet. Mijn zus heeft zware astmatische bronchites.... niet gehaald!! Mijn ouders vallen onder de risicogroep vanwege de leeftijd en ze hebben 'm niet gehaald..... Ik heb ze verteld dat er verkocht gaat worden en dat het bij de huisarts op een gegeven moment ook op is. Ze weten onze regel.... niet ingeent en als de kleine er is nog de m-griep.... dan kom je er niet in! En de feestdagen bij hun, waar zussen,zwager en 2 kids van 7 en 11 zijn..... kan ik me nog niet op verheugen eerlijk gezegd. Ik zit daar dan als enige met de prik, de rest niet. Worden jullie al iets minder smetvrezerig ?? Ik binnenshuis wel wat minder, maar als ik ergens ben, dan komt dat smeerseltje toch echt nog tevoorschijn hoor!
Ik snap er ook werkelijk niks van...dat ze die vaccins nu al verkopen. Zouden we niet lekker even afwachten of er niet nog een piek aankomt? Want ja, het kan nu wel terug lopen, maar het moet nog winter worden...ergens bekruipt me het nare gevoel dat we het nog helemaal niet gehad hebben. Hier ook wat minder smetvrees...maar er wordt nog wel driftig handen gewassen door mij en de kinderen!!! Ben blij als alles achter de rug is...
Hallo meiden, Ik begrijp ook niets van het verkopen van die vaccins ... dat ze blij zijn dat we de vaccins hebben en gewoon even afwachten ... Het is allemaal een geld-kwestie. Buitens huis hebben we steeds het spul voor de handen bij ons. Kraambezoek moet ook echt handen wassen. Zelf zijn we de hele tijd thuis of om het huis, dan wordt het iets minder met handen wassen, maar het blijft toch. Groetjes, Nikki F
Hé meiden! Daar ben ik dan weer! Sinds vrijdag ben ik de trotse moeder van een 2e zoontje! Hier lig je standaard een paar dagen in het ziekenhuis, dus vandaar. Het gaat heel goed met hem, en met mij ook! Nu hij er eenmaal is interesseert de griep me voor mij zelf natuurlijk niks meer, maar ben wel erg bang voor de baby, ik denk dat wij bezoek in eerste instantie een beetje afhouden. Volgens onze kinderarts zitten we hier nu midden in de piek. De directe familie is zo ongeveer gevaccineerd en wij hebben de kinderarts advies gevraagd ivm het bezoek enzo. In het ziekenhuis moest overigens elke bezoeker, verpleegster enz een mondkapje op zodra ze de kraamafdeling op kwamen. Onze kinderarts zei voor thuis mensen die verkouden zijn in elk geval te weren, is er toch iemand snotterig, dan mondkapje op. Verder kan het bezoek gewoon rustig aan komen, maar niet teveel en liefst zo weinig mogelijk kids. Iedereen handen wassen en ontsmetten, maar verder mogen mensen die niet verkouden zijn volgens haar de baby dan wel vast houden. Het was wel een geruststellend gesprek. Na veel onduidelijkheid eindelijk eens iemand die echt antwoorden gaf ipv, 'we weten het niet'. Minder smetvrees, hihi, hmmm, nog niet, maar ik kom eigenlijk nog nauwelijks buiten natuurlijk. Ik denk dat wij zeker tot de kerst lekker veel thuis gaan cocoonen. De directrice van de creche heeft allerlei oplossingen verzonnen zodat ons zoontje binnenkort weer een paar ochtendjes kan gaan, fijn van die meedenkende mensen!
@Ninette, wat heerlijk...een 2e zoon!!! Gefeliciteerd!!! Je hebt groot gelijk, neem maar lekker voorzorgsmaatregelen...en april is vroeg genoeg om je huis weer uit te komen!!! Geniet ervan meid!
Lees overigens net dat de gemuteerde variant wel op medicatie reageert...dat geeft de burger moed niet waar!? Zouden we echt over een paar weken weer 'rust' hebben? Ik moest vanmiddag met mijn oudste voor de BMR/DTP vaccinatie (de laatste), moet zeggen dat ik hem het liefst had over geslagen...we stapten de auto in en vinden nog net op: 'Twee kinderen overleden na vaccinatie...' Vervolgens zegt zoonlief: 'Mama, waarom zet je de radio uit?' MG-moe...maar ook vaccinatie-moe...