Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Gefeliciteerd Ninette met jullie zoon!

Alles goed gegaan? En hoe vind je oudsste zoontje het? Nou inderaad maar lekker binnenblijven en 'winterslapen' tot de lente! Goed ook dat ze op het kinderdagverblijf zo meedenken, hier wordt het toch vaak afgedaan, met ach griepje, goed voor je weerstand...

Nou we hebben net een borstvoedingscursus gehad, dus laat de antistoffen maar komen.

De fysiotherapeut vertelde trouwens vanmorgen, dat zij bij haar HA zonder meer gelijk een vaccin had gekregen, omdat ze met risicopatiënten werkte. Mijn HA zei juist dat ze dat niet doet:( Ze had trouwens nergens last van en haar collega, die als huisgenoot van baby's de Pandemrix bij de GGD had gehad, er wel hangerig, moe, zere arm van had (zij wist overigens niet dat zij een ander vaccin had gehad, dan haar collega). Ook van veel kinderen hoor ik dat ze wel reageren op de prik bij de GGD. Klinkt wel als meer bijwerkingen van de Pandemrix, dan van de Focetria.

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ninette....GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE!!!
    Helemaal super meid, ik ben blij voor je!
    En goed dat je een goed gesprek hebt gehad zodat je weet wat je moet doen met visite. Jullie kind, jullie regels!!

@ sorbetijs..... inderdaad.... mg-moe, maar ook vaccinatie-moe....

3. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Ninette, hartelijk gefeliciteerd met je zoontje ! Fijn dat je zo'n goede adviezen hebt gekregen. Wij doen ook heel rustig aan met bezoek, heb geen zin in snotneuzen hier ! ;)

Geniet ervan meid !

xxx
    Nikki F

4. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hey Ninette,

Gefeliciteerd met je tweede zoontje!!! Wat fijn dat jullie het beide goed maken en doe maar lekker zo voorzichtig en rustig als je zelf wil!

Liefs, Luca

5. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    En wat minder nieuws:

Eerste Nederlandse dode gemuteerd griepvirus

Uitgegeven: 3 december 2009 15:22 Laatst gewijzigd: 3 december 2009 15:52
    AMSTERDAM - Voor het eerst is in Nederland iemand overleden aan een gemuteerde variant van de Mexicaanse griep.

[​IMG] © ANP

Dat maakte het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) donderdag bekend. De man overleed zondag in het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG).
    Al eerder meldde het RIVM dat er drie patiënten met Mexicaanse griep waren die resistent bleken tegen de virusremmer Tamiflu. De man die zondag overleed was een van hen. De patiënt was al ernstig ziek toen hij besmet raakte met het H1N1-virus.

Vaccinatie

''Veranderingen bij virussen zijn heel gebruikelijk. Zo verandert de normale seizoensgriep elk seizoen ook een beetje. Dat is een reden waarom de vaccinatie ieder jaar moet worden aangepast'', lichtte een woordvoerder van het RIVM toe.
    Lees alles over de Mexicaanse Griep op de bijlage

Wat ik me afvraag is of de prik ook voor de gemuteerde versie grote bescherming biedt...

Mijn smetvrees was net helemaal weg. Nou ja, even afwachten maar weer...

6. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Luca, mijn man attendeerde mij hierop....
    Brrr... ik vind het maar niets hoor.
    En gewoon lekker die vaccinaties verkopen.
    Maar ik vraag mij nu ook af of die vaccinatie die wij hebben gehad, voldoende werkt of dat dit alleen bij tamiflu optreedt.
    Want zoals er letterlijk op teletekst staat:

"de man had een andere, ernstige ziekte. Hij is in het ziekenhuis geruime tijd behandeld met de virusremmer Tamiflu, waardoor het virus resistent werd"

Zoals ik het dan lees, is Tamiflu dan de veroorzaker van het feit dat het virus bij die man resistent is geworden.
    Het staat er letterlijk, heb het zo overgenomen.

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    .... o ja.... ik blijf nog maar even smetvrezerig hoor ;)

Vraag nog.... dit weekend sinterklaas.
    Mijn ouders, geen prik gehaald, willen hier komen.
    Mijn schoonouders, wel een prik, willen dat wij er zondag komen, echter zwager, schoonzus, neefje zijn net ziek geweest en schoonvader is niet top....

Ik wil niet.... Of stel ik mij aan??

En dan hebben we over 2 weken een feest van schoonmoeder.
    Zij wordt 65 en geeft een groot feest, kleine ruimte, veel mensen.
    Ik wil niet..... erg he?
    Er wordt overigens ook heel, heel, heeeeel veel gerookt dan, dat zie ik al helemaal niet zitten.

Wat zouden jullie doen?

8. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik zei het net tegen mijn man, hij snapt mij, maar vind dat ik dit moet aangeven aan mijn schoonmoeder.
    Ik daarintegen vind dat dit besef toch bij haar kan liggen.
    Maar, ik zal het aangeven, en anders ben ik er echt niet.
    Want ook bij mij.....geen haar op mijn hoofd dat ik in een rokerige ruimte ga zitten. Ik denk er al 7 maanden om, dus ook met dit.
    En o ja, schoonmoeder zal zeker raar reageren en zich afgewezen voelen, maar dan zij dat maar zo. ;)

Tweede vaccinatie heb ik nog niet gehad, volgende week maandag of donderdag, ik moet er nog over bellen....

10. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha ik zou gewoon gaan hoor. Ga echt geen feestjes of plaatsen mijden waar mensen geen prik gehad hebben.
    Oké, als ze ziekerig zijn ofzo, dan zou ik d'r niet heen gaan..maar als ze zich toch goed voelen en nergens last van hebben, dan maakt het toch niets uit om erheen te gaan??
    Nja, ik ben echt een stúk minder stresserig met dit soort dingen als de meeste hier merk ik wel...gelukkig hihi.
    Zou totaal niet van mijn zwangerschap kunnen genieten als ik zo over na moest denken overal en zo in de stress zou schieten bij alles. Maar goed; gelukkig geen last van.
    (En dat zonder vaccinatie ;))

Ergens heen waar veel gerookt wordt; neh, dat zou ik ook niet doen.. Dat er 1 iemand ergens zit te roken, oké, maar niet dat het hele huis daar rookt en jij er tussen zit.. Dan zou ik ook passen.

Ik lees hier denk ik af en toe nog ff mee voor het nieuws te volgen (bijv. morgen ben ik wel weer benieuwd naar de cijfers)m aar verder stop ik met echt meekletsen/lezen; heb helemaal een goed gevoel bij mijn beslissing om niet te vaccineren, dus tis goed zo :)

Jullie veel succes de komende periode en natuurlijk ook alvast heeel veel succes bij de bevallingen! ;)

Daag!

11. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lindavnr: het nieuws volgen kan je ook op andere sites hoor!!! ;)

12. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    haha weet ik wel, maar vind het toch ook wel weer leuk om dan nog af en toe te lezen hoe het met de vaste topic-schrijvers hier gaat ;)

13. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Ja, dat soort nieuws vind je echt alleen maar hier:D

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    We houden de fingers crossed.... rivm geeft aan dat er weer een daling is en spreekt ipv milde epidemie nu van een lichte epidemie.
    Helaas wel weer overledenen te betreuren, maar dit blijft in elke situatie naar...

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja het blijkt toch allemaal mee te vallen.

Toch heb ik absoluut geen spijt dat ik Isabella heb laten inenten. Ik dacht eerst dat ik dat dus wel zou hebben. Maar ik ben juist blij dat ze nu gewoon meer beschermd is en dus lekker kan doen wat ze wil doen.

Ik sloot haar anders teveel op.

En handen wassen deed ik al extreem voor de mexicaanse griep, ha ha. Dus dat zal altijd wel blijven.

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ben ook blij dat ik Fleur heb laten vaccineren en ga ook voor de tweede voor haar. Ook omdat ze per januari naar de PSZ gaat en dan kan ze DIE griep iig niet krijgen of minder erg. Ze gaat al genoeg krijgen gezien ze bij mij thuis is nu en nog weinig heeft gehad.

Denk al het volgende week nog meer afneemt dat we er echt rustiger over kunnen zijn. Tja en of die dan terugkomt wie weet...ze blijven natuurlijk altijd een slag om de arm houden.

Charlie

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Inderdaad. Ik ga ook zeker voor de tweede prik.

Ik zou niet weten waarom niet.

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Bosi, ik zie onderaan je banner dat je erg misselijk bent, kom je de dag een beetje door?

19. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    laatste nieuws

BRUSSEL - Een Belgische vrouw die in verwachting was, is vrijdag overleden aan de gevolgen van de Mexicaanse Griep. Dat meldde de Franstalige televisiezender RTL-TV1 vanmiddag.
    De vrouw stierf in het universitair ziekenhuis Saint-Luc in Brussel. Hoe lang de vrouw in verwachting was, is niet bekend.

blij dat ik de vaccinatie heb laten zetten.
    gr jojo

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Dank je dat je het vraagt.

Nou moeizaam eigenlijk. Gelukkig heb ik er nu iets tegen.

Vooral in de avond wordt het erger. Best balen.

Ik heb me weleens beter gevoeld.

Deel Deze Pagina