Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113

He bah, dat is toch wel heel erg.

Waarom is het termijn niet bekend. Dat is wel jammer.

2. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hopelijk helpt het iets! Ik had het ook 's avonds, vreselijk!
    Ging weer over hoor, maar daar heb je op dat moment helemaal niets aan...;)

Mijn schoonzus belde om te zeggen dat zij is opgeknapt, maar man nog veel hoest en kind nog helemaal niet lekker is.
    Blij dat ze belde,want ze wist ook dat schoonvader en zwager niet lekker zijn.
    Ik ga morgen dus niet heen, ik kijk wel lekker uit! Maar daar belde ze ook voor, een jaartje overslaan kan helemaal geen kwaad!

Brrr....naar bericht van die vrouw...:(

3. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat het zo is opgelost Mexicang dat schoonzus zelf al attentief belde dan. Hoef je je daar ook geen zorgen meer om te maken.
    Wij hebben hier trouwens als regel dat iedereen met zn eigen familie 'dealt', dus als we iets wel of niet willen met schoonouders, dan zegt man dat tegen zn eigen familie, dat voorkomt een hoop gezeur vind ik.
    Ik zou voor een feest wel om een niet rokers plek vragen. Daar is voor een zwangere vrouw toch wel begrip voor??? Anders zou ik om die reden dus niet gaan, maar niet meer vanwege de griep aangezien je ingeent bent. Het feest is over 2 weken, dus dan heb je voldoende bescherming.
    Met een pasgeboren baby zou ik er dan weer niet heengaan.
    Ze raden ons hier zelfs af om een supermarkt in te gaan momenteel. Ze verwachten nog een week of 2.

Towser, volgens mij vroeg jij het. Alles was goed gegaan met de bevalling. Supersnelle en heftige bevalling, maar iets heel moois voor terug gekregen! en hij doet het heel goed! Is een heel leuk ventje!
    en ja, ik denk toch wel dat dit griepverhaal in maart over is hoor!

4. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Laten we het hopen meiden, dat het snel over zal zijn allemaal ...

Ik was vrijdag bij de lactatiekundige en zij zei dat moeders na de tweede vaccinatie zo veel antistoffen in hun lichaam hebben dat de baby daar zeker bescherming door zal ondervinden. Laat maar komen dus, die tweede spuit !

Groetjes,
    Nikki F

5. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wou even melden hoe hier de mex. griep uitgepakt heeft!.
    Ik werd vorige week Zaterdag ineens ziek. Met hoesten en flink koorts.

Maandag nog geen verbetering en dus naar de huisarts. Zij nam meteen twee kweken af. En de volgende dag zou de uitslag bekend zijn. Uit voorzorg moest ik wel met de "tamiflu" (was andere merknaam) beginnen.

Ik vond het eerst maar niks. En nam maar één zakje en bedacht me dat ik eerst de uitslag de volg. dag wel zou afwachten.

Dinsdag nog veel zieker en ondertussen steeds 39 graden koorts of meer. Weer naar de huisarts.

Zij stuurde me meteen door naar het ziekenhuis. Daar werden we opgevangen met kapjes voor en jassen aan en in een kamer apart gezet. Mijn bloeddruk was inmiddels 90 140 en hartslag steeds tussen de 150 en 160.

Er werden allemaal testen gedaan en een longfoto gemaakt.

S middags werd er een echo gemaakt van baby. (38 wkn zwanger) die was helemaal goed. En de ctg half uur was ook helemaal goed.

UIteindelijk de uitslag was dus toch de mex. griep en longontsteking. Heb nog geprobeerd te onderhandelen over de medicijnen of dat niet anders kon. Maar volgens de arts geen keus. Of ik zou het nog veel slechter krijgen en dat was ook slecht voor de baby dus toch maar de medicijnen.

Ook flinke dosis antibiotica mee. Gelukkig mocht ik wel naar huis maar wel met advies meteen melden als er iets veranderde.

Ik ben echt gruwelijk ziek geweest. En vroeg me regelmatig af of mijn lijf dit wel kon fiksen... Maar moet zeggen dat ik nu twee dagen bijna koortsvrij ben. En me wat beter ga voelen.

Al met al geen pretje.. Maar heb het wel overleefd... Weet niet of jullie het boeiend vinden maar bedacht dat dit misschien de angst een beetje kan wegnemen..

Groetjes joyce

6. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Jeetje Joyce, klinkt toch wel heftig, maar goed om te horen dat je weer aardig opgeknapt bent. Gelukkig niet net met je bevalling, hopelijk ben je dan weer helemaal topfit. Ik las pas, dat de baby erg goed beschermd is tegen de griep, als je het krijgt in je zwangerschap, dat is dan ook wel weer prettig, zo heeft je baby als straks de kraamvisite komt in elk geval voldoende antistoffen.
    Die medicijnen lijkt me ook niks nee, als je zwanger bent, maar dan is het denk ik ook wel een voordeel als je al 38 weken bent en je baby in principe al helemaal 'af 'is.
    Je hebt zo te horen ook geen weeën gekregen door de koorts, de VK zei dat dit ook een risico was van de griep en dan vooral natuurlijk als je het vroeg in het 3e trimester krijgt.
    Nou, fijn dat je het hier even meldt, toch goed om te horen dat het ook weer goed af kan lopen. Succes met de laatste loodjes en de bevalling!

7. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    He towser thanks... De baby was idd gelukkig veilig. En het scheelt voor het gevoel wel dat ie "af" was. Als het dan echt mis zou gaan konden ze de baby tenminste veilig halen.

Maar omdat sommige echt wel bang zijn dacht ik ach.. Een positief verhaal kan misschien geen kwaad :).

8. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Twee weken geleden is in ons land een zwangere vrouw gestorven aan de gevolgen van de griep. De 35-jarige dame was acht maanden zwanger, niet ingeënt, en vertoonde zware complicaties. Haar baby kon worden gered en verkeert in goede gezondheid. Twee andere vrouwen zijn in kritieke toestand en hun baby liep hersenschade op.

bron: Het Nieuwsblad - Zwangere vrouwen grootste risicogroep Mexicaanse griep

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Als je dit leest, dan ben ik blij dat ik 'm heb gehaald! Ook al was het met twijfel, ik ben dankbaar dat anderen om mij heen mij onder curatele hebben gesteld ;)

Vandaag gebeld voor de tweede. Ik vraag om een afspraak, zegt de ass dat er woensdag weer gevaccineerd wordt, tussen 13-15.
    Ze hadden mij dus de verkeerde datum gegeven, want tegen mij zeiden ze eerst 2 dec. En dan zat er 2 weken tussen. Nu 3.
    Maar.... ik zei tegen de assistente dat ik diegene was die een aparte afspraak met haar mocht maken en toen zei ze "o ja, natuurlijk, kom je dan donderdag?"
    Dus donderdag de tweede. En ja, ik zal ik niet zijn om toch weer wat te twijfelen want hee.... 'het neemt toch af'??
    Maar ik weet ook, het is echt het beste voor mij en mijn kindje!

Heeft iedereen een leuk sintweekend gehad? Wij rustig, zijn niet bij schoonfam geweest omdat neefje en zwager nog beroerd waren en mijn schoonvader en andere zwager echt niet lekker. Dus leek het ons beter om daar niet tussen te zitten.

10. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mexicang, het kan wel afnemen, maar er kan ook een 2e piek komen he. En bij het afnemen, zijn er in de dalende lijn naar beneden wel ook nog een hoop gevallen dus ik zou de 2e spuit gewoon halen.

Joycje wat een verhaal joh, gelukkig ben je aan de beterende hand, ik hoop dat je flink kunt aansterken voor je bevalling!

11. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaan we overigens ons oudste zoontje morgen weer voor een ochtendje naar de creche doen... doodeng, hahaha. Maar na een maand bij mamma in quarantaine + 2x gevaccineerd vind ik niet dat ik hem langer niet met andere kindjes moet laten spelen. Hij vindt het leuk thuis hoor, maar ik denk dat hij ook gewoon graag wel met de anderen speelt. En hoeveel risico lopen we nou? Hij is tenslotte volledig gevaccineerd en we worden gewaarschuwd bij verdachte gevallen...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik denk dat het prima kan Ninette.

13. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nou, Ninette dat gaat vast goed komen dan, maar vast wel weer even wennen na al die tijd thuis en een broertje erbij! Succes morgen:)

14. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ninette, ik denk ook dat het geen probleem moet zijn: hoop dat hij veel plezier heeft!!! En jij lekker met je jongste telg thuis, gaat alles nog steeds goed? En hoe voel jij je?

15. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyce, hoe gaat het nu met je? Heftig hoor...blij te horen dat het ergste achter de rug is...op naar een veilige bevalling en een wolk van een baby!!!

16. Sorbetijs

Sorbetijs Lid

5 nov 2009
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Mexicang...haha, kan me helemaal vinden in jouw twijfels, hier nog zo'n muts! ;) Ik mag hem dinsdag halen, er zit dan vier weken tussen.

Las overigens wel dat er bij de kindervaccinaties in Engeland veeeeeel meer bijwerkingen (lees: meer koorts) is gemeld na de tweede vaccinatie...

Maar het bericht uit België doet mij besluiten hem lekker te halen!!!

Oh ja, pakjesavond was helemaal super...mannen helemaal gelukkig (en niet eens overdreven verwend, vind ik wel een fijne gedachte). Ongelofelijk dat ons mannetje van negen nog steeds gelooft...maar zo gezellig! Nu op naar de kerstvakantie, kijk er enorm naar uit om ze lekker thuis te hebben...lekker tutten en frutselen thuis!!!

Jullie nog leuke plannen rond kerst???

17. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twee andere vrouwen die de griep hadden, zijn bevallen en hun kindjes blijken ernstige hersenbeschadidingen te hebben, aldus het Journaal gisteren.
    Blijkbaar worden nu alle zwangere vrouwen (in tweede helft) opgeroepen om gevaccineerd te worden, op dringend advies van gynaecologen.
    Fijn dus!

18. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    maandag 07 december 2009
    Twee zwangere vrouwen overleden aan Mexicaanse griep
    Audio

Gynaecologe Temmerman: 'Grotere kans op longontstekingen'
    Gynaecologe Marleen Temmerman over het zwakkere verdedigingsmechanisme van vrouwen tijdens hun zwangerschap - ma 07-12-2009

Brussel - De voorbije weken zijn twee hoogzwangere vrouwen gestorven aan de gevolgen van Mexicaanse griep. Eén van hen was een 35-jarige vrouw die in een ziekenhuis in Elsene overleed. Zij was acht maanden zwanger en niet-ingeënt.

De vrouw vertoonde zware complicaties en overleed twee weken geleden. Haar baby kon gered worden en verkeert in goede gezondheid. Van de andere vrouw zijn geen details gekend.

Twee andere vrouwen vechten nog voor hun leven. Hun baby’s liepen een hersenletsel op tijdens de bevalling. De vrouwen kampten met ernstige lichamelijke problemen door de Mexicaanse griep en werden kunstmatig in leven gehouden. Tijdens de bevalling ging het mis en de baby’s liepen hersenschade op door een zuurstofgebrek.

bron:
    Twee zwangere vrouwen overleden aan Mexicaanse griep — brusselnieuws.be

Gaat niet zo goed in België, inmiddels al twee zwangeren overleden....

19. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Dit is ook nog wel interessant om te lezen.

Er heerst bij velen een hoop onduidelijkheid over de werkelijke risico’s van de Mexicaanse griep. Voor zwangere vrouwen die verder gezond zijn, is het vaak niet helder waarom zij tot een risicogroep zouden behoren. Wetenschapsjournalist Eveline Thoenes dook de wetenschappelijke literatuur in en zette de feiten op een rij.

De rest van het artikel vind je hier:

http://sync.nl/een-op-50-zwangeren-met-mexicaanse-griep-in-problemen/1

De journaliste geeft ook in de reacties antwoord op de vragen van lezers.

20. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Interessante link Towser!

Deel Deze Pagina