Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij heeft het zeker naar zn zin! Ging gewoon weer spelen alsof hij nooit was weggeweest! :)
    Ik voel me prima en het gaat heel goed! Heb een lief, tevreden babietje:)

Eng hoor die verhalen van die zwangere vrouwen in Belgie! In Nederland zijn er geloof ik geen ernstige gevallen geweest he?

2. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik hoorde net via mijn moeder dat een ver familielid (achter achternicht) van ons 8 maanden in verwachting was en opeens erg ziek werd met de griep en longontsteking. Ze moest meteen overgebracht worden van Naarden naar Amsterdam (ziekenhuis) en ze hebben de baby met 36 weken gehaald. Mijn verre nicht zat op het randje dus, is nu wel hersteld maar nog lang niet de oude. Dit was begin november. Ga er van uit dat ze toen nog niet de prik had gehad vanwege de timing. Wel erg dan als je opeens dan toch iemand kent met zo'n verhaal. Ben blij dat ik de prik heb gehaald.

Lekker aan het genieten he Ninette? Leuk hoor. Kijk er ook weer naar uit..hi hi.

Charlie

3. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland

Gelukkig Ninette, ook wel weer lekker als alles weer een beetje z'n gewone gangetje gaat. Fijn ook dat je baby lief en tevreden is.

In Nederland lagen volgens het RIVM 4 zwangeren op de ic. Nou maar hopen dat het nu verder snel rustig wordt rondom de griep ...

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Hmm.... als het rivm zo doorgaat, worden ze mijn beste vriendjes ;)
    Ze geven aan dat het nog altijd afneemt en is dat nou hetgene wat we graag willen horen!!! Ja dus! En nu zo houden :D!

Gisteren prik nr 2 gehad!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja echt goed nieuws hoor. Erg fijn.

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar hopen dat het zo doorgaat.
    De Spaanse griep (ook H1N1) heeft echter twee golven gekend. De eerste was mild, de tweede golg was van het gemuteerde virus en dát was zo dodelijk.
    Spaanse griep - Wikipedia
    Nog maar even afwachten dus.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Dat mogen we idd hopen. Maar met een vaccin ben je iig beter beschermd, ook tegen een mutant (die zit voor een heel groot deel hetzelfde in elkaar als het virus waarmee je gevaccineerd bent). Ik ben gezien de mutant wel blij met de prik- want de mutant is resistent tegen Tamiflu. Mocht ik daar zwanger ziek van worden, dan kan ik dat dus niet gebruiken. Nou ja, het blijft rottig, ik had liever niet een reden gehad om een vaccin te nemen tijdens de zwschap.

8. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Daarom adviseerden ze ook om toch echt die 2e prik wel te nemen, omdat de kans reeel is dat er nog een tweede piek aankomt.
    Toen het hier af begon te nemen zei het RIVM dat ze pas in April echt kunnen zeggen hoe het is verlopen.
    Dus ik ben ook blij dat ik die prik heb, ook al had ik het liever anders gezien, maar je moet er toch niet aan denken om ziek te worden, tamiflu te krijgen en dat dit dan niet werkt...

9. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Wij gaan aanstaande dinsdag de tweede prik halen. Ik hoop dat ML dan niet zo belabberd is ervan ... nu heeft hij geen vrij meer ...

Ik hoop dat het inderdaad afneemt en weg blijft en niet muteert. Ik ben heel erg blij dat we het kraambezoek af hebben gehouden. Heerlijk de rust, en ook heerlijk om geen zorgen te hebben over wat anderen voor ziekten mee naar jou toe nemen.

Groetjes,
    Nikki F

10. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nikki, gelijk heb je dat je die beslissing hebt genomen!
    Jullie zaten er precies middenin en een beetje mens toont er begrip voor nietwaar? Want om je nou zorgen te maken wat een ander meeneemt.... dat is niet leuk als je net bevallen bent, dan wil je er lekker van genieten!

11. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    dit stond er net bij de telegraaf.

De vaccinatieronde is bedoeld voor kinderen vanaf 6 maanden tot en met 4 jaar en huisgenoten van baby's tot en met vijf maanden. Viroloog Huub Schellekens van de Universiteit Utrecht, tevens lid van het College ter beoordeling van Geneesmiddelen, is niet pertinent tegen een tweede prik voor de groep kinderen. „Die is zinvol”, zegt hij. Maar een tweede vaccinatie voor de volwassen risicogroep vindt hij weinig toevoegen.
    Deze groep valt buiten de GGD-vaccinatiecampagne, maar haalt er een op uitnodiging van de huisarts, net als het zorgpersoneel, een deel van de zwangere vrouwen en mensen met hart- of longaandoeningen.
    „We zijn op het verkeerde been gezet. Iedereen was voorbereid op een nieuwe variant van het griepvirus die wel eens verschrikkelijke gevolgen zou kunnen hebben. Op basis daarvan is jaren geleden besloten dat fabrikanten een vaccin ontwikkelen op basis van twee prikken. Het zou een hele procedure zijn om dat weer terug te draaien nu blijkt dat het gaat om een mild griepvirus”, licht Schellekens toe.
    Daarbij komt dat veel volwassenen de afgelopen jaren toch antistoffen hebben opgebouwd, waardoor een tweede prik niet nodig is. De twijfel over het nut van de tweede ronde werd deze week nog sterker omdat de leiding van het Amphia Ziekenhuis in Breda en Oosterhout besloot dat het personeel geen tweede vaccinatie hoefde te komen halen. Wie er wel een wilde, was welkom.
    Daarmee wijkt het ziekenhuis af van de richtlijnen van de Gezondheidsraad en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het is voor GGD Nederland moeilijk te zeggen hoeveel kinderen en huisgenoten vanaf maandag voor een tweede prik komen. In totaal zijn er 830.000 kinderen opgeroepen en bijna 200.000 huisgenoten.
    „We hopen dat de tweede ronde hetzelfde beeld laat zien als de eerste. Toen kwam 72 procent van de opgeroepen kinderen en huisgenoten van baby's”, aldus GGD Nederland die een andere uitleg geeft over het nut van de tweede prik dan Schellekens. „Het is namelijk wel van belang dat de risicogroepen ook de tweede prik halen, zodat hun immuunrespons verder wordt versterkt. De griep kan grillig zijn. We weten niet of het verloop mild blijft en of het aantal ziektegevallen blijft afnemen.”

het blijft maar door me hoofd spoken wel een 2 de prik of geen.
    ook als zeg ik nu ik neem hem 10 min later begin ik weer te twijfelen.
    dan denk ik weer aan me kindje waar doe ik nu goed aan pfff
    en als ik dit weer lees begin ik meer te twijfelen.
    maar ondanks dit alles zet ik het denk ik toch door.
    morgen om 18:00 moet ik dus dan laat ik het wel weten of ik het gedurfd heb.

gr jojo29

12. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    In principe ben je als zwangere wel een risicogroep, in België bv. zijn al twee zwangere vrouwen overleden ( en ook in andere landen). Wij nemen hier absoluut het zekere voor het onzekere en mijn vrouw gaat dinsdag voor de 2e prik. Ik hoop er toch op de één of andere manier zelf ook nog één te kunnen regelen, want die berichten over een twee golf vind ik ook niet erg fijn..... Gelukkig heeft mijn vrouw t.z.t dan wel twee keer het vaccin gehad en is de baby hopelijk voldoende beschermd.

13. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Toen ik donderdag voor de tweede prik ging, kwam ik een kennis tegen die een week ervoor voor de tweede prik was gegaan. Zij ging op tijd, want bij de eerste was het zo'n stormloop.
    Bij de tweede kon ze zo doorlopen.
    Ik denk dat er velen zullen denken dat die 2e niet nodig is, mede ook weer vanwege de media en omdat andere landen dit niet doen. Maar ook omdat het lijkt af te nemen.

Ik begrijp je gedachten, ik heb ze ook gehad, maar als ik me dan wat benauwd voelde of tijdens zwangerschapscursus hoorde dat een kennis van een van die meiden haar kindje moest laten halen vanwege de griep, dan was er voor mij simpelweg maar 1 keuze en dat is die tweede halen.

Toen ik woensdag bij voetreflex was, sprak deze vrouw zich heel duidelijk uit. Zij is geen voorstander van vaccinaties bij jonge kinderen. Maar zij gaf ook aan, dat dit vaccin voor mij en de baby zulke voordelen heeft omdat ik de baby niet direct blootstel aan het vaccin omdat er een filter tussen zit (placenta) en dat de baby wel het goede ervan meekrijgt: de anti-stoffen!

Towser, wij willen ook nog altijd proberen om mijn man te laten inenten. De rondes zijn hier geweest(prikrondes huisarts), dus als ze over hebben lijkt mij dit toch 'gewoon' kunnen hoor.
    Want het idee van een 2e golf staat mij ook niet aan.
    En ja...dat kan toch echt gebeuren, want de 'gewone' griepperiode is nog niet achter de rug.

14. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    nou ik heb hem gehaald maar echt met moeite mijn vriend liet me weer twijfelen. tot nu toe nergens last van beetje keelpijn of het van de prik komt ik weet het niet.een beginnende meer.

hopelijk blijft alles goed gaan ook met de baby.

gr jojo

15. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Hier zakt toch echt je broek van af....:x:x:x

Geachte mevrouw ,

Hieronder volgt een reactie op uw e-mail, waarin u vraagt waarom huisgenoten van kinderen die op of na 23 November worden geboren niet meer in aanmerking komen voor vaccinatie.

Gezien het verloop van de griep is er geen medische noodzaak om mensen te vaccineren die niet tot de opgeroepen groepen behoren. Voor de mensen die wel zijn opgeroepen, zijn voldoende vaccins beschikbaar. De overgebleven vaccins kunnen daarom worden aangeboden aan landen die een ernstig tekort hebben aan vaccins voor hun kwetsbare groepen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Marjanne van der Heide
    Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    :$:$:$
    'gezien het verloop van de griep...' :$:$:$
    Shocking hoor, serieus!! RIVM roept steeds dat er wellicht nog een tweede piek komt. Zeggen steeds dat de tweede prik wel echt genomen moet worden enz enz.
    Zo voel je je als zwangere vrouw, maar ook als partner, toch vreselijk in de zeik genomen, totaal niet serieus genomen.
    Ik kreeg echt even het idee van 'zie je wel, ze weten het niet, ze weten niet wat te doen'
    Zo snel mogelijk van die vaccins af lijkt wel.....
    Wij hadden het er hier ook nog over, maar ook hier zeggen ze nog steeds "nee". Snap er de balle van...

17. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ja en sowieso 'geen medische noodzaak om mensen die niet zijn opgeroepen te vacineren'...:x
    Ik heb natuurlijk meteen teruggemaild, waar dat dan in zit, dat baby's geboren na 22 november dan sterker zijn of zo of ligt het astrologisch gezien aan hun sterrenbeeld of zo????? Ik heb niet zo heel veel verstand van medische noodzaken (alleen een jaartje HBO-V;)), maar ik kan me echt niet voorstellen dat het alleen gevaarlijk is voor baby's jonger dan 6 maanden die voor 23 november zijn geboren.
    Ik kreeg direct een mail terug, dat ze op deze vraag echt geen antwoord wisten (lees knippen en plakken van hun site!) en dat ze de vraag doorspelen naar een deskundige...nou ik ben zeer benieuwd..

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    O ja, snap ik ook geen bal van!!
    Mijn man zegt ook, alsof hij er zeker immuun voor is. Tenslotte is hij diegene die veel van huis is, onder de mensen komt en de grootste vorm van besmetting kan zijn.
    Hij kan als in Febr een piek zou zijn, toch moeilijk uit de buurt blijven??
    Partners van zwangeren zouden wel degelijk bij de inentingsgroep moeten horen!

19. jojo29

jojo29 Bekend lid

4 feb 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    dit stond er vandaag telegraaf

Vrouw na bevalling overleden aan Mexicaanse griep

TARRAGONA - Een 29-jarige vrouw is overleden aan de Mexicaanse griep, vlak nadat ze via een spoedkeizersnede een baby ter wereld bracht.

De uit België afkomstige vrouw was acht maanden zwanger toen ze met griepsymptomen werd opgenomen in een Spaans ziekenhuis. De artsen stelden in het ziekenhuis van Tarragona een longontsteking vast bij de vrouw, melden Spaanse en Belgische media. De vrouw woonde zelf ook in Tarragona.
    De toestand van de vrouw verslechterde snel waarna ze op de intensive care terechtkwam. Vanwege haar zorgwekkende toestand besloten de artsen om een spoedkeizersnede uit te voeren. Afgelopen zaterdag overleed de vrouw aan de gevolgen van de Mexicaanse griep. Haar baby, die iets meer dan een kilo woog bij de geboorte, ligt op de afdeling neonatologie.

ben ik toch blij dat ik de 2de prik heb gehaald pfff het zal je maar gebeuren erg zeg kindje zonder moeder.

gr jojo29

20. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Nou, het is dan toch gelukt, vanmiddag was de 2e prikronde en na veel vijven en zessen hebben we nu allemaal een vaccin gehad. Eigenlijk mocht het niet, maar de HA vond het ook belachelijk dat het niet beter was geregeld voor de huisgenoten van zwangeren en dat je zelfs geen antwoord krijgt op de vraag hoe ze dat dan bedacht hebben. We mochten het niet promoten (dus mondje dicht jullie weten van niks;)), want het is een superjonge wijk hier, als iedereen komt hebben ze niet genoeg vaccins. Ik als 'langszeurende' heb het nu voor elkaar (is waarschijnlijk weer minder voor mijn reputatie als patiënt maar dat nemen we dan maar voor lief). Ik ben echt superopgelucht nu dat dat het is gelukt, maar het blijft natuurlijk ontzettend krom. Een NRC journalist heeft namens mij een mail naar minister Klink getuurd, dus ik ben nog steeds wel benieuwd wat ze met alle andere huisgenoten met minder bereidwillige huisartsen doen....

Deel Deze Pagina