Hallo ! Wij zijn vandaag ook weer geprikt. Nu een pijnlijke arm, maar voor de rest nog niets. Ik ben blij dat we alle 3 gevaccineerd zijn. Mijn lactatiekundige zei dat twee weken na de tweede vaccinatie veel antistoffen in de borstvoeding zitten die het kindje dan binnen krijgt. Gelukkig maar, wordt ons kleine meisje ook een beetje beschermd. Toch ben ik wel blij dat we nu van die vaccinaties af zijn ... Groetjes, Nikki F
Deze keer een snel antwoord van grieppandemie.nl, van wie was deze uitspraak ook alweer: "is dit beleid of hebben we hierover nagedacht?" Geachte mevrouw , Hieronder volgt een reactie op uw e-mail over de vaccinatie van huisgenoten. De grens ligt op die datum omdat op die dag werd begonnen met de vaccinatie. De doelgroep is dus vastgesteld gericht op het begin van de vaccinatiecampagne. Alleen huisgenoten van baby's worden gevaccineerd. Als er nog geen baby is, is er dus ook geen sprake van huisgenoten. Overigens hebben zwangere vrouwen wel de kans gekregen zich te laten vaccineren en kan de baby op die manier in de eerste paar maanden beschermd zijn door antistoffen die via de placenta bij de baby terecht zijn gekomen. Wij realiseren ons dat niet iedereen de gemaakte keuzes even gemakkelijk accepteert. Toch houdt de minister vast aan de gekozen risicogroepen en worden er geen uitzonderingen gemaakt. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Marianne Hekerman Publieksvoorlichter Postbus 51 Informatiedienst