Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    @ Mamzie. Als je twijfelt moet je gewoon bellen hoor. Je bent ook nog zwanger dus gewoon aan de bel trekken. Al is het om je gerust te stellen.

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Dit is een van de meest geruststellende berichten die ik tot nu toe heb gelezen, dank je! Ik ben verschrikkelijk bang voor die griep, ik kan er 's nachts gewoon van wakker liggen. Maar blijkbaar KAN het ook nog meevallen, ik zie alleen maar rampscenario's voor me de hele tijd. Heel vermoeiend. Maar nogmaals dank dat je dit hebt gepost!

3. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Helaas was deze jongen al heel erg ziek :(. Een normale griep was hem waarschijnlijk ook fataal geworden helaas :(

Fem: Heel veel beterschap!

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hè wat akelig om te lezen, vreselijk voor de jongen en zijn familie!

Ik ben het ene moment niet bang, maar het andere moment wel. Helemaal nu er voor ons erg veel feestjes in de planning liggen in redelijk benauwde kroegen waar veel mensen zijn en er veel gekust wordt (felicitatie hoor...hihi)

Nu vraag ik me serieus af of ik wel naar die feestjes moet gaan... Ik weet wel dat je het ook in de supermarkt kunt krijgen, maar toch.....

lopen er meer met deze vraag rond?

5. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey,
    nou toen ik net het nieuws hoorde van die jongen dan krijg ik ook weer de kriebels hoor. Het was een beetje afgezwakt mijn angst maar deze week weer aardig aangewakkerd. Ik kan er nu ook soms wakker van liggen. Ken op dit moment gewoon al 3 mensen die de mexicaanse griep hebben gehad. 2 mensen bij mijn man op het voetbal (hebben de lichte vorm gehad) zij zijn ook al weer helemaal beter. En vorige week vrijdag belde onze pr manager van het werk op dat mijn collega ook positief getest was voor de mexicaanse griep. Zijn vrouw en zoon hadden het ook. Pr manager zei al tegen mij wees maar blij dat je al in je verlof zit!!!! omdat ik toch veel mensen een hand moet geven op het werk. Al met al vind ik het toch aardig dichtbij komen allemaal. Soms baal ik er zo ontzettend van. Zei al tegen mijn man, vind de bevalling al heel spannend en dan zit ik me ook nog eens zorgen te maken om die klote griep. Sorry dat ik zo zuur, maar vind het echt klote. Weet ook goed dat er niets aan te doen is... en dat ik moet relativeren. Maar soms slaat de angst gewoon even toe.

6. Annabet

Annabet Lid

29 jul 2009
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Rensje.
    Ik voel het precies zo! Ik heb ook momenten dat ik behoorlijk angstig ben. Net wat je zegt, je ziet al op tegen de naderende bevalling en nou moet je ook nog bang zijn dat je de griep krijgt.....:(
    Mijn grootste angst is dan ook dat ik het krijg tijdens na de bevalling. Ook heb ik nog eens astma...
    Vind het vreselijk dit en wou dat iig de bevalling achter de rug was en het kindje veilig in mijn armen heb....

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ondanks dat het dus mee kan vallen als je het als zwangere krijgt, vind ik het echt doodeng! Ik ben net zwanger, zit in mijn 6e week en soms denk ik wel eens dat het nog even had mogen wachten. Zo eng vind ik het. Kan er helemaal niet van genieten door die stomme mexicaanse griep. Nu ben ik sowieso al een zenuwachtig typje. Heb namelijk erg veel last van angst/paniekaanvallen. Dit is gekomen toen ons eerste kindje een paar maanden oud was. Ik was gewoon helemaal op en heb de hele winter erg last gehad van angsten, bang voor donker enzo.. echt hyperventilatie. Nu ging het net iets beter met me en nu ik zwanger ben komt de angst voor de griep ineens heel erg opzetten. Ik ben het afgelopen jaar ook heel vaak ziek geweest en ben daarom bang dat ik amper weerstand heb tegen de griep.

Herkent iemand dit?

8. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    ik ben niet zo bang vor de mexicaanse griep op DIT moment maar wel als straks mijn kindje geboren is....stel dat zij die griep krijgt,uitdroogt etc.
    bah dat vind ik wel heel eng hoor....

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

De hormonen spelen natuurlijk ook heel erg mee. Tijdens de zwangerschap kon ik niet eens het nieuws kijken of de krant lezen. Alle nare berichten werkten zo ontzettend op mijn zenuwen.

10. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Saskia, dan moet je maar eens kijken naar de situatie op dit moment in Chili en Australie waar het nu winter is. Daar hebben een schrikbarend aantal mensen de Mexicaanse griep. Ik denk dat we van geluk kunnen spreken dat het nu zomer is hier ... ben zelf ook blij dat ik voor de winter bevallen zal zijn ...

@ Jeleu, gelukkig dat er eindelijk eens iets naar buiten wordt gebracht. Ze voorspellen een piek eind augustus dus het wordt tijd ...

@ Mamzie, ik zou gewoon je huisarts bellen. Dan zal jij je verder advies geven.

@ Juenco, ik loop ook met die vragen hoor. Ga ook liever geen grote feesten opzoeken. Eind augustus organiseert de vereniging van mijn man een tentfeest en daar ga ik 100% zeker dus niet naar toe ... misschien overdreven, maar better be safe than sorry ...

@ Rensje, ik voel het precies hetzelfde als jij ... ik hoop dat het ons niet zal treffen maar het komt inderdaad dichtbij ...

@ Annabet, ik heb ook Astma, een zorg extra ... bah, dat dit uitgerekend nu moet zijn. Ik wil gewoon onbezorgd genieten, net als in mijn eerste zwangerschap van ons zoontje. Nu hoop ik steeds dat de kleine zich eerder zal aandienen waardoor ik bijvoorbeeld eind oktober gewoon een vaccinatie kan halen zonder me zorgen te maken over de gevolgen voor de kleine. Dat is eigenlijk vreselijk, toch ? Morgen weer naar de VK, maar weer eens met haar praten ... Ben 4-11 uitgeteld ... stiekem hoop ik op een bevalling met 37 a 38 weken ... maar daar heb je zelf toch weinig aan te zeggen of het moet al om welke reden dan ook een geplande bevalling worden ...

@ Minny, heel veel sterkte meid, ik vind het ook vreselijk en ben er op momenten ook heel erg bang voor en ben ook kwaad dat dit net nu moet gebeuren, maar goed, daar heb je een vat op ...

@ Merijn, hormonen of niet, de feiten liegen er niet om. Als je dan ook nog minder weerstand hebt of Astma maakt dat het er ook niet makkelijker op, helaas.

Groetjes,
    Nikki F

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ NikkiF: Ik begrijp ook wel dat als je een zwakke weerstand het, het allemaal net wat enger is. Maar nog steeds kan het door de hormonen moeilijk zijn om objectief te blijven. Ik zie in dit topic wel dat door sommige dames de griep erger wordt gemaakt dan dat het is. En welke feiten? Ik vind die feiten wel meevallen hoor. Althans, niet zo erg als de media doet voorkomen.

12. Annabet

Annabet Lid

29 jul 2009
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Nikki: Ook ik hoop inderdaad dat de kleine eerder komt....Heb dit zelfs al met de huisarts besproken om het eventueel met 38 weken in te leiden.
    Wat nu nog een klein geluk is dat ik in Friesland woon waar tot nu toe de gevallen meevallen..maar goed je kan er op wachten natuurlijk dat dat nog wel komt.
    Voor mij voelt het ook als een soort van race tegen de klok...Soms heb ik echt van die angstmomenten dat ik denk ooohhh hij moet er echt uit nu!!

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik snap wel dat jullie zwangere dames bang zijn hoor... maar IK zou veel banger zijn dat mn kleine het krijgt!! en zeker jullie pasgeboren hummeltjes

14. Annabet

Annabet Lid

29 jul 2009
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar ben ik ook bang voor!! Alleen de gedachte van het de 1e weken wel heel goed beschermt is tegen ziektes daar word ik wat rustiger van. Waarschijnlijk als het eenmaal geboren is wordt die zorg dan ook veel groter dan nu.....
    Nu ben ik bang vanwege mijn astma dat ik het evengtueel niet overleef en mijn kleintje nooit zal zien en ze allebei achter moet laten...
    Tja, de hormonen spelen natuurlijk ook mee. Die verergeren de boel alleen maar. Bij de zwangerschap van mijn 1e kon ik ook niet naar het nieuws kijken. Zat overal om te huilen.
    Dit is alleen zooooo dichtbij...bah

15. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik moet bevallen op het hoogtepunt van de griep....eind oktober.

Ik weet niet wat ik wil, ik weet wel dat ik liever niet word ingeënt en al helemaal geen tamiflu/Relenza wil slikken.

Eigenlijk heb ik zoiets van: geef me nu maar die griep. Nu schijnt het nog niet zo heel gevaarlijk te zijn. Maar aan de andere kant...mijn kindje is nog maar 28 weken, véél te jong eigenlijk om geboren te worden mocht het nodig zijn.

Ik kan de weken wel vooruit trekken, word ouder en sterker meissie. Maar ja....ze moet ook weer niet de griep krijgen als ze eruit is!!!

AARGH, ik weet het allemaal niet hoor. :( Ik baal wel als een GIGA stekker, net als jullie allemaal.

16. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Denk inderdaad ook dat het soms allemaal erger word gemaakt door de media etc. Zoals vorige week dat ze de film pandamie op rtl 4 uitzenden. Denk dit is gewoon bangmakerij, waarom zenden ze dat nu uit!!! En onze gevoelens worden gewoon door onze hormonen erg versterkt. Ik wil absoluut niet hebben dat mijn kleine het gaat krijgen. Of ik of mijn man... maar weet ook dat dit niet uit te sluiten is en dat we daar totaal geen invloed op hebben. Heb wel dettol in huis gehaald en was me handen regelmatig en ga gewoon hygiensiche te werk. Dat is het enigste wat ik kan doen. En als ons ukkie straks geboren is de griep is echt heel besmettelijk en komt erg veel voor dan komt er gewoon geen kraamvisite!! Hoe erg ik dat ook vind maar ik ga mijn kleintje geen onnodig risico laten lopen. Maar we zullen wel zien of dat het zo ver komt. Dadelijk is dit alles weer een storm in een glas water!!!!!!!!!!!
    (nu denk ik zo, en over dag kan ik weer helemaal in de stress schieten haha)(die hormonen).
    Meiden in ieder geval succes en fijn dat we zo onze hart bij elkaar kunnen luchten. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje.
    gr. rensje

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het klopt wel dat jonge baby's een dijk van een weerstand hebben (mits ze niet prematuur zijn of iets anders hebben). Waterpokken komt bijvoorbeeld onder de 1 jaar ook nauwelijks voor (heerste heel erg op het KDV, vrijwel ieder kind had het, behalve de baby's).

Wat dat betreft kun je naar mijn mening beter niet wensen dat je kleintje veel te vroeg wordt geboren...

18. mukje

mukje Actief lid

17 okt 2008
    480
    0
    0
    rotterdam
    HI,
    ik ben niet zo van medicijnen slikken als het niet nodig is, vanwege alle hulpstoffen en chemische troepjes die erin zitten.
    maar 'preventief' eet ik nu wel vlierbessenjam, siroop etc. Het schijnt goed te helpen en aangezien het verder geen kwaad kan...

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/36936-vlierbessen-sambucol-kan-jang-middelen-mexicaanse-griep.html

Ook als eind oktober mijn meisje komt zal ik vlierbessenprodukten blijven gebruiken. Wie weet geef ik dat dan via borstvoeding weer aan haar door. Alle beetjes helpen niet waar? Verder denk ik dat je je er niet te druk om moet maken, stress is slecht!
    En van een griepje ga je echt niet zo snel dood hoor...

19. Lala87

Lala87 Bekend lid

16 jul 2008
    628
    0
    0
    Heb net het infonummer gebeld, ivm met mijn moeder die a.s. week thuis komt uit amerika. Ook daar zeiden ze dat het niet heftiger is dan een gewone wintergriep, maar dat je als zwangere en je hebt symptonen wel je huisarts moet bellen.

20. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Het stelt me wel erg gerust dat babytjes zo'n goede weerstand hebben, dan maar helemaal hopen dat ik er zonder kleerscheuren doorheen kom en eind oktober gewoon van een lekker gezond en stevig wichie mag bevallen.

Overigens komt het voor mij nu redelijk dichtbij...een vriendin van een vriendin van mij zat in een vliegtuig met aardig wat Mexicaanse Grieppatiënten erin. (ja ach wat is dichtbij, maar in elk geval dichterbij dan dat het was...)

Deel Deze Pagina