Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
  2. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    En daarom twijfel ik meer bij de medicatie dan bij het vaccin. Waarom geven ze namenlijk in Engeland en Belgie geen tamiflu meer dan? Maar goed, ik zou het toch binnen 48 uur innemen mocht ik het krijgen. Ik zou het niet preventief innemen, maar wel als ik het krijg.

3. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jawel Naomy, niet kussen heeft wel zin, als jij op meer dan een meter afstand zit op die verjaardag van degene die hoest, dan hoef je het alsnog niet te krijgen. En dan had geen kussen wel zin.
    Ach ja, blind varen op je huisarts... Zoals we hier op het forum hebben kunnen lezen zijn er ook huisartsen die mensen die mex griep hebben aanraden om gewoon naar buiten te gaan 'want iedereen krijgt het toch wel'. Dan vaar ik liever op het advies van mn huisarts, gecombineerd met mn eigen gezonde verstand en officiele adviezen als WHO of RIVM.

4. even corectie de buuf heb een hele anderen ha als ik heb dus die staan los van elkaar.ja mijn ha vertrouw ik op net als jij op de jouwe!

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ben ik het helemaal mee eens!

dat wat ik nu probeer te 'vermijden' is gebaseerd op advies van HA, wat ik hoor en lees en wat ik zelf denk.

Ik ga ook nog steeds gewoon boodschappen doen en nee ik ontsmet het winkelwagentje ook niet, maar ik vermijd wel spitsuur in de supermarkt (zaterdagochtend) simpelweg omdat ik het kan, ik kan doordeweeks ook boodschappen doen, dus waarom die drukte opzoeken als het eventjes liever niet hoeft?

6. Kioshi

Kioshi Lid

15 jul 2009
    72
    0
    0
    NULL
    west-vlaanderen
    het zou inderdaad duidelijker zijn als elke dokter hetzelfde zegt. Mijn gyneacoloog is eerder aan de voorzichtiger kant, onze huisarts is er dan weer gerust in. Ze reageren gewoon zoals ze zelf zijn. De ene is voorzichtiger dan de andere. Ik ben dan meer geneigd om mijn gyneacoloog te geloven omdat die nu eenmaal meer weet over zwangere vrouwen dan mijn HA.

7. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
  8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Kinderen niet! Dat had ik niet verwacht...

9. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    ik ben dr in ieder geval over uit dat ik me niet laat vaccineren.. ik hoorde een tijd terug al dat deze ziekte daar aan gelinkt is.. voor mij geen vaccinatie dus.. ik ben liever een weekje ziek door de mexicaanse griep dan ziek zijn door de andere ziekte wat je hebt gekregen van de vaccinatie.. weet precies wat de ziekte inhoud.. dus voor mij niet

10. Amore1

Amore1 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    1.631
    109
    63
    Vrouw
    Oké dus zwangere vrouwen met een medisch risico krijgen het vaccin. Maar waarom? Omdat zij überhaupt meer risico lopen, of bijvoorbeeld omdat zij in het ZH gaan bevallen (en daardoor meer kans lopen op besmetting)?

11. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    omdat je als zwangere met medisch risico, sneller complicaties kan krijgen met de mex. griep, denk aan bijkomende longontsteking ofzo.

12. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    verrassend zeg, en verwarrend. WHO, amerika en Engeland raden wel aan zwangeren in te enten en nederland niet. En zodra je in het 3e trimester komt overhandigen ze je een recept voor tamiflu, begrijp ik dat nou goed? zodat je het vast in huis hebt om tijdig met behandeling te starten?

Nou ja, zij zullen het het beste weten, nietwaar.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Ja ik denk het ook.

Ik denk ook dat de griep wel mee gaat vallen.

Eerder was ik veel sceptischer maar hoe het op dit moment verloopt vind ik niet alarmerend.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik schrok ervan dat verzorgers van hele kleintjes ook geen prik krijgen! Gezien eerdere adviezen hads ik daar wel op gerekend. Noem me hysterisch..maar mijn kleintje komt in de tweede helft van september en ik ben toch wel erg bang voor besmetting. Want de grootste groep mensen die JUIST sneller ziek worden, wordt niet ingeënt. Ik ga dus gewoonweg iemand meer zoenen en er komt helaas geen kraamfeest en geen kraamvisite totdat die hele toestand is overgewaaid.

15. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    @ Hellen: volgens mij is borstvoeding ook een hele goede manier om hele kleintjes te beschermen tegen van alles en supergoed voor de weerstand! Als je dat dus overweegt te gaan doen is dat nog een extra bijkomend voordeel. Ik was het eerst niet van plan (dit is mijn derde en ik zag/zie op tegen het 'gedoe' omdat het me wel onhandig lijkt te voeden met 2 andere kleintjes die erom heen rennen) maar begin het nu toch weer steeds sterker te overwegen!

16. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Bosi333,

Veranderd jou standpunt? of blijf je wachten tot je de inenting hebt?

Ik twijfel een beetje omdat ik niet weet of ik die prik uberhaupt wil omdat velen zeggen dat het rommel is en niet te vertrouwen. Hoe zie jij dat? Had jij nou ook astma? ernstig of niet? Ik heb namelijk wel astma maar hoef niet elke dag medicijnen te nemen.

Ik hoor het wel, Charlie

17. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    #617 Troetelbeertjes, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
    Dat valt me dus ook direct op: de WHO, CDC in Amerika en Department of Health in Engeland plaatsen zwangeren allemaal aan de top van de lijst van mensen die gevaccineerd moeten worden. Soms op nummer 1, soms na de werkende mensen in de gezondheidszorg als 2e groep.
    Mensen van over de 65 worden daar juist als laatste gevaccineerd. Hier als eerste.

Ik ben er alleen niet gerust op, en snap het niet. Ons mierenlandje die bijna geen eigen data heeft kunnen verzamelen, baseert zich vervolgens op besluiten van 2007 (???) dat zwangeren maar niet gevaccineerd moeten worden. Omdat de mexicaanse griep niet ernstiger zou zijn dan een gewone seizoensgriep. Maar hoe vaak gaan zwangere vrouwen dan dood aan een seizoensgriep? En daarbij is de kans dat je besmet raakt iig niet 50% tot 60% (dat is de verwachting, alleen zal niet iedereen symptomen ontwikkelen).

Ik snap het niet, zo'n onderzoek als van Jamieson met 6 van de 34 onderzochte gezonde zwangere vrouwen dood, en 11 in het ziekenhuis, dat alarmeert toch?? Ik snap echt wel dat er heel veel vrouwen (met en zonder Tamiflu) de griep echt wel overleven, maar van Tamiflu zijn ook niet voldoende onderzoeksresultaten. Ik dacht van geadjuveerde vaccins in Amerika wel. En die zijn niet schadelijk bevonden dacht ik, daar krijgen ze de normale griepprik ook gewoon. Maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen (en het CDC, WHO en DoH ook...).

Misschien reageer ik overdreven, maar het komt gewoon raar over dat Nederland een compleet andere lijn volgt dan de rest van de wereld. Ik hoop echt dat Nederland dan kennelijk iets weet dat de CDC, WHO en DoH niet weten.

Over borstvoeding: het klopt dat je je kindje zo veel stoffen geeft ter bescherming tegen ziektes. Maar volgens mij kun je je kindje niet beschermen tegen een ziekte waar je zelf ook nog geen antistoffen tegen hebt? Weet iemand dit zeker?

@Wannabemum: ik ben benieuwd of jij beroepshalve nog een mening/gedachtes hebt over de huidige vaccinatieplannen.

En als er niet gevaccineerd gaat worden, is zo snel mogelijk ziek worden dan het beste plan? Nu zijn vrouwen in het 1e en 2e trimester iig nog minder kwetsbaar. En de ziekenhuizen (nog) niet overbelast.

Overigens hoorde ik al wel dat er iig onderzoeken lopen in onder andere het AMC naar zwangere vrouwen en het beloop van H1N1.

Ok, einde tirade, dat had ik even nodig ;)

18. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Op borstvoeding.com kan je alles lezen over mexicaanse griep en Borstvoeding. Feit is dat je kind sowieso anti-stoffen binnen krijgt via de BV en dit sowieso al helpt bij een betere weerstand.

Moeder en kind zijn bij BV zo onlosmakelijk met elkaar verbonden, dat de een de ander besmet niet te voorkomen is.....maar er wordt wel ter plekke dan antistoffen aangemaakt waardoor deze bij een volgende voeding meteen bij het kindje terecht komen.

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113

Ik heb geen astma gelukkig. Toch wacht ik nog wel oktober af. Gewoon voor de zekerheid. Maar ik denk dat het wel mee gaat vallen.

Nee ik neem ook niet de inenting. Dan liever ziek.

Mijn tante heeft een ernstige hartafwijking en vaak last van haar longen. Echt een risico dus. Maar dat heeft haar niet tegengehouden om naar Engeland op vakantie te gaan. Terwijl ze wist dat het daar flink heerst. Ze had tamiflu mee. Ze heeft het trouwens niet opgelopen.

Luca79, zo snel mogelijk ziek worden heb ik ook aan gedacht. In Engenland zijn daar toch party's voor georganiseerd?

20. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Dat vind ik ook vreemd...er las laatst namelijk dat mensen van 52 jaar en ouder de griep waarschijnlijk helemaal niet kunnen krijgen omdat ze al antistoffen hebben vanwege de Spaanse Griep...

Ik snap er ook niks meer van: Zwangere vrouwen met een medisch risico worden ingeënt. Wat is een medisch risico?? Het feit dat je in het derde trimester zit an sich (omdat je dán kans hebt op complicaties) of ALLE zwangere vrouwen die bijvoorbeeld astma hebben????? En dan dus NIET de zwangeren in het derde trimester die verder gezond zijn...

They've lost me :(:(

Deel Deze Pagina