Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik ben het helemaal met je eens en had het niet beter kunnen zeggen.
    Toevallig heb ik het er in een ander topic over gehad, ook over dat sterftecijfer.. vorige jaar is dat op het NOS journaal geweest, ze gingen daar onderzoek naar doen, nooit meer iets over gehoord.
    Ik denk dat de uitslag van het onderzoek zo tegen viel dat ze het maar niet gepubliceerd hebben. ;)

Ik vind persoonlijk dat ze hier in NL te gemakzuchtig zijn, ook te makkelijk denken.. "het komt wel goed","het zal wel loslopen" of "dat gebeurt ons niet".. maar goed, dat is mijn mening.

Liefs Huismus

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm wat weten jullie mijn post toch weer leuk uit te leggen allemaal. Terwijl ik er nog duidelijk bij vermeld dat ik daarmee niet wil zeggen dat ze de beste keuzes maken. Ik vind het ook zo bijzonder knap dat mensen die er niet voor gestudeerd hebben het wel beter lijken te weten. Dat er bijvoorbeeld weinig onderscheid is op onderzoeksgebied tussen verschillende landen is klinkklare onzin. En nogmaals zeg ik er maar bij dat ik niet perse van mening ben dat er in Nederland het beste besluit is genomen wat betreft het vaccinatieprogramma. Daarvoor heb ik namelijk niet gestudeerd, dat durf IK wel te erkennen.

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    @Merijn: Ik reageerde alleen op de inhoud van de tekst van luca79, helemaal niet op jouw woorden of het besluit van NL wat betreft het vaccinatieprogramma. Dus mijn reactie was geen persoonlijke aanval op jou, het spijt me als dat zo overkwam.

4. Kioshi

Kioshi Lid

15 jul 2009
    72
    0
    0
    NULL
    west-vlaanderen
    oei, oei. Sorry, ik wist niet dat koorts ook schadelijk was op het einde van de zwangerschap. Sorry hiervoor.

Over het vaccinatieprogramma kan ik niets kwijt, weet zelfs niet wat ze ons hier gaan geven van vaccin. Heb een mailtje gestuurd naar de site van influenza. Kreeg vandaag een mailtje terug dat het zeker een paar dagen kan duren voor ik een antwoord krijg op mijn vragen omdat ze overspoeld worden met vragen.

Het einige dat ik wel weet is dat ik niet op mijn gemak ben als ik ergens naar toe ga. Mijn man zegt dat ik er iets ga van overhouden, smetvrees bijvoorbeeld. Ik kom niet meer uit mijn huis zonder ontsmettingsalcohol, dettoldoekjes en natte doekjes voor de handjes van mijn dochtertje.
    Mijn zus vertrekt zaterdag naar Gran Canaria. Ik moet ze zeker een week niet zien als ze terug thuis zijn. Het is erg maar sterker dan mezelf.

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, 't was alleen een aanvulling op jouw post ;)

6. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik snap dit wel hoor, mijn zus komt vrijdag terug van vakantie, ze wordt vaak verkouden van airco, dus kans is groot dat ze verkouden van vakantie komt en dan moet ze ook maar ff een weekje weg blijven, jammer dan. ;)

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ Nikkie, ik heb wel gelezen dat de ongeboren kindertjes van de vrouwen uit Spanje en Schotland die overleden zijn aan de griep niet besmet waren, deze kindertjes hebben ze gezond en wel ter wereld geholpen.

@ Annabet, ik heb in mijn directe omgeving nog van niemand gehoord dat iemand deze griep heeft. Gelukkig maar.

@ Luca, in onze krant stond juist dat de vaccins niet doorverkocht worden. En ik vind het ook raar dat het RIVM geen antwoorden geeft maar verwijst naar de GGD, dit is immers toch hun beleid ???

@ Lynn, ik ben het helemaal met je eens !

@ Ninette, wel fijn dat ze in Zwitserland ook goede middelen hebben en dat je wel het andere vaccin kunt krijgen.

@ Koishi, ik heb ook dat spul voor de handen steeds bij me en gebruik het geregeld als ik de deur uit ga, ook voor de handjes van mijn zoontje.

Groetjes,
    Nikki F

8. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb inmiddels bij div. winkels enzo gezien dat men ook dat spul bij de toonbank houdt, voor het personeel, en was gisteren bij de etos en de verkoopster zei dat er bij hun ook al wel een protocol in werking is gesteld. Wel fijn te weten dat steeds meer bedrijven er toch maatregelen nemen om verspreiding te beperken...

9. ariel3

ariel3 Actief lid

27 mrt 2009
    477
    0
    0
    Frankrijk
    Hoi,

Ik volg dit topic ook al een tijdje met veel interesse, ik heb echter nog nooit gereageerd. Ik ben op dit moment zelf 31w5d zwanger en heb 2 zoontjes van bijna 4 jaar en 15 maanden. Ik heb begrepen dat ikzelf in een risicogroep zit, omdat ik in het laatste trimester van mijn zwangerschap zit en dat dit o.a. komt omdat mijn longen nu minder plaats hebben. Maar de laatste tijd hoor ik ook steeds vaker dat de griep ook gevaarlijk is voor pas bevallen vrouwen. En dat het gevaar dus nog niet geweken is direct na de bevalling. Weet iemand misschien hoe lang vrouwen na een zwangerschap extra gevaar lopen als ze de Mexicaanse griep oplopen? Hebben ze dan niet al veel minder kan op complicaties omdat ze dan tenminste al bevallen zijn en hun longen weer normaal plaats hebben dan?

10. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang dat precies is weet ik niet (geen expert) maar het schijnt inderdaad een paar weken omdat dan je immuunsysteem nog als dat van een zwangere is.
    Ik heb inderdaad gehoord van een vrouw die net bevallen was en het kreeg en met complicaties in het ziekenhuis lag.
    Dit klinkt allemaal heel negatief maar is natuurlijk gewoon mijn antwoord op jouw vraag. Je kunt het natuurlijk ook gewoon niet krijgen en zelf je best doen met handen wassen enzo.
    Als jij bevallen bent is er inmiddels misschien ook weer meer bekend, en weer een ander vaccinatieprotocol enz.

11. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik heb echt mijn best gedaan om terug te lezen maar een echt antwoord op mijn vraag kon ik niet vinden.

Ik ben nu echt heeel pril zwanger en werk in het onderwijs op een basisschool. Ik heb vandaag een heel protocol voorgeschoteld gekregen over de mexicaanse griep en wat wel en niet te doen. Nu begin ik tch wel een beetje voorzichtig te worden, is het wel verstandig om gewoon lekker tussen al die kinderen rond te lopen terwijl ik zo kwetsbaar zwanger nog ben???

groetjes Nicole

12. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    #673 Jewel83, 20 aug 2009
    Laatst bewerkt: 20 aug 2009
    Nicole, zolang er nog geen mexicaanse griep heerst op je school is er nog niks aan de hand. Zodra er wel een geval bekend is zou ik er wel om denken, maar tot dan valt het wel mee. Goed handen wassen e.d maar dat staat vast ook wel allemaal in dat protocol.

13. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    @ nicolioo, ik ben ook juf, was er niet gerust op en heb de laatste 4 weken die ik nog zou moeten werken onbetaald verlof opgenomen.
    Als ik jou was zou ik in elk geval zorgen voor veel firsse lucht in het lokaal, ramen open als dat kan én handen wassen. Ik zou ook met de kinderen erover praten, dat het belangrijk is dat zij ook de handen wassen en het melden als ze zich ziek voelen en vooral ook een paar dagen thuis uitzieken.

Groetjes,
    Nikki F

14. nicolioo

nicolioo Bekend lid

1 dec 2008
    901
    0
    0
    Nikki, ik kan me helemsaal voorstellen dat je de laatste 4 weken thuis blijft.
    Ik ga jouw advies maar opvolgen denk ik, ramen open is nu gelukkig geen probleem met dit weer.

Ga morgen wel even nog de huisarts bellen en vragen wat zij adviseerd.

groetjes Nicole

15. Mijn vriend heb de griep nu de dokter zegt blijf uit zijn buurt word erg moeilijk als je in een huis samen woont.maar iff nie kussen of lichamerlijk contakt nou mijn dochter kan ik moeilijk bij der papa weg houden.je moet de griep als een gewonen griep behandelen en uit zieken als ik ergens last van krijg moest ik bellen.hij was vanmorgen nog gezond en ineens 39 graden koort misserlijk en hoest zich de vellen nu.ik krijg het met vlagen aardig warm steeds dus zo maar ff temp op nemen.nu maar hopen naomy niks krijgt want ze zo jong nog we wachten het wel af

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beste allen

Er zijn alleen vergrote risico's voor zwangeren in hun LAATSTE trimester. Ben je dus 28 weken of langer zwanger, neem dan bij klachten of besmettingen of vragen TELEFONISCH contact met je huisarts!
    Voor zwangeren tot 28 weken zijn er geen bijzondere richtijnen en kan je gewoon de richtlijnen van het RIVM volgen. Kijk eens op www.RIVM.nl daar vind je heel veel nuttige informatie.

Op dit moment is de griep in Nederland zeer mild (milder dan een gewone seizoensgriep) en is er echt geen reden tot bezorgdheid.

@NikkiF: goed dat je voorzorgmaatregelen neemt. Misschien kun je je werkgever nog vragen om het samsam te doen? Nu moet je 4 weken helemaal zelf betalen terwijl dit toch ook een zorg is van de werkgever... (ik ben zelf werkgever en ik zou hier wel voor open staan)

17. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cygnet, heel attent van je maar die richtlijnen kent iedereen hier nu toch wel? Dit topic is al in de 60 pagina's groot...

Dat LAATSTE trimester is overigens puur de Nederlandse mening.
    In andere landen zeggen ze ook wel het tweede en derde trimester. Ik ben het met je eens dat als iemand nog maar 4 weken zwanger is, de risico's heus wel zullen meevallen, maar 26 of 28 weken, tja...

18. ben 30 weken maar krijg niks van me ha moet gewoon uit kijken
    en als ergsn last van krijg moet ik bellen

19. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Naomy, maar wat doe je dan aan preventie thuis nu? Heeft je vriend echt bevestigde mexicaanse griep?
    Kan hij dan niet een week ergens anders gaan zitten ofzo?
    Zodra jij koorts krijgt zul je wel wat voorgeschreven krijgen dan. Ik hoop dat het gauw over is bij jullie!!

oh ja, enig idee waar je vriend dat dan opgelopen heeft? Gewoon van de buurvrouw of waren jullie net terug van vakantie?

Deel Deze Pagina