Ik vind het ook erg stilletjes om de hele griep nu, in het nieuws bedoel ik dan. Mijn zus heeft middelbare schoolgaande kinderen en zij hoort er niets over momenteel (midden Nederland). Mijn ouders wonen in Engeland en ook daar horen ze er niets meer over. De huisarts daar dacht dat de griep naar verwachting in januari zo goed als voorbij zal zijn...maar goed dat is maar een HA ergens in een boeren dorp...ha ha. Denk zelf dat oktober de maand zal zijn. Het zal eerst wat kouder moeten worden voordat het los gaat volgens mij. Laten we hopen dat het allemaal echt meevalt....easier said than done... Sterkte dames. Charlie
Laatste overzicht van vandaag RIVM: Nieuwe Influenza A (H1N1) Overzicht 27 augustus 2009, week 35 Samenvatting In de afgelopen week zijn 6 patiënten gemeld die wegens een laboratoriumbevestigde infectie met Nieuwe Influenza A (H1N1) werden opgenomen in het ziekenhuis. Er waren geen nieuwe sterfgevallen. In totaal zijn tot 27 augustus 52 patiënten opgenomen in het ziekenhuis, waarvan 2 patiënten overleden. Bij 61% van de opgenomen patiënten was sprake van onderliggende medische problematiek. Het aantal patiënten met griepachtige klachten dat zich bij de huisarts meldt is nog steeds laag. Wel werd in 5 van de 14 door huisartsenpeilstations ingestuurde keel- en neusmonsters het Nieuwe Influenza A (H1N1) aangetroffen. In de week die eindigt op woensdag 19 augustus 2009 is in de totale sterftecijfers van het CBS geen verhoging te zien. Conclusie: Er zijn geen aanwijzingen dat de verspreiding van de Nieuwe Influenza A (H1N1) in Nederland onder de algemene bevolking de afgelopen week is toegenomen. ____________________________________ Het lijkt momenteel dus nog mee te vallen van wat er van bekend wordt gemaakt. Bij sommigen verloopt de griep waarschijnlijk zo mild dat ze het niet melden bij de HA. Fijn weekend, C
Of de huisartsen melden het niet, of laten het niet melden, hier zijn mensen die de huisarts bellen en dan te horen krijgen 'neem maar een paracetamolletje' dus dan ben je voor die huisarts geen melding neem ik aan? Nou ja, ik hoop dat het komt doordat het meevalt!! Het liefst geloof ik die huisarts in dat dorp, dat het in januari helemaal voorbij is!
2 doden in NL?? d8 nog altijd 1.. vindt t tog nog wel eng.. je krijgt nog alleen tamiflu als zwangere als je nog een andere aandoening hebt tog, zoals astma enzo.. ik heb vroeger toen ik klein was vaker longontsteking gehad, hiervoor krijg ik nog steeds de griepprik, al heb ik m nu 2 jaar niet meer gehad... val ik dan wel onder risicogroep? en moet ik als ik koorts krijg gewoon mn HA bellen of de VK?
Volgens mij valt het tot nu toe ook echt mee. Op www.rivm.nl staat elke week een stukje (bij stand van zaken) en de laatste cijfers m.b.t. ziekenhuisopnames en sterfgevallen. Deze week waren er maar 6 ziekenhuisopnames bij gekomen, de week daarvoor waren het er 12 en de week daarvoor 34. Ook geen extra sterfgevallen deze week. Het kan natuurlijk zijn, dat het aantal mensen wat de ziekte krijgt groter wordt en tegelijkertijd het virus zwakker. Ik heb me laten vertellen dat het bij cholera zo werkt. Hopelijk valt het toch nog mee, maar de overweging, wel of geen vaccin en wel of geen tamiflu wordt hiermee ook lastiger....
Gebruiken jullie ook wat voor extra weerstand? Ik heb Echinacea tabletjes gekocht en ook al ingenomen alleen na wat googelen blijkt dat dit toch misschien niet zo verstandig is tijdens de zwangerschap.... Hmmm..... doen we dus maar niet meer. Nemen jullie ook multivitamines en welke? Normaal gesproken gebruik is supradyn maar ik weet ook niet of ik dat nu mag hebben ivm vit A...
Hai, Ik neem al een maand of drie elke dag zo'n vit. c bruistablet als 'sap' bij het ontbijt en sinds een aantal weken ook die echinae tabletjes van Dr. vogel zo lang ik niet in verwachting ben. Daarbij Femnatal, daar zit ook extra vit D in wat misschien goed is voor je weerstand. Weet niet of het uitmaakt tegen deze griepvariant maar goed.. Charlie
Mijn gyn zei dat het misschien toch net het kleine beetje verschil kon maken, dus ik neem preventief een buisje Oscillicoccinum per week, voorgeschreven door de gyn. Verder speciale prenatale vitaminesuplementen die je hier sowieso krijgt, griep of niet.
en verder natuurlijk gewoon fruit enzo, al snoep ik verder ook veel dus ik zou niet beweren dat ik alleen maar gezond eet, maar ik eet veel van alles, dus ook van het gezonde
@ Charlie, laten we hopen dat deze Engelse huisarts het bij het juiste eind heeft ! @ Ninette, ik vind die stiltes juist verontrustend ... @ Annnabet, ik heb de hele rekken bij Etos uitgespit samen met een dame die er verstand van heeft. Momenteel gebruik ik Gravitamon in combinatie met de visoliecapsules van Puur Mamma van VSM. Volgens haar is er geen betere combinatie, het geeft je alles wat je nodig hebt. Ik voel me er ook heel goed bij, heb nog geen verkoudheid gehad, terwijl mijn kleine manneke wel flink verkouden is geweest en mijn man een keelontsteking heeft gehad. Ook eet ik elke dag twee sinasappels en zorg ik dat ik genoeg slaap krijg. @ Ninette, wat is Oscillicoccinum precies ? Groetjes, Nikki F
ik neem alleen zwangerschapsvitaminen van de kruidvat en verder drink ik minstens 1,5 liter water, eet 2 stuks fruit en probeer genoeg te slapen!
hmmm.....dat slapen is hier op dit moment juist een groot probleem....maw ik slaap gewoon niet. Hopen dat het van tijdelijke aard is want dit is niet zo goed voor mijn weerstand... Maandag ook maar ns op zoek naar andere vitaminepilletjes. Nikki dat van jou klinkt wel prima. Gravitamon is dat ook een multivitamine?
ik neem 5-7 porties fruit per dag nu (normaal 3-4 porties) en eet sowieso elke dag iets van groenten. Veel volkoren producten en zuivel, verder vsm puur mama vitamines en visolie voor moeder&kind van efamol, probeer veel te slapen, als ik snachts slecht geslapen heb ga ik overdag altijd een paar uur op bed proberen te slapen. drink minstens 1,5 liter water per dag. @nikkiF: de huisartsen melden die griepjes die er bij hun binnen komen niet meer, idd alleen de ernstige gevallen worden geregistreerd, zo weet je dus niet hoe veel mensen de griep eigenlijk hebben...
visoliecapsules zijn volgens mij goed voor de ontwikkeling van de hersenen van je kind.. ze zeggen dat je er slimme kindjes van krijgt haha.. maar als je 2 keer per week vette vis eet is dat ook goed!
Ik slik visolie niet voor de weerstand, maar voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby inderdaad, maar het is voor jezelf ook erg gezond! Ik at vrij veel vis en avacado's voordat ik zwanger werd, maar had er geen trek meer in tijdens mijn zwangerschap. Overigens mag je zelfs niet vaker dan 2 keer per week vette vis eten vanwege de gifstoffen die in vis zitten, die zijn weer slecht voor je kleintje, en daarom dacht ik: dan kan ik beter dagelijks die visolie slikken.
Jullie weten toch wel,dat tegen een virus geen kruid gewassen is? Als je weerstand goed is, kan je lichaam het virus wel sneller isoleren en vernietigen,maar tegenhouden, nee.
Tuurlijk, volgens mij weet iedereen dat hier. De middeltjes die genoemd worden zijn toch ook weerstand boosters?
Nou dat is ook niet helemaal waar, want je kan ook in aanraking komen met mensen die het virus hebben, maar zelf uiteindelijk niet ziek worden, dus denk dat je weerstand het wel kan uitschakelen voordat je er echt ziek van wordt. Mijn buurvrouw, die ik echt bijna elke dag spreek/zie, is heel regelmatig snotterig en verkouden, maar ik wordt niet elke keer ook snotterig verkouden als ik haar gezien heb...