Mexicaanse griep en zwanger hoe verder!!!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door rosannanl, 12 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Anabet: gefeliciteerd met je jochie!!

Vervelend inderdaad en ook precies waar ik bang vor ben. Werkelijk onbeschoft van mensen dat ze het niet begrijpen of niet willen begrijpen :x
    Ik kan me niet voorstellen dat ik zo zou reageren namelijk. Als een kersverse moeder zoiets aangeeft, dan respcteer je dat toch? En ook al vind je het wat overdreven, dan houd je toch gewoon even je mond tot je weer buiten bent...pffff....

Ik ga eind oktober bevallen van mijn kleintje. Als mensen bellen voor bezoek, dan vraag ik ze wel of ze uiterst alert willen zijn. En sowieso, met vasthouden zal ik een stuk voorzichtiger zijn denk ik. Gewoon even in de box kijken is ook goed hoor. :p

2. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hallo allemaal!

Vorige week ben ik dus flink ziek geweest.. voelde me zwaar belabberd, verstopte neus, niezen, droge keel, hoesten noem maar op.. had alleen geen koorts gelukkig.. hoe weet ik nou of dit de mex. griep was of niet.. want je wordt niet meer getest.. de week daarvoor waren de kinderen hier ook ziek, zij hadden wel koorts.. mn man is alleen flink verkouden geworden en iedereen die met ons in aanraking is geweest is ook flink verkouden geworden, op 1 iemand na.. die is nog steeds niet ziek geweest!
    niemand is getest op mex. griep ook niet kindjes onder de 2 jaar die flinke koorts hadden (5 dagen lang)..

Ik vindt t maar stom dat ze zijn gestopt met testen.. stiekem hoop ik natuurlijk wel dat t de mex.griep was.. dan is mijn kleine nu ook goed beschermt.. mja, dat weet je zo dus nooit..

Tevens kom ik (als enige thuis) ivm werk in aanmerking voor de griepprik.. weet alleen niet of ik m zal halen.. je weet namelijk ook niet wat de risico's van zo'n nieuw vaccin zijn..

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    MoesCH inderdaad. Ik hoop ook voor je dat dit het was.

Ik heb dat laatst ook gehad. Verkouden, heel moe en spierpijn. Lichte koorts en hoesten. Maar het was maar 3 dagen en toen was ik weer beter en mijn dochter ook. Dus of dat ook de Mexicaanse griep was, ik denk waarschijnlijk alleen flink verkouden,

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Annabet, gefeliciteerd met je zoon!! Alles goed met jullie?
    En wat vervelend dat iedereen zo reageerd! Ze kunnen er toch wel rekening mee houden toch? Gewoon op je strepen blijven staan hoor!

Moesch, ik hoop ook dat je het gehad hebt (wat klinkt dat raar ;)) maar je hebt sowieso nu al griep gehad, dus hopnelijk krijg je het nu niet weer.

Je hoort nu wel meer dat mensen een dag of 3 ziek zijn en daarna weer beter. Ik denk niet dat de mexicaanse griep is, of het moet dan idd een hele lichte variant zijn ;) Het is en blijft afwachten helaas....

5. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    ... dit soort situaties ... spanningen ... stress ... wil je helemaal niet als je pas bevallen bent ... kon die griep maar gewoon overwaaien ...

6. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad erg stom dat ze gestopt zijn met testen Moesch! Vooral voor de risicogroepen, want waarom zou je jezelf gaan enten als je het al hebt gehad.

In Frankrijk is de griep nog elke dag nieuws, zeker nu het grotere vormen aan begint te nemen. Ze noemen het uitkomen van het vaccin hier een 'race tegen de klok' en zijn bang dat de piek er eind september al is.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    hier hoor je helemaal niets ... alleen overal kuchende mensen ... ik begrijp niet waarom deze mediastilte is ...

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Ik ken nu 2 mensen die het daadwerkelijk gehad hebben, die omschrijven het zelf als een licht griepje waarbij je na een weekje weer beter bent.
    Beide waren trouwens wel nog getest, is alweer een tijdje terug.
    Al met al maak ik me er dus nog steeds niet druk om, als het echt ernstig blijkt te zijn dan komt het vanzelf weer in het nieuws.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ninette, misschien zijn de Fransen wel veel meer paranoïde dan de Nederlanders en is al die ophef helemaal niet nodig.

Je kunt het ook omdraaien.

10. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    ach ja, ieder zn zienswijze... ik doe verder geen uitspraak over wat ik beter vind.
    vandaag is er een gezonde jongen van 26 in frankrijk aan de griep bezweken, dus momenteel leeft het hier wel ja.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Helemaal gezond? Was hij echt op tijd erbij?

Ik vraag me af of er wel altijd het hele verhaal wordt verteld.

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Een positief bericht:

Aantal nieuwe besmettingen Mexicaanse griep in Engeland drastisch gedaald

De voorspelling dat 65.000 mensen in Engeland zouden kunnen overlijden aankomende winter aan de gevolgen van de Mexicaanse griep is behoorlijk aangepast. Wetenschappelijk adviseurs van de Engelse regering zeggen nu dat in het ergste geval ‘maar’ 19.000 mensen zouden kunnen overlijden. Eerst de boel op stelten zetten en dan terug draaien… Nu zijn 19.000 doden ook erg veel, maar waarschijnlijk zijn deze heren te voorbarig geweest. Afgelopen week zijn in Engeland 4500 nieuwe gevallen van de Mexicaanse griep geconstateerd. Een lichte daling met de week ervoor, toen waren er 5000 nieuwe besmettingen met het virus. Veel lager dan een maand geleden, toen stond het aantal nieuwe besmettingen op 100.000 per week. Een goed teken dus!

13. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal gezond ja, wat hebben ze eraan om hieraan niet de waarheid te vertellen, van de andere doden hebben ze ook steeds gemeld dat die wel onderliggend lijden hadden.
    Hij was 4 dagen ziek en toen naar het ziekenhuis gegaan, tamiflu enz mocht niet meer baten. Dat is toch precies volgens het aanraden, eerst thuis uitzieken, dan bel je terug, toch nog niet beter, nog een dagje aankijken enz, en dan ben je al gauw na 4 dagen ziek pas in het ziekenhuis toch?

14. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, op zich wist ik dat het in Engeland daalde, dat is inderdaad positief nieuws, maar in frankrijk daalt het dus niet, en dat vind ik het gekke aan dit virus, dat het zo onvoorspelbaar is, waarom in het ene land dalen en in het andere land stijgen?
    Nou ja, we zien het wel nietwaar. Over een paar weken zal er toch wel meer duidelijkheid zijn.
    Ik hoop dat de ophef voor niks was.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Nieuwsberichten bevatten nu eenmaal gewoon niet altijd alle feiten.

Dat zal misschien niet bewust gedaan zijn.

Heb je dat bericht online ergens staan? Ik wil dat weleens lezen.

16. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
  17. Towser

Towser Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.222
    1
    0
    Gelderland
    Ik kreeg vandaag eindelijk antwoord van het ministerie, maar helaas niet op mijn vraag. Ik had gevraagd waarom zwangeren, zoals hier bv. MoesCH, niet meer worden getest als ze ziek worden, dan weet je in elk geval dat je geen vaccin meer hoeft te nemen. Sturen ze dit antwoord:

Niet alle zwangere vrouwen krijgen een vaccin. Zwangere vrouwen die geen verhoogd risico op complicaties hebben, komen niet aanmerking voor vaccinatie. Voor zwangere vrouwen moeten de risico’s van het doormaken van griep en de mogelijke bescherming door vaccinatie zorgvuldig worden gewogen ten opzichte van de mogelijke nadelen van vaccinatie. Er zijn niet veel gegevens over het gebruik van het beschikbare vaccin bij zwangerschap. Bij zwangere vrouwen uit een medische risicogroep wegen de risico’s op complicaties ten gevolge van de griep zwaarder dan de mogelijke bijwerkingen van het vaccin. Daarom worden zij wel gevaccineerd mits zij langer dan drie maanden zwanger zijn. Bij zwangeren zonder medisch risico valt die balans anders uit.

Met vriendelijke groet,

Indra Ramkhelawan
    Voorlichting VWS
    Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
    Postbus 20350
    2500 EJ Den Haag
    www.minvws.nl

Als we daar de 'oorlog' mee moeten winnen...:(
    Ik heb ze opnieuw gemaild, maar ja als ze een simpele vraag al niet snappen, hij was al 3 keer doorgestuurd en ik had de vraag op 25 augustus j.l.gesteld.....

18. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    @Towser:

Volgens mij is dit letterlijk gecopy-paste uit het griepvaccinatie advies wat is afgegeven op 17 augustus en te lezen op de site van het RIVM. Maar ik zou het moeten nalezen om het zeker te weten.

In ieder geval geen antwoord op je vraag!

19. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Ik heb dit topic een tijdje niet gevolgd en heb niet alles bij kunnen lezen. Misschien schrijf ik dingen die al eerder gezegd zijn.

Vorige week was ik zelf geveld door de griep (denk zo'n nazomergriepje, want ik hoestte niet). Dochterlief had een verkoudheidje opgelopen op de creche en mij aangestoken. Zij snufte alleen wat, ik was hartstikke ziek. Tot nu toe dacht ik altijd: ik heb een hele goede weerstand, dus als ik ziek word loopt dat wel los. Maar niet dus! Je weerstand is echt slecht hoe verder je komt in de zwangerschap. Ik ben daar echt van geschrokken.

Ook het bericht dat mexicaanse griep dieper in de longen doordringt dan gewone griep, stelt me niet gerust. Als hoogzwangere zitten je longen al aardig klem, dus de kans op complicaties is dan een stuk groter.

En waar ik me helemaal boos over kan maken: vorige week het bericht dat Nederland in tegenstelling tot andere Westerse landen bij complicaties tijdens de zwangerschap behandeling te lang uitstellen uit angst dat het schadelijk is voor het ongeboren kind, waardoor moeders onnodig lijden en schade oplopen, soms zelfs overlijden. En wat leren we er van? Juist, dat wij als enige Westerse land niet de zwangere vrouwen gaan inenten omdat niet 100 procent duidelijk is wat de gevolgen voor het ongeboren kind zijn.
    Ik zeg hiermee niet dat je dus maar moet inenten ook al zou dat schadelijk zijn voor het kind. Maar ik kan mij niet aan de indruk ontrekken dat het zo'n vaststaande mening bij de Nederlandse gezondheidszorg is, dat er niet verder gekeken wordt. Want als je het omdraait: in alle andere landen nemen ze dus wel grote risico's met het ongeboren kind? Vast niet! Die kijken naar moeder én kind.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ninette, bedankt. Zoals ik het lees is het nog niet duidelijk waarom hij is overleden en moet dat nog worden onderzocht. Ik heb van verschillende (medische) mensen gehoord dat er toch altijd een onderliggende oorzaak moet zijn als een, zo op het oog, gezonde jongen zo snel overlijdt.

Ik zeg niet dat de griep niet ernstig is maar de gewone griep is nu nog steeds wel agressiever en er gaan meer mensen aan dood.

Deel Deze Pagina